گوناگون

درمان ساده و خانگی نیش پشه، درد و خارش آن

درمان ساده و خانگی نیش پشه، درد و خارش آن

پارسینه: با آغاز فصل گرما و گسترش جولان پشه‌ها به‌ویژه در شهر‌های بزرگ، مسئله چگونه‌گی مواجه با نیش آزاردهند این حشرات موذی یک دغدغه گاه روزمره می‌شود. اگر از نیش پشه رنج می‌برید و یا می‌خواهید بدانید که دفعه بعد که یک پشه شما را گزید بدانید که راهکار‌های خانگی بسیار ساده در دسترس و تاثیر گذاری برای درمان آن وجود دارد.

درمان ساده و خانگی نیش پشه، دردو خارش آن
به گزارش « پارسینه »، با آغاز فصل گرما و گسترش جولان پشه‌ها به‌ویژه در شهر‌های بزرگ، مسئله چگونگی مواجهه با نیش آزاردهنده این حشرات موذی یک دغدغه گاه روزمره می‌شود. حال اگر از نیش پشه رنج می‌برید و یا می‌خواهید بدانید که دفعه بعد که یک پشه شما را گزید چه باید بکنید، این یادداشت مجموعه درمان‌های خانگی برای نیش پشه‌ها و چگونگی مقابله با تحریک و خارش آن‌را مطالعه کنید. این راهکار‌های خانگی بسیار ساده در دسترس و تاثیر گذارند.

سرکه سیب: یک درمان طبیعی متداول برای تسکین نیش حشره بر بدن است. سرکه دارای خواص ضد التهابی و همچنین ضد باکتریایی است که آن را بدل به یک دارو خانگی عالی برای ضد عفونی کردن و تسکین نیش پشه کرده‌است. اگر جای جای بدنتان را پشه‌ها نیش زده‌اند بهتر است دو تا سه پیمانه سرکه سیب را به وان آب گرم اضافه کنید و به مدت حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن استراحت کنید. اما اگر فقط یک نقطه خاص را پشه نیش زده، شما می‌توانید یک تکه پنبه یا پارچه نخی را در سرکه سیب خیسانده و آن را روی جای نیش زده قرار دهید.

سیر: یک درمان طبیعی دیگر برای نیش پشه است. سیر به کاهش تورم و تسکین خارش نیش کمک کرده به همان نسبت از گزیدگی توسط پشه جلوگیری می‌کند. پشه‌ها و بسیاری از حشرات دیگر نمی‌توانند در برابر بو مقاومت کنند. به عبارتی مصرف غذای پر از سیر می‌تواند به شما کمک کند حشرات موذی کمتر به شما نزدیک شوند. حشرات مزاحم اغلب سمت افرادی می‌روند که غذا‌های فراوری شده را بیش از غذا‌های خانگی و کامل مصرف می‌کنند. جای نیش زندگی پشه را با سیر ریز شده، بصورت مستقیم بمالید. برای چند دقیقه بگذارید سیر بماند تا کار خودش را انجام داده، سپس آن را بشویید.

لیمو: این میوه زرد، بطور طبیعی ضد التهاب، ضد باکتری و دارای خواص بی حس کننده است. در طب سنتی به عنوان یک درمان طبیعی برای نیش حشره از جمله پشه بسیار توصیه شده است. ابتدا یک لیمو را دو نصف کنید و هر بخش آن را روی محلی که جای نیش حشره حرکت داده تا فورا درد تسکین پیدا کند. استفاده از آب لیمو نیز باعث کاهش احتمال ابتلا به عفونت و یا اصلا دفع آن می‌شود. قبل از بیرون رفتن از خانه حتما محلی از بدن که آب مرکبات را ریخته‌اید را پاک کنید و هیچگاه از لیمو به عنوان یک ابزار پیشگیرانه استفاده نکنید. این ماده نه تنها ناکارآمد است بلکه استفاده از آب مرکبات به پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند موجب زخم و پوست پوست شدن بدن بشود.

جوش شیرین: حاوی ترکیبات قلیایی ملایم است که با خنثی کردن تعادل pH پوست به کاهش التهاب اطراف محل نیش پشه کمک می‌کند و منجر به کاهش درد و همچنین خارش آن می‌شود. این ماده درمان طبیعی عالی برای نیش پشه محسوب می‌شود. روش استفاده؛ یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب کافی مخلوط کرده و یک خمیر درست کنید. خمیر را به محل نیش پشه بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

آلوئه‌ورا: آلوئه ورا حاوی بیش از ۱۰۰ ترکیب فعال مواد شیمیایی و بیش از ۳۰ اسید آمینه است که تقریبا همگی آن‌ها برای پوست مفید هستند. آلوئه‌ورا همچنین یک عامل ضد میکروبی طبیعی است که برای برطرف کردن خارش و نیش پشه خوب عمل می‌کند. این ماده به کاهش درد، خارش و تورم کمک کرده و علاوه بر این به روند بهبودی پوست سرعت می‌بخشد. ژل داخل برگ آلوئه‌ورا را بصورت مستقیم روی جای نیش حشره بمالید.
عسل: پژوهش‌های علمی و طب سنتی همواره سودمندی و خواص بی شماری از ارزش طبی عسل را تایید کرده‌اند. عسل حاوی خواص ضد باکتری و ضد التهابی است و آن را تبدیل به انتخابی عالی برای بسیاری از درمان‌های خانگی کرده است. هنگامی که برای تسکین خارش نیش استفاده می‌شود، عسل یک راه حل عالی است. یک قطره از آن را بر روی جای نیش پشه قرار دهید تا از تسکین تقریبا فوری آن لذت ببرید. تا زمانی که خارش و تورم ناپدید شود، به استفاده از آن ادامه دهید.
یخ: روش ساده و موثر دیگر برای تسکین نیش پشه است که بسیار هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرما یخ اعصاب تحریک کننده خارش و درد را بی حس کرده، بنابراین شما هیچکدام را حس نمی‌کنید. دمای پایین یخ به کاهش مواد التهابی که در ناحیه گزیده شده قرار می‌گیرند این کار تورم را کاهش داده و تسکینی فوری محسوب می‌شود. یک کیسه سبزیجات یخزده، یخ قالبی پیچیده شده در حوله یا یک یخ پک روی ناحیه گزیده شده به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار