گوناگون

لاری کرد: سایه تحریم‌های ظالمانه بر سر دارو و تجهیزات پزشکی

لاری کرد: سایه تحریم‌های ظالمانه بر سر دارو و تجهیزات پزشکی

پارسینه: سخنگوی وزارت بهداشت از بروز مشکل در تامین دارو و تجهیزات پزشکی به دنبال تحریم‌های ظالمانه آمریکا خبر داد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: فعالیت‌های مهم تجاری از جمله خرید دارو و تجهیزات پزشکی با خروج دولت آمریکا از برجام، نقض یک جانبه و آشکار قوانین بین‌المللی، بی‌اعتنایی صریح به دستور موقت دیوان بین‌المللی دادگستری، اعمال سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ معاصر علیه کشورمان و به دنبال آن مسدود سازی دسترسی ایران به کانال‌های مالی جهانی با مشکل مواجه شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: علی‌رغم مبارزه همه‌جانبه با ویروس کووید ۱۹ و مدیریت خوب این بیماری در کشور در مقایسه با بسیاری از کشور‌های جهان که مرهون تلاش‌های جهادگرانه و ایثارگرانه همکاران ما در نظام سلامت و همراهی مردم عزیز کشور است.

لاری کرد: جمهوری اسلامی ایران در این شرایط پیچیده و حساس تاریخی با نقض یکجانبه، غیر قانونی و آشکار قوانین بین‌المللی از سوی آمریکا روبرو است. این در حالی است که کرونا دشمن مشترک بشریت و بزرگترین تهدید عمومی قرن معاصر در جهان به شمار می‌آید. در چنین شرایطی اعمال هرگونه سیاست خصمانه علیه ملت ایران اقدامی غیر مسئولانه، جنایت‌کارانه و ضد حقوق بشر است که علاوه بر تضییع حقوق ملت ایران، عواقب جبران ناپذیری برای سلامت و امنیت بهداشت جهانی به همراه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ارسال نامه وزیر بهداشت کشورمان به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، اشاره‌ای به تلاش موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کرونا و فراخوان آن سازمان به مراجع بین‌المللی در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بوده و بیانگر رفتار‌های جنایتکارانه و ضد حقوق بشری دولتمردان آمریکایی و شرکت‌های مجری تحریم بویژه تحریم‌های دارویی و تجهیزات پزشکی است که از دسترس مردم کشورمان دور نگه داشته شده است.

لاری کرد: مطمئنا ملت بزرگوار ایران اسلامی این بار نیز با ایستادگی و مقاونت در برابر سیاست‌های ظالمانه دولت آمریکا و با عمل به توصیه‌های بهداشتی، دوشادوش خدمت گذاران در نظام سلامت از این روز‌های حساس تاریخی با سربلندی و سرافرازی عبور خواهند کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار