گوناگون

اولویت علوم پزشکی آموزش حضوری است

اولویت علوم پزشکی آموزش حضوری است

پارسینه: معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آموزش گروه پزشکی به عرصه آموزش حضوری و رو در رو نیاز دارد، اولویت آموزش علوم پزشکی، آموزش حضوری است.

باقری فرد در همایش آموزش پزشکی گفت: یکی از رویداد‌های مهم کشور ما مسئله سالمندی، شهرنشینی و چالش‌های مرتبط با نظام سلامت است که در صورت بی توجهی در آینده نزدیک به معضل تبدیل خواهد شد و لازم است آموزش پزشکی برای رویارویی با این مشکلات آماده شود و آموزش‌ها و محتوای آموزشی دانشگاه‌ها به این سمت و سو حرکت کند و این همسوسازی در کشور‌های با منابع محدود باید با دقت بیشتری انجام شود.

او ادامه داد: با توجه به تمایل نسل جدید به آموزش دیجیتال باید روش‌های آموزشی نیز تغییر و متناسب با آن پیشرفت کند، زیرا برای یک آینده پایدار باید به شبیه سازها، مهارت‌آموزی، تکنولوژی و تغییر نگرش به عنوان زیربنای آموزش توجه کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: اگر بهداشت، درمان و پژوهش با کیفیت مدنظر است؛ باید آموزش صحیح در همه زمینه‌ها انجام شود و به همه حوزه‌های جامعه تسری یابد. رویداد‌ها نیز از عوامل موثر بر تغییر آینده هستند و از جمله این رویداد‌ها که به یکباره دنیا را تغییر داد؛ کووید۱۹ است که بیشترین تاثیر آن بر فعالیت‌های آموزشی بود و آموزش‌ها را سمت آموزش غیرحضوری و مجازی حرکت داد و زمینه ساز تکامل و پیشرفت آن شد.

وی افزود: آموزش گروه پزشکی به عرصه آموزش حضوری و رودررو نیاز دارد، زیرا امکان انتقال اخلاق و منش استاد، نحوه برخورد با بیمار و ویزیت در آموزش آنلاین امکان پذیر نیست لذا اولویت آموزش علوم پزشکی، آموزش حضوری است و این مهم، مستلزم به روز بودن اساتید و دانشجویان است. آموزش مجازی با آموزش غیر حضوری متفاوت بوده و آموزش مجازی یک آموزش فعال است که باید به عنوان یک مکمل از آن بهره برداری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار