گوناگون

سوخو-۳۵ خار چشم آمریکا شد+ فیلم

سوخو-۳۵ خار چشم آمریکا شد+ فیلم

پارسینه: نشریه نشنال اینترست آمریکا روز ۱۶ دی گزارشی تحت عنوان «تجهیز ایران به سوخو-۳۵ خطرناک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید» نوشت.

نویسنده در این نشریه ضمن نقد تحلیلگران غربی که سعی در کم اهمیت جلوه دادن موضوع دارند، می‌نویسد: « جنگنده سوخو-۳۵ کنترل تهران بر حریم هوایی ایران را به طرز بی‌سابقه‌ای تقویت خواهد داد. چنین توسعه توانمندی خطرناک است؛ به ویژه آنکه ایران در حال نزدیک‌تر شدن به بمب اتمی است!»
این نشریه آمریکایی نوشت: «مبادله همزمان تهران - مسکو پرده از یک فصل ژئوپلیتیک نوینی برمی‌دارد. اکنون واشنگتن و متحدانش بیش از هر زمان دیگری با محوری تهاجمی روبرو هستند ... خرید سوخو-۳۵ قطعا حریم هوایی ایران را به مکانی خطرناک‌تر برای پرنده‌های مهاجم تبدیل خواهد کرد. این تغییرات معطوف به موازنه نظامی ایران و کشور‌های عربی خلیج فارس و نیز کارت حمله پیشگیرانه اسرائیل است ... هیچ متخصصی نمی‌تواند مدعی برتری قطعی جنگنده‌های نسل ۴ و ۴.۵ غربی مقابل فلانکر باشد.»
این نشریه درباره جنگنده اف۳۵ اسرائیل دو نکته را مدنظر قرار داد:
اول؛ اسرائیل در سناریوی حمله پیشگیرانه شانس بسیار محدودی برای اعزام ماموریت جستجو و نجات در خاک ایران خواهد داشت. جنگنده اف۳۵ اسرائیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران باید در اعماق حریم هوایی ایران حرکت کنند و این حریم تحت حفاظت شبکه پدافندی لایه‌ای و همچنین جنگنده سوخو - ۳۵ خواهد بود. دوم؛ هیچ سابقه ملموسی برای درک نحوه عملکرد اف۳۵ مقابل سوخو - ۳۵ وجود ندارد که نشان دهد لزوماً اولی بر دومی برتری آشکار در صحنه عملیاتی خواهد داشت.
جنگنده سوخو - ۳۵ نسل چهارم، تک سرنشین و دو موتوره است. سرعت آن در ارتفاع ۱۱۰۰۰ متری به ۲۸۰۰ کیلیومتر بر ساعت می‌رسد که از این حیث از جنگنده اف۳۵ با سرعت ۱۹۰۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. برد این جنگنده ۳۶۰۰ کیلومتر است و از این حیث بر جنگنده اف۳۵ با برد پروازی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر برتر است. این جنگنده در ناتو با نام فلانکر شناخته می‌شود.
فوربس روز هشتم دی به نقل از ۲۴ رژیم صهیونیستی نوشت: «با استناد به منابع اطلاعاتی غربی، ایران به زودی ۲۴ سوخو-۳۵ فلانکر را دریافت خواهد کرد و در دو پایگاه تهران و تبریز مستقر خواهند شد.» این نشریه در ادامه مدعی شد: «خلبانان ایرانی پیش از این در فصل بهار در روسیه آموزش تحت آموزش قرار گرفتند.»

ارسال نظر

  • ببر مازندران

    واقعا هواپیمای خوبی هست قدرت بمباران در حالت عمودی داره

  • مجید

    سوخو۳۵عالیه ولی نمیشه بااف۳۵مقایسه کرد چون ماموریتهاش کلا با هم فرق میکنه اف۳۵ کارش ی چیز دیگس

  • حسین

    قاهر خودمان چی شد پس

  • ایرانی

    ده تا سوخو 35 یک انگشت کوچیکه اف35 نمیشه اگه خوب بود الان روسیه در اکراین به غلط کردم نمیفتاد

  • اصغر

    امیدواریم زودتر وارد نیروی هوایی ایران شده و جانی تازه به نیروی هوایی ایران بدهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار