گوناگون

روستای کندلوس مازندران: ترکیب بی نظیر آرامش و زیبایی

روستای کندلوس مازندران: ترکیب بی نظیر آرامش و زیبایی

روستای کندلوس یکی از روستاهای دیدنی و پر جاذبه در نزدیکی چالوس بوده که شما می توانید از زیبایی های آن دیدن کنید. این روستا دارای اقامتگاه، موزه مردم شناسی و موزه گیاهان دارویی می باشد.

روستای کندلوس دهکده توریستی استان مازندران

روستای کندلوس یک دهکده توریستی بکر و پر جاذبه در استان مازندران بوده که اهمیت زیادی برای گردشگران دارد. شما می توانید با بازدید از بخش های مختلف این روستا زیبایی های بی نظیری را مشاهده کنید. این روستا دارای کلبه های چوبی و قدیمی بوده و دیواره های آن نیز کاه گلی هستند.

اگر می خواهید، کلبه های چوبی با سقف های قدیمی مشاهده کنید، می توانید سری به این روستای پر جاذبه بزنید. در این کلبه پنجره هایی بسیار زیبا مشاهده می کنید که رو به طبیعتی بکر باز می شود. این روستا دارای کوچه هایی سنگ فرش شده است که بسیار تمیز و مرتب هستند.

این روستای ییلاقی شرایط آب و هوایی بسیار مناسب و معتدلی دارد. در فصل تابستان این نواحی مقصد بسیاری از گردشگران بوده و شگفتی های بسیار زیادی دارد. پاکیزگی این روستا و دور بودن از هر نوع آلودگی موجب شده تا مکانی بکر برای گردشگران باشد. این روستا امروزه یکی از مکان های دیدنی مازندران برای گردشگران است.

راه دسترسی به روستای کندلوس

برای رسیدن به این دهکده پر از آرامش باید، جاده کرج چالوس بروید. فاصله این روستا تا چالوس ۲۵ کیلومتر بوده و پنج کیلومتر نیز تا مرزن آباد راه دارد. این روستا جاذبه های فرهنگی زیادی نیز به خود اختصاص داده است. بخش هایی از مسیر رسیدن به این روستا آسفالته بوده و تردد را راحت تر کرده است.

photo_2024-05-14_12-21-57

 

قدمت روستا:

این روستای پر جاذبه دارای جاذبه های تاریخی زیادی نیز می باشد. قدمت این روستای خوش آب و هوا به دوران ناصرالدین شاه باز می گردد. در طی دوره های تاریخی مختلف این منطقه شاهد اتفاق ها و رویدادهای بسیار مهمی نیز بوده است. برخی می گویند نشانه هایی از دوران پیش از اسلام نیز در این نواحی یافت شده اند.

جاذبه های روستا کندلوس

روستای کندلوس از جاذبه های دیدنی بسیار زیادی برخوردار است. در این روستا می توانید با یک موزه مردم شناسی آشنا شوید که از جاذبه های زیادی برخوردار است. در موزه مردم شناسی این دهکده می توانید از اشیایی همچون بافت ها، زینت آلات، قهوه خانه، پوشاک، نقاشی های سنتی و … بازدید نمایید.

موزه گیاهان دارویی بخش دیگری از زیبایی های این روستا بوده و دارای انواعی از گیاهان کشت شده در این مناطق است. در این موزه انواعی از گیاهان دارویی وجود دارد که برای درمان بسیاری از بیماری ها مناسب بوده و در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده است. در این موزه می توانید، ۲۵۰ گونه از گیاهان ژنتیکی ارزشمند را مشاهده نمایید.

photo_2024-05-14_12-21-55

اقامت در کندلوس:

اقامت در این روستا نیز می تواند با تجربه های بی نظیری همراه باشد. این روستا در نزدیکی چالوس بوده و یکی از مکان های دیدنی چالوس است. شما می توانید برای اقامت به چالوس بروید. اقامتگاه هایی که در این روستا قرار دارند نیز مکان مناسبی برای اسکان گردشگران هستند.

 

منبع: دلگرم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار