گوناگون

حقایقی عجیب درباره زنان قبیله لب بشقابی +تصاویر

حقایقی عجیب درباره زنان قبیله لب بشقابی +تصاویر

پارسینه: رسم های منحصر به فرد و عجیب کشورهای مختلف قاره آفریقا با قبایل و بومیان خاص این منطقه همیشه برای مردم جهان جالب و قابل توجه بوده است.

به گزارش پارسینه، در جامعه سنتی آفریقایی، قبیله مهم ترین واحد جامعه است. قبیله برای شخص هر دو احساس مالی و امنیت را فراهم می کند. یکی از قبایل جالب در افریقا، قبیله سورما در کشور اتیوپی است. زمانی که دختری در قبیله به سن نوجوانی می رسد گشاد کردن لب های خود را شروع می کند. دختر تمامی دندان های پایینی خود را می کشد تا صفحه های مخصوص درون لب قرار گیرد. سایز این صفحه ها برای زنان قبیله لب بشقابی هر سال بزرگتر می شوند و قطری حدود ۳۰ سانتی متر دارند. این زنان، بشقابی کردن لب ها را برای شانس ازدواج بهتر و مهریه بالاتر انجام می دهند.

زنان قبیله لب بشقابی

مهریه این زنان قبیله لب بشقابی عموما ۳۸ گاو و یک اسلحه کلاشینکف است.

در واقع بشقابی کردن لب ها در برخی قبایل آفریقایی نماد زیبایی، بلوغ و فرزند اوری است.

فرهنگ زنان قبیله لب بشقابی

در فرهنگ مورسی که متعلق به آفریقا است، از سن ۱۵ سالگی، دختران شروع به سوراخ کردن لب های خود می کنند.

البته این فرهنگ مدتها است که دیگر اجباری نیست و هر دختر خودش حق انتخاب دارد اما خانواده ها عموما دختران شان را تشویق به انجام دادن این کار می کنند.

زنان قبیله لب بشقابی و ازدواج

زنان قبیله لب بشقابی ،همچنین خود را آرایش کرده و روی سرشان گل می گذارند.

حقایقی درباره زنان قبیله لب بشقابی

زندگی این قبیله کاملا به حیوانات متکی است و افراد این قبیله چند همسری را قبول دارند و درصورتی که مردان حیوانات زیادی داشته باشند ، می توانند همسران بیشتری بگیرند‌. اگر مردی حیوان نداشته باشد، نمی تواند ازدواج کند، به همین دلیل به پسران ۷، ۸ ساله نگهداری از چند حیوان را می سپارند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    یکی نبست به اینهابگوید که خیای زشت وزننده می شوید

  • شیرین صفوی

    آنجولیا جولی هم لباش بشقابی هست منتها مدرن !!!!!!!! فکر میکنید کسانی که لباشون رو ژل تزریق میکنن چه شکلی هستن !!!!! همکارم تزریق ژل لب کرده اصلا قیافه اش اونی نیست که بود !!!!!!!!!! یه روز خودش خندید و گفت من زاویه دیدم رو میز کار عوض شده لبا م نمیذاره من اون سطحی رو که همیشه رو میز میدیدم ببینم !!!!!!!!!!!!!!!!!!! روز به روز هم داره بد حالت تر میشه ما هم بخاطر احترام به سلیقه اش چیزی نمیگیم تازه یه جای بسیار فش و گرون و معروف رفته و مدام هم داره صورتش رو میخارونه خدا بخیر بیاره !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار