گوناگون

سوییس ۱-۱ اسکاتلند؛ امیدواری ارتش تارتان به آینده

سوییس 1-1 اسکاتلند؛ امیدواری ارتش تارتان به آینده

تیم‌های ملی اسکاتلند و سوئیس در اولین روز هفته دوم دور گروهی یورو ۲۰۲۴، به تساوی ۱-۱ رسیدند.

امشب از ساعت 22:30 به وقت تهران، تیم‌های سوییس و اسکاتلند از چارچوب هفته دوم مرحله گروهی یورو 2024 در ورزشگاه راین انرژی به مصاف یک دیگر خواهند رفت. دو تیم در حالی پا به میدان می‌گذارند که اسکاتلندی‌ها در اولین بازی خود در یورو 24، با نتیجه پنج بر یک مقابل آلمان تحقیر شدند، اما سوییس موفق شد با حساب سه بر یک از سد مجارستان عبور کند. با توجه به برد آلمان و 6 امتیازی شدن این تیم، هر دو تیم سوییس و اسکاتلند نیاز واجبی به این 3 امتیاز دارند.

ترکیب سوییس:

یان زومر، مانوئل آکانجی، فابین شار، ریکاردو رودریگز، میشل آبیشر، گرانیت ژاکا، رمو فرولر، سیلوان ویدمر، ژردان شکیری، دان اندویه و روبن وارگاس

سرمربی: مورات یاکین

ترکیب اسکاتلند:

آنگس گان، گرانت هانلی، جک هندری، کیران تیرنی، اندرو رابرتسون، بیلی گیلمور، کالوم مک کرگر، آنتونی رالستون، اسکات مک تومینای، جان مک گین و چه آدامز

سرمربی: استیو کلارک

اسکاتلند ۱-۱ سوییس (ژردان شقیری دقیقه ۲۵):

ضربه پای چپ فوق العاده ژردان شقیری از پشت محوطه جریمه طاق دروازه اسکاتلند را در نوردید.

اسکاتلند ۱-۰ سوییس (فابین شار دقیقه ۱۳):

در شرایطی که تیم ملی سوئیس حملات بیشتری را به سمت دروازه اسکاتلند به پایه‌ریزی می‌کرد، اسکاتلند روی یک ضد حمله موفق شد بازیکنان تیم ملی سوئیس را غافلگیر کند و در نهایت ضربه اسکات مک تامینی پس از برخورد به پای فابیان شار تغییر جهت داد تا شاهد گل نخست بازی باشیم.

بازی روندی پایاپای دارد و البته تیم سوییس جلوتر آمده تا بتواند روی دروازه اسکاتلند خطرساز شود.

اولین حمله بازی از سمت بازیکنان اسکاتلند بود که اکانجی، پیش از به دردسر افتادن تیمش توپ را به کرنر زد و پس از آن هم کرنر بازیکنان اسکاتلند حاصلی نداشت.

بازی را اسکاتلند بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا مالک توپ و میدان بود. پس از دقایقی بالاخره اولین موقعیت جدی بازی به دست آمد. در دقیقه ۱۳ پاس کات‌بک مک‌گرگور در سمت چپ، به مک‌تامینی رسید و ضربه این بازیکن با برخورد به مدافع حریف وارد دروازه شد.

در ادامه سوئیس برای زدن گل تلاش کرد و در دقیقه ۲۶ پس از اشتباه بازیکنان اسکاتلند به گل دست یافت. در حالی‌که توپ در اختیار اسکاتلند بود و مدافعان این تیم در حال پاس‌کاری در دفاع بودند، ناگهان یک پاس به عقب اشتباه به شقیری رسید و او با ضربه‌ای فوق‌العاده از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند.

دقایقی بعد سوئیس می‌توانست گل بعدی را هم بزند اما ضربه اندویه را دروازه‌بان دفع کرد.

در ادامه نیمه اول بازی پایاپای و در میانه میدان دنبال شد تا تهدیدی روی دروازه‌ها شکل نگیرد.

نیمه دوم هم بدون موقعیت و هیجان خاصی آغاز شد تا اینکه در دقیقه ۵۹ اندویه با گان، دروازه‌بان اسکاتلند، در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه‌اش را این سنگربان به خوبی دفع کرد.

دو دقیقه بعد تیرنی روی برخورد با اندویه دچار مصدومیت و از بازی خارج شد.

لحظاتی بعد ضربه سر هانلی از بالای دروازه سوئیس به بیرون رفت.

در ادامه دو تیم موقعیت‌های ناقصی خلق کردند اما تهدید جدی‌ای روی دروازه‌ها ایجاد نشد. در دقیقه ۸۳ اموبولو توانست گل دوم سوئیس را به ثمر برساند اما داور آن را به دلیل آفساید رد کرد.

در دقیقه ۸۸ روی شلوغی محوطه جریمه اسکاتلند، آمدونی قصد داشت با یک ضربه سر بازی را ۲-۱ کند اما بدشانس بود و توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در نهایت تلاش‌های دو تیم برای گلزنی ثمری نداشت و سوت پایان بازی به صدا درآمد. با این نتیجه سوئیس با ۴ امتیاز پشت سر آلمان در رده دوم قرار گرفت و اسکاتلند اولین امتیازش را بدست آورد تا همچنان با پیروزی در دیدار آخر شانس صعود به دور بعد را داشته باشد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد