گوناگون

فیفا دو نامزد میزبانی ۲۰۲۶ را تایید کرد

پارسینه: شورای فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) هر دو پیشنهاد ارائه شده برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ (پیشنهاد مراکش و پیشنهاد مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک) را تایید و تصمیم گیری نهایی را به انتخابات روز چهارشنبه ۲۳ خرداد و هم زمان با برگزاری کنگره فیفا در مسکو، موکول کرد.

خبرگزاری تاس روسیه روز دوشنبه نوشت: کنگره فیفا یک روز قبل از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸، در مسکو برگزار می‌شود.

از تغییرات محتمل در جام جهانی ۲۰۲۶ می‌توان به افزایش تیم‌های شرکت کننده از ۳۲ به ۴۸ تیم اشاره کرد؛ بر این اساس این تیم‌ها به ۱۶ گروه تقسیم شده و ۲ تیم اول هر گروه به مرحله حذفی راه پیدا خواهند کرد.

براساس اعلام شورای فیفا هر دو پیشنهاد مذکور مرحله ارزیابی فنی را پشت سر گذاشته و خود را به مرحله نهایی رای گیری رسانده اند.

پیش از این، کشور مکزیک در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ میزبانی دو دوره این رقابت‌ها را برعهده داشته است. آمریکا نیز در سال ۱۹۹۴ تجربه میزبانی جام جهانی را در کارنامه دارد و تنها دو کشور کانادا و مراکش تاکنون مسوولیت برگزاری چنین رویدادی را عهده دار نبوده اند.

جام جهانی ۲۰۱۸ از روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه با انجام دیدار افتتاحیه میان روسیه میزبان جام و عربستان سعودی آغاز می‌شود. جام ۲۰۲۲ نیز به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار