گوناگون

رشد قابل توجه کشور در حوزه سلول های بنیادی

پارسینه: معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: برای تجاری سازی محصولات تراریخته تاییدیه سازمان غذا و دارو نیازمنداست و معاونت علمی ازهر گونه تحقیقاتی حمایت می کند.

سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بحث توسعه فناوری در حوزه بهداشت و دارو گفت: معاونت علمی فناوری از توسعه پروژه‌‌های مختلف در بحث بهداشت، غذا دارو و کشاورزی حمایت همه جانبه انجام می‌دهد از تحقیقات در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی حمایت ویژه‌ای انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: ما در معاونت علمی با هیچگونه تحقیقاتی مخالفت نمی‌کنیم و اگر افرادی صاحب ایده‌های نو و کاربردی باشند حتی اگر به حوزه بهداشت سلامت مربوط شود معاونت علمی فناوری حمایت مالی و تجهیزاتی از افراد می‌کند و آزمایشگاه‌های خود را برای تحقیق بیشتر در اختیار قرار می‌دهد.

ستاری ادامه داد: در حوزه سلول‌های بنیادی کشور از توسعه کیفی بسیار خوبی برخوردار است و حتی در همین زمینه با اجازه از مراجع تقلید بحث‌های شرعی این مقوله امروزه حل شده است و در حوزه سلول‌های بنیادی، ایران یکی از کشورهای پیشتاز و پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در بحث تحقیقات مواد تراریخته معاونت علمی با حساسیت بالایی این حوزه را دنبال می‌کند و برای تجاری‌سازی این محصولات باید سازمان غذا و دارو استانداردهای لازم و تأییدیه‌های بالینی را صادر کند تا ما بتوانیم محصولات تراریخته را به تولید انبوه برسانیم و کارهای تجاری‌سازی آن را انجام دهیم.

ستاری با بیان اینکه وارد شدن یک داروی جدید به کشور نیازمند تأییدیه‌های بالینی و استاندارد است،‌ افزود: در حال حاضر محصولات تراریخته‌ای چون پنبه و برنج در نمونه‌های آزمایشگاهی مرحله تحقیقات و پژوهش به پایان رسیده است و برای تجاری‌سازی آن نیازمند اخذ مجوز پروتکل‌های سازمان استاندارد کشور و تأییدیه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است تا این محصولات در بازار 80 میلیونی داخلی و بین‌المللی ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حوزه تشخیص تقلبات و آلاینده‌های غذایی اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است، تصریح کرد:‌ با معاونت علمی فناوری با همکاری وزارت بهداشت طرح غربالگری و تشخیص آلاینده‌های غذایی و سموم راه‌اندازی شده است و 200 سم جدید در مواد غذایی تشخیص داده شده است.

وی گفت: آزمایشگا‌های معاونت علمی به صورت شبکه‌ای کار می‌کنند و همه افراد می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار