گوناگون

شفر صدای اعتراض هوادار را شنيد؟

شفر صدای اعتراض هوادار را شنيد؟

پارسینه: استقلال تهران برخلاف فصل گذشته نتايج قابل قبولی نگرفته و هواداران اين تيم از نتايج كسب شده اصلا راضی نيستند و در ديدار قبل، برای اولين بار شعار عليه سرمربی آلمانی اين تيم داده شد.

به گزارش پارسينه ؛ استقلال نتایج خوبی نگرفته و بعد از حذف از آسیا و جام حذفی، حالا کارش در لیگ برتر هم گره خورده است. در مورد چرایی این اتفاق تحلیل‌های زیادی وجود دارد. این مطلب اما نگاهی متفاوت انداخته به شش عادت نه‌چندان خوبی که در استقلال این فصل ترک نمی‌شود و شاید بخشی از بحران، ریشه در همین‌ها داشته باشد.

ترکیب‌های جدید شفر

سرمربی استقلال تا اينجای فصل بارها تركيب اصلی تيمش را دچار تغييرات گسترده كرده طوری كه هيچ دو مسابقه‌ای پشت سر هم از يك تركيب ثابت استفاده نكرده كه همين مساله عدم هماهنگی را بين بازيكنان ايجاد كرد. شفر در بازی حذفی با سایپا، الحاجی گرو را فیکس کرد و به مرتضی تبریزی یک دقیقه هم بازی نداد اما در دیدار با ماشین‌سازی، تبریزی را از ابتدا به میدان فرستاد و این بار گرو را نود دقیقه کنار دست خودش نگه‌داشت. جالب اینجاست که با وجود نیاز استقلال به گلزنی در بازی با ماشین، روح‌الله باقری هم به میدان نرفت.

مصدومیت‌های علی کریمی

علی كريمی يكي از بازيكنان تاثيرگذار استقلال ميتوانست باشد اما با مصدوميت های پياپی شايعات پيش فصل ظاهرا درست از آب درآمده چرا كه قبل از شروع فصل بارها منتقدان اذعان داشتند كه اين بازيكن مصدوم است و پزشك استقلال بدون درنظر گرفتن شرايط مصدوميت او، مجوز سلامت برای او صادر كرده است. كريمی تا اينجای فصل سه بار مصدوم شده و يكی از تعويض های شفر را سوزانده است.

قهر و قهرکشی گلرها

استقلال دو دروازه بان با كيفيت دارد كه با اعتراض حسينی به يكباره او تبديل به دروازه‌بان فيكس تيمش شد و رحمتي كه عملكرد قابل قبولی در اين فصل داشت، بازهم نيمكت نشين شد. هرچند حسينی در اين سه مسابقه نتوانست كلين شيت داشته باشد اما در مسابقه ليگ با سايپا ناجی تيمش شد. با اين حال بازهم رحمتی به تركيب اصلی بازگشت و بايد دوباره اعتراضات دروازه بان ذخيره را شاهد باشيم.

بهانه‌های تکراری

بیشتر از بازی‌های نه‌چندان باطراوت استقلال در این فصل، این بهانه‌های تکراری عوامل باشگاه است که هواداران را به ستوه آورده است. شفر تقریبا در همه نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقات تیمش به جدایی چند بازیکن در ابتدای فصل اشاره می‌کند و این موضوع را عامل مشکلات استقلال به‌شمار می‌آورد. این در حالی است که همه می‌دانند مثلا زمستان پارسال قبل از جذب تیام، خود او می‌خواست الحاجی گرو را بگیرد.

بحث دستیار ایرانی

از روز اولی که وینفرد شفر به ایران آمد بحث در مورد حضور یک دستیار ایرانی در کنار او وجود داشت و این مسئله به‌ویژه بعد از جدایی جری ساناک در ابتدای فصل داغ‌تر هم شد. هر روز هم یک اسم جدید وسط می‌آید؛ از فرهاد مجیدی و مجتبی جباری تا داریوش یزدانی. چهار ماه است این گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد و 4‌ماه دیگر هم اگر دندان روی جگر بگذارید کل فصل تمام می‌شود می‌رود پی کارش!

همه چی تقصیر وزیره

عادت مخربی که استقلالی‌ها از ابتدای این فصل پیدا کرده‌اند هم یکی از آن چیزهایی است که تمام‌نشدنی به‌نظر می‌رسد. بسیاری از هواداران این تیم عقیده دارند پرسپولیس بیش از استقلال مورد حمایت وزارت ورزش قرار دارد و حتی خسرو حیدری بعد از حذف آبی‌ها از جام حذفی هم همین مسئله را تکرار کرد. فارغ از اینکه آیا این ادعا درست است یا نه، به‌نظر می‌رسد عادت به فرافکنی باعث شده استقلالی‌ها تقریبا بی‌خیال اشکالات داخلی تیم‌شان شوند. مثلا آیا کسی می‌داند الان بدنساز استقلال کیست؟ چطور می‌شود تیمی به این بزرگی ماه‌ها بدون بدنساز حرفه‌ای و تخصصی به‌کار خودش ادامه بدهد؟ آیا می‌شود گفت همه اشکالات از آن بالایی‌هاست؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    استقلال توسط کجا اداره میشه؟ مدیر عاملش رو کی تعیین میکنه؟توفیقی از کجا اومد؟ خیلی سوالات دیگه.....

  • دباغ

    آقای شیفر وقت کردی انگشتای پات رو هم بکن تو دهنت واسه یه سوت زدن

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد