گوناگون

چرا نباید بنلی ۱۸۰ بخریم؟

چرا نباید بنلی ۱۸۰ بخریم؟

موتور بنلی 180 یکی از جوان پسند ترین مدل‌های برند Benelli به حساب می‌آید. این موتور مناسب برای موتور سواری خیابانی است. این محصول پرطرفدار معایبی در کنار زیبایی نیز دارد.

به گزارش پارسینه به نقل از اقتصاد ایران، موتور بنلی ۱۸۰ یکی از جوان پسند ترین مدل‌های برند Benelli به حساب می‌آید. این موتور مناسب برای موتور سواری خیابانی است. این محصول پرطرفدار معایبی در کنار زیبایی نیز دارد.

طراحی پیشرفته موتور، شاسی سبک و سبک طراحی ایتالیایی همراه با سایر مشخصات فوق‌العده، بنلی ۱۸۰ اس را نسبت به رقیبان متمایز کرده است.در نگاه اول موتوری زیبا با رنگ خاص بنلی به چشم می آید که هر موتورسواری را وسوسه می کند تا این موتور را خر یداری کند.

Benelli-180-Engine-3-copy-150x150-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

 مشخصات ظاهری

دسته فرمان این موتور به نوعی طراحی شده تا از لحاظ آیرودینامیکی، فرم راحتی را در حین سواری برای راکب به وجود آورد. نحوه طراحی چراغ‌های بنلی ۱۸۰s که از نوع اِل‌ای‌دی و جلوه‌ای مدرن و زیبا را برای این موتور رقم زده است که شاید برگ برنده این شرکت برای رقابت با سایر رقبا باشد. این نوع چراغ ها با فرم جدید خود به محصولات قدیم بنلی این  پیام را می دهد که ما جزو نسل جدید این شرکت هستیم و توان رقابت با ما را کسی ندارد.

Benelli-180-Wheel-copy-150x150-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

زین موتور یکی از معایب اصلی این موتور است که با توجه به راننده را درون خود محفوظ نگه می دارد و لذت خوبی در وهله اول به موتورسوار می دهد اما به مرور باعث خستگی خواهد شد. زین عقب نیز عجیب ترین قسمت طراحی است.واقعا باید سوال پرسید این زین برای چه آناتومی بدن طراحی شده است؟ یک فرد بالغ بر فرض مثال روی زین جا هم شود اما نمی تواند راحتی داشته باشد.

دم موتور بسیار بلند و بی منطق ساخته شده است، طولانی بودن در این حد واقعا چه ضرورتی دارد و به معضلی در رانندگی شهری بدل خواهد شد.

مشخصات فنی

بنلی ۱۸۰s با وزن ۱۴۷ کیلوگرمی یک موتور تک سیلندر چهار زمانه است که از موتوری با حجم ۱۷۵ سی سی بهره می‌برد. حداکثر قدرت این موتور، ۱۸ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۴ نیوتن متر گشتاور در ۷۰۰۰ دور در دقیقه است. فاصله محور  این موتور ۱۳۴ سانتی متر است.

Benelli-180-Back-copy-150x150-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

سیستم سوخت رسانی این موتور از نوع انژکتور برقی است که بازدهی و عملکرد بهتری را برای موتور به ارمغان می‌آورد. سیستم تعلیق تلسکوپی جلو و تک فنر روغنی در عقب به همراه دیسک ترمز ۲۶ سانتی متری دو پیستون برای جلو و ترمز دیسکی ۲۲ سانتی متر در چرخ عقب، از جمله ویژگی‌های فنی موتور سیکلت بنلی مدل ۱۸۰s به شمار می‌رود.

تست رانندگی

بنلی ۱۸۰ برای کسانی که عاشق شتاب هستند گزینه بسیار مطلوبی است که این امر مدیون بدنه سبک و خاص این موتور است.مانور پذیری خوب و بالانس خوب نیز را نباید فراموش کنیم . در کل شما باید قبول کنید این موتور یک طرح آزمایشی بوده است که این روزها روانه بازار شده است و ایرادات را باید به جان بخرید قیمت این موتور این روزها در بازار ایران چیزی حدود ۱۷۰ میلیون تومان است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار