گوناگون

بزرگ‌ترین بانک هند پرداخت پول نفت ایران را متوقف خواهد کرد

بزرگ‌ترین بانک هند پرداخت پول نفت ایران را متوقف خواهد کرد

پارسینه: بزرگ‌ترین بانک هند اعلام کرده است که از ماه نوامبر دیگر نمی‌تواند پرداخت پول نفت خریداری شده از ایران توسط پالایشگاه‌های هندی را پرداخت کند.

بزرگ‌ترین بانک هند پرداخت پول نفت ایران را متوقف خواهد کرد
به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از رویترز رئیس امور مالی شرکت نفت هند اعلام کرد که «استیت بنک» هند به شرکت‌های پالایشی اطلاع داده است از ماه نوامبر نمی‌تواند پرداخت‌های مالی آن‌ها در ازای خرید نفت خام ایران را بر عهده بگیرد.

این رویکرد از سوی بزرگ‌ترین بانک هند در پی آن اتخاذ شده است که دونالد ترامپ اعلام کرد تحریم‌های ایران را از ۱۸۰ روز دیگر دوباره اعمال خواهد کرد.

شارما، رئیس امور مالی شرکت نفت هند، در گفتگویی تلفنی به رویترز گفت: «بر اساس سازوکار‌های کنونی تا زمانی که یک یک مسیر پرداخت جدید ایجاد نشود، بارگیری [نفت ایران]از پایان ماه اوت ضربه خواهد خورد».

اگرچه واردات نفت هند از ایران در سال ۱۸/۲۰۱۷ به خاطراختلاف بر سر یک میدان گازی بزرگ با کاهش مواجه شد، اما واردات روزانه ۴۵۸ هزار بشکه نفت خام از ایران که معادل ده درصد کل واردات این کشور است، تهران را به سومین منبع تامین نفت هندی‌ها بلد می‌کند.

شرکت نفت هند پیش از این اعلام کرده بود برای خنثی کردن کاهش نفت وارداتی از ایران بر اثر تحریم‌های آمریکا، به دنبال خرید نفت از تامین کنندگان سنتی خود در خاورمیانه خواهد بود.

استیت بنک هند هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

پالایشگاه‌های هندی در حال حاضر از استیت بنک هند و «یوروپاییش-ایرانیش هندلزبنک» که در آلمان مستقر است برای خرید نفت ایران به یورو استفاده می‌کنند.

منابعی پیش از این گفته بودند که صنایع پالایشگاهی «ریلاینس» هند که بزرگ‌ترین مجتمع پالایشگاهی جهان را در اختیار دارد، قصد دارد وارداتش از ایران را کاهش دهد، این درحالی است که شرکت «نایارا انرژی» از همین ماه خریدهایش را کاهش داده است.

هند که پس از چین بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است، از معدود کشور‌هایی بود که در دوره پیشین تحریم‌ها به تجارت با ایران ادامه داد.

دهلی گفته است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نخواهد پذیرفت، اما شرکت‌ها و بانک‌هایی که با نظام مالی آمریکا ارتباط دارند ممکن است با جریمه‌هایی مواجه شوند.

ایران برای فروش نفت به پالایشگاه‌های هندی یک دوره شصت روزه اعتباری اختصاص داده است، به این معنا که پرداخت محموله‌های بارگیری شده از آخر اوت، در ماه نوامبر انجام خواهد شد که با آغاز تحریم‌های ۱۸۰ روزه آمریکا هم زمان خواهد شد.

کارشناسان می‌گویند ممکن است ایران برای حفظ فروش نفت به هند محرک‌های بیشتری ارائه کند. سری پاراوایکاراسو، سرپرست بخش «شرق کانال سوئز» در شرکت مشاوره «اف جی ئی» می‌گوید: «هندی‌ها ممکن است به جای دوره اعتباری شصت روزه از ایرانی‌ها تخفیف بیشتری برای پرداخت زودتر خرید هایشان بگیرند».

ارسال نظر

  • ناشناس

    دمش گرم حقوق خزب الله کمتر میشه

  • سروش

    هندیها خوراکشون بدست آوردن بهانه برای ندادن پول هستش

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد