گوناگون

وزیر بهداشت: آیت‌الله هاشمی نگران دو قطبی شدن جامعه بودند

پارسینه: وزیر بهداشت گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی چندین سال پیش از خود عبور کرده بود و فقط به ملت و مصالح و منافع آنان فکر می کردند و به همین خاطر، تمام مصیبت هایی که به ایشان تحمیل شد را شیرین دیدند و آنها را به جان خریدند.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی عصر دوشنبه در حاشیه همایش نقش روحانیت در توسعه سلامت و بزرگداشت آیت‌الله فیروز آبادی که در مسجد فیروز آبادی شهرری برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش ویژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان تا آخرین لحظه عمرشان در مسیری حرکت کردند که آرزوی شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل بود و برای خدمت به مردم، هیچ تفاوتی بین روز آغاز و پایانی عمرشان وجود نداشت و از صبح تا شب تلاش می‌کردند.

وی افزود: چند ساعت قبل از فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ایشان جلسه داشتم و آرزویی که داشتند، ساخت کشور و آرامش آن و نگرانی‌شان دو قطبی شدن کشور و تنازعاتی بود که همیشه برای استقلال و پیشرفت یک کشور مهلک است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایشان در عین امید به آینده کشور، نگران دو قطبی شدن جامعه بودند، افزود: آیت‌الله هاشمی در دشمن‌شناسی نمره فوق‌العاده ویژه‌ای داشتند و نگران بودند که خناسان و دشمنان، تمام دستاوردهای انقلاب که هزینه‌های بسیار زیادی برای آن پرداخت شده را از بین ببرند؛ بنابراین بهترین کار، حفظ وحدت، توکل به خدا و تبعیت از مقام معظم رهبری است.

هاشمی تاکید کرد: همه جریانات و افرادی که بر خلاف مسیر وحدت کشور حرکت می‌کنند را باید شناخت و ریشه آنها را خشکاند. باید از خودمان شروع کنیم و انگشت اتهام را به سمت دیگران نگیریم و از نفس و اطرافیان خودمان آغاز کنیم. البته این برای مسئولان رده بالا، بیشتر صدق می‌کند. اگر بخواهیم راه بزرگان را گم نکنیم، باید به اهداف آنها فکر کنیم و از خودمان عبور کنیم.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای مردم عزیز و شریف ایران، چهره شناخته‌شده‌ای بودند و تمام زندگی ایشان، خدمت به مردم، مبارزه و تلاش در جهت احیای ارزش‌های اخلاقی، اسلامی، ارتقای معیشت مردم، استقلال کشور و آزادی‌های فردی و اجتماعی بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید نگاهمان به همدیگر، مهربانانه، اعتمادآمیز و نوعدوستانه باشد و باید قبول کنیم که مرگ برای همه رخ می‌دهد و از جمله موارد نادری است که دروغ نیست. حضرات آیات‌ مهدوی کنی، واعظ طبسی و موسوی اردبیلی و امروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از میان ما رفتند و ما هم دیر یا زود خواهیم رفت اما فقط اعمال و نیکی‌ها و بدی‌هایمان خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار