گوناگون

رونمایی از انواع مختلف سلاح تهاجمی جلیل ACE +تصاویر

رونمایی از انواع مختلف سلاح تهاجمی جلیل ACE +تصاویر

جلیل ACE توسط صنایع تسلیحاتسازی اسرائیل، به عنوان نسخه کلاسیک سلاح جلیل که در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده بود را تولید کرد.

به گزارش پارسینه، صنایع تسلیحات سازی اسرائیل، برای نسخه کلاسیک سلاح جلیل که در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده بود یک جایگزین تولید کرد. جلیل ACE در واقع تلاشی برای به روز کردن نسخه کلاسیک جدید با استفاده از کامپوزیت‌ها، سایت جدید و ریل‌های چند منظوره است اما با این حال کلیات مکانیسم آتش آن مشابه جلیل کلاسیک است. جلیل یک سلاح تهاجمی با وزن تقریبی ۳ تا ۳.۸ کیلوگرم است که البته وابسته به نسخه و طول لوله آن است. 

این سلاح از یک قنداق کشویی تلسکوپی بهره می‌برد که با کالیبرهای مختلفی بسته به سفارش مشتری تولید می‌شود. 

جلیل ACE می‌تواند با انواع کالک‌های مشهور جهان تولید شود که کالیبر اصلی و استاندارد آن ۵.۵۶ میلیمتری ناتو است. سلاح‌های غربی به همین میزان است و فراگیرترین کالیبر می‌باشد که بر روی سلاح‌های تهاجمی در جهان استفاده می‌شود. 

انواع کالیبر مورد استفاده در جلیل ACE

IWI_Galil_ACE_SAR_2

کالیبر ۷.۶۲ روزها با پوکه ۳۹ میلیمتری بر روی سلاح مشهور ای کی ۷ کلاشینکف نصب می‌شود هم عضله کالیبره‌هاییست که نسخه‌ای از جلیل می‌تواند با این نوع کالیبر ساخته شود. که دلیل آن نیز پیدا کردن بازار صادراتی برای کشورهایی است که از این نوع کالیبر شرقی بیشتر استفاده می‌کنند.

کالیبر سنگین‌تر ۷.۶۲ ناتو با طول پوکه ۵۱ میلی‌متر هم در نسخه‌هایی از سلاح دلیل به عنوان سلاح تک تیرانداز استفاده و نصب می‌شود. این همون کالیبری‌ست که بر روی سلاح ژ۳ نصب می‌شود. اگرچه این نسخه هم به عنوان سلاح تهاجمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

دیگر کلیپی که برای می‌تواند نصب شود کالیبر ۵.۴۵ میلیمتری روزها است که بر روی سلاح ای کی ۷۴ نصب می‌شود. البته تاکنون هیچ جلیلی با این کالیبر سفارش داده نشده است.

Galil-ACE-Gen-2-Main

خشاب این سلاح در نسخه‌هایی که از کالیبر ۵.۵۶ ناتو استفاده می‌کنند خشاب استانداردی است که بر روی سلاح‌هایی چون ام ۱۶ نیز نصب می‌شود و دارای ظرفیت ۳۰ فشنگ می‌باشد.

ولی خود سازنده در اسرائیل یک خشب ۳۵ فشنگه نیز برای این سلاح دارد که بر روی نسخه کلاسیک جلیل نیز نصب می‌شد و ظرفیت خشاب ۵ فشنگ می‌باشد. خشب نسخه‌ای که از کالیبر ۷.۶۲ وزها بهره می‌برد دقیقاً همان خشابیست که بر روی سلاح ای کی ۴۷ نصب می‌شود اگرچه خه‌ای که از کالیبر ۷.۶۲ استفاده می‌کند دارای یک خشاب پلیمری ۲۵ فشنگ می‌باشد. 

ویژگی های جلیل ACE

IWI_Galil_ACE_SAR_14

مسلح شدن این سلاح با فشار غیر مستقیم گاز باروت همچون نسخه کلاسیک جلیل اتفاق می‌افتد. خود نسخه جلیل کلاسیک بر اساس سیستم گاز غیر مستقیم ای کی ۴۷ ساخته شد که دارای یک پیستون گاز  بر روی لوله اصلی بود که با گاز ناشی از احتراق باروت آلات متحرک را به عقب هول می‌داد. طی اصلاحاتی که انجام شد آلات متحرک نرم‌تر عقب نشینی می‌کنند. به شکلی که در حالت رگبار این سلاح بسیار دقت بالاتری نسبت به جلیل کلاسیک دارد.

به این صورت که در تست ارتشی ایالات متحده آمریکا بر روی این سلاح بیان شده که دقت تیراندازی با این سلاح ۴۰ درصد بهتر از ام ۱۶ است. سلاح دارای برگ آتش سه وضعیتی در بالای قبضه تپانچه شکل است. که از هر دو طرف بدنه می‌توان آن را تغییر داد ولی قاعده تغییر استاندارد آن تغییر با انگشت شست از سمت راست قبض است.

سرعت آتش سلاح بین ۶۲۰ تا ۸۸۰ گلوله بر دقیقه می‌باشد. البته وابسته به کالیبری که شلیک می‌کند این میزان متغیر است. برای نمونه نسخه‌ای که از کالیبره ناتو استفاده می‌کند ۶۲۰ گلوله بر دقیقه شلیک می‌کند.

گلنگدن سلاح در سمت چپ قرار دارد و دریچه پوک پران در سمت راست. 

سلاح دارای مکانیزم ماشین نرم است به این صورت که در این نوع مکانیزم با یک فشار نرم به ماشه مکانیزم خودکار ماشین را کامل می‌چکاند. به این صورت ما نیاز به نیروی زیادی برای فشار دادن ماشه نداریم. یک سایت آتش فلزی در قسمت عقب با قابلیت تنظیم در دو حالت قرار دارد که منجر به شلیک تا ۲۵۰ متری می‌شود. این سایت آتش در جلو مگسک فلزی قرار دارد با وجود این سلاح بر روی بدنه دارای ریل پلیمری برای قرارگیری انواع سایت‌های هدف‌گیری به طور مثال سایت نقطه قرمز و دوربین قابل تنظیم است. در کنار لوله نیز یک ریل برای نصب لیزر و یا چراغ قوه وجود دارد. البته این سلاح قابلیت نصب صدا خفه کن را نیز دارد. 

انواع مختلف جلیل ACE

این سلاح دارای چندین مدل است که بسته به طول لوله و کالیبر نامگذاری شده است.

ACE-21

1350091547_iwie1_11zon

سلاح ACE-21 این نسخه نسخه کاربین این نوع سلاح هست که کالیبر آن ۵.۵۶ ناتو است و از خشاب ۳۵ استفاده می‌کند. 

وزن کامل ۳ کیلوگرم و طول آن ۷۳۰ میلی‌متر است که ۲۱۶ میلی‌متر آن طول لوله را تشکیل می‌دهد. سرعت دهانه لوله این سلاح ۷۱۰ متر بر ثانیه است و بردش ه ۳۰۰ متر می‌رسد. 

ACE-22

0116170908b

سلاح ACE-22 نسخه تهاجمی جلیل است که دارای طول کامل ۸۴۷ میلیمتر با قنداق باز شده است. از این میان ۳۳۵ میلیمتر آن طول لوله می‌باشد.

این نسخه از خشابه ۳۰ و ۳۵ فشنگی استفاده می‌کند. همان کالیبره ۵.۵۶ ناتو و برد موثر آن نیز به ۴۰۰ متر می‌رسد. 

ACE-23

این سلاح که طولانی‌ترین نسخه جلیل در کالیبر ۵ از ۵۶ میلیمتری است؛ با وزن ۳/۶ کیلوگرم و طول کامل با قنداق باز ۶۷۶ میلیمتر که ۴۶۳ میلی‌متر آن لوله است. این نسخه دارای ۵۰۰ متر برد مفید است و سرعت آن در قسمت دهانه به ۹۱۵ متر ر ثانیه می‌رسد.

Galil_ACE_23_Screenshot_11zon

ACE-31

سلاح ACE-31 نسخه دارای کالیبر ۷.۶۲ روزها که بر روی سلاح ای کی ۴۷ نصب می‌شود و از خشاب سی فشنگی سلاح کلاشینکف بهره می‌برد. طول این نسخه با قنداق باز شده ۷۳۰ میلی‌متر است و ۱۶ میلی‌متر آن مربوط به طول لوله است که برد موثرش هم ۴۰۰ متر است. 

ace-31-magazins-v0-pf6i49qp63pc1

ACE-32

IWI_Galil_ACE_SAR_19

نسخه بعدی که نسخه شماره ۳۲ می‌باشد از کالیبر ۷.۶۲ روسها استفاده می‌کند. تفاوتش با نسخه قبلی دارا بودن طول لوله بیشتر است که در حالت باز شده ۹۲۷ میلی‌متر است که ۴۰۹ میلی‌مترش مربوط به طول لوله است. وزن این نسخه هم سه و نیم کیلوگرم است. 

ACE-52 

این نسخه مجهز به کالیبر ۷.۶۲ ناتو مجهز به خشاب ۲۵ فشنگی با وزن ۳.۶ کیلوگرم است. برد موثر آن نیز به ۵۰۰ متر هم می‌رسد و طول کامل آن در حالت باز شده ۹۵۴ میلی‌متر است که ۴۰۹ میلی‌متر آن مربوط به طول لوله اش می‌باشد.

israel-weapon-industries-unveils-ace-n-52-assault-rifle

ACE-53

03o9j3ma6p081_11zon

این نسخه که دارای کالیبر ۷.۶۲ ناتو است نمونه طولانی‌ترین نسخه جلیل است که دارای طول ۱۰۵۵ میلی متر است که ۵۱۱ میلی‌متر آن طول لوله‌اش می‌باشد. از این نسخه به عنوان نسخه تک تیرانداز استفاده می‌شود. اچره به عنوان سلاح تهاجمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ACE-SNIPER1

بازار جهانی:

جلیل ACE مانند دلیل کلاسیک بسیار مورد استقبال قرار گرفت که برخی از ارتش‌ها هم آن را به عنوان سلاح استاندارد خود برگزیده‌اند.

البته همه کشورها از کالیبر نوع ۵.۵۶ میلیمتری استفاده کردند. در این میان کلمبیا و شیلی این سلاح را به عنوان سلاح سازمانی استاندارد خود انتخاب کرده و باقی کشورها از جلیل به عنوان سلاح نیروهای ویژه استفاده می‌کنند.

هفت مشتری آفریقایی یز آن را خریداری می‌کند و در جنوب شرق آسیا کشورهای فیلیپین و ویتنام از آن بهره می‌برند.

ویتن که به دنبال سلاح برای جایگزینی ای کی ۴۷ کلاشینکف می‌گشت سلاح جلیل را با کالیبر ۷.۶۲ روزها در داخل ویتنام تحت امتیاز تولید می‌کند که آنجا با نام اس تی وی ۳۸۰ تولید می‌شود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار