گوناگون

امر به معروف ایجاد انرژی عمومی و پیوند دل‍‌ها است

امر به معروف ایجاد انرژی عمومی و پیوند دل‍‌ها است

پارسینه: امام جمعه موقت تهران گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان عاملی برای ایجاد انرژی عمومی و پیوند دادن دل‌هاست.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام کاظم صدیقی سه‌شنبه- ۱۴ آذرماه- در نشست خبری نخستین جشنواره ملی معروف اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر ایجاد انرژی عمومی و پیوند دادن دل‌ها زیر پرچم حکومت الهی است و می‌توان این موضوع را در قالب هنر به مردم ارائه داد.

وی با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) به عنوان پرچمدار توحید و نظام خانواده و جهاد به بیان فراز‌هایی از خطبه فدکیه ایشان پرداخت و با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در دیدگاه آن حضرت افزود: فاطمه زهرا (س) امر به معروف را تضمین مصلحت عمومی جامعه معرفی کردند و در قرآن نیز فرمودند که «کنتم خیر امة». یعنی وقتی برای رسیدن به مقصد راهبری به نام امامت است باید دانست این امت بدون امامت راه به جایی نخواهد برد.

صدیقی بیان کرد: وحدت، اقتدارآفرین است و اتحاد و اجتماع تضمین کننده مسائل عمومی است و لذا باید الگویی داشت که وقتی معرفی شود در واقع همه معرفی می‌شوند و آن امام است که قلوب را جذب خود می‌کند. مردم باید احساس مسئولیت کنند و بر محور امام حرکت کنند و خود را عضو یک مجموعه بدانند؛ بنابراین رساترین مطلب را حضرت زهرا (س) در این خطبه بیان کرده است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: سامری یک هنرپیشه‌ای بود که برای تفرقه میان بنی اسرائیل با هنر خود در غیاب حضرت موسی (ع) مردم را متفرق کرد.

صدیقی اظهارداشت: هنرمندان باید فضاسازی کنند و امروز این جمله حضرت زهرا (س) که امر به معروف و نهی از منکر یک مسأله فراجناحی است و مصلحت عمومی این است که همه به دنبال یک عزت عمومی باشند.

دعوت از هنرمندان برای حضور در جشنواره معروف

حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به نقش رسانه و هنر از تمام هنرمندان دعوت کرد تا در این هشت عرصه جشنواره معروف شرکت کنند و به تبلیغ خوبی‌ها بپردازند.

ارتباط امر به معروف با مسائل اجتماعی، خانواده، مسائل فرهنگی و سایر حوزه‌ها از موضوعاتی است که طاهری به آن اشاره کرد که در این جشنواره لحاظ شده است.

امر به معروف ایجاد انرژی عمومی و پیوند دل‍‌ها است

مهرداد توکلی دبیر نخستین جشنواره ملی معروف با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده، افزود: ستاد امر به معروف جور نهاد‌هایی را می‌کشد که وظیفه داشتند کار‌های فرهنگی انجام دهند.

وی افزود: محور اصلی این جشنواره، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که در بخش‌های فیلم بلند و عکس، پویانمایی، هنر‌های تجسمی، ادبیات و پژوهش و رسانه است.

توکلی بیان کرد: ستاد امر به معروف نخستین جریان سازی رسانه‌ای خود را در قالب جشنواره معروف برگزار می‌کند و اختتامیه جشنواره ۲۳ تا ۲۹ بهمن برگزار می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی معروف اظهارداشت: هدف از برگزاری این جشنواره تولید آثار با موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

توکلی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز برای شرکت در این جشنواره را در تارنمای جشنواره معروف ببینند.

امر به معروف ایجاد انرژی عمومی و پیوند دل‍‌ها است

اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی معروف که بیشتر آن‌ها در این نشست حضور داشتند؛ مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدعلی زهره‌ایقائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی، فاطمه زارعان مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد، حسن عابدینی معاون امور استان‌های صدا و سیما، کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا منتظمی رئیس کنفرانس بین المللی افق نو سفیر سابق ایران در کنگو و دیپلمات ایران در فرانسه، امیر وجدانی نیا مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی رئیس اداره فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم، پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و محمد احسان خرامید مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات بودند.

در پایان این مراسم از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار