گوناگون

از قم چه سوغاتی بخریم؟

از قم چه سوغاتی بخریم؟

پارسینه: قم یکی از شهرهای مذهبی ایران است و سالانه هزاران گردشگر به‌منظور بازدید از اماکن دیدنی قم و خرید سوغاتی‌های متنوع به این شهر سفر می‌کنند؛ همچنین برای رفاه هرچه بیشتر مسافران، تعداد زیادی هتل نیز در شهر قم احداث شده‌اند.

در این مطلب درباره بهترین هتل های قم و همچنین درمورد سوغاتی‌هایی که می‌توانید از قم بخرید اطلاعاتی ارائه داده‌ایم.

سوغاتی های شهر قم

شهر قم ازجمله شهرهایی است که سوغاتی‌های مختلفی داشته و کمتر کسی پیدا می‌شود که سفر به قم را بدون خرید سوغاتی به پایان برساند. سوغاتی‌های این شهر تنها محدود به خوراکی نبوده و انواع گوناگونی از صنایع دستی، قالی و موارد دیگر را نیز دربر می‌گیرند. سوغاتی‌های مهم و پرطرفدار شهر قم به شرح زیر هستند:

· سوهان

سوهان نوعی حلوا یا شیرینی سنتی است که درعین‌حال یکی از مهم‌ترین و مشهورترین سوغات ایران نیز به‌شمار می‌رود. با وجود این‌که این محصول در تعدادی از شهرهای کشور تولید می‌شود، اما هنوز هم هیچ شهری نتوانسته است به جایگاه شهر قم در تولید سوهان برسد. این خوراکی خوشمزه از آرد، گلاب، شکر، پسته، روغن حیوانی، زعفران، کره و هل تهیه شده است و در انواع مختلفی همچون سنتی، لقمه‌ای، عسلی، آجیلی، کره‌ای و... به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

از قم چه سوغاتی بخریم؟

· حلوا

شهرهای متعددی در ایران وجود دارند که حلوای مخصوص به خود را تولید می‌کنند. شهر قم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حلوای سنتی شهر قم شامل حلوای کنجدی، حلوای شاهدانه و حلوا ارده است. این محصول از نظر میزان انرژی و مغذی بودن در سطح بالایی قرار داشته و به همین دلیل برای وعده صبحانه بسیار مناسب است. همچنین خوردن این خوراکی برای افراد سالخورده و کودکان نیز توصیه می‌شود.

· نان کسمه

نان کسمه یکی از لذیذترین شیرینی های شهر قم است که در تنورهای خانگی پخته می‌شود. کسمه از موادی همچون آرد، تخم مرغ، زعفران، شکر و زردچوبه تهیه شده است و پس از طبخ، روی آن کنجد پاشیده می‌شود. جالب است بدانید که این خوراکی به‌دلیل کم‌شیرین بودن، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و حتی افرادی که از رژیم غذایی پیروی می‌کنند نیز می‌توانند از طعم این شیرینی خوشمزه لذت ببرند.

· نان‌شیرینی محلی

به‌عنوان یکی دیگر از سوغاتی های مهم شهر قم، می‌توان به نان‌شیرینی محلی اشاره کرد. این شیرینی از سوغاتی های پرطرفدار شهر قم بوده و در ایام نوروز، بازار فروش آن به‌شدت رونق می‌گیرد. شیرینی‌پزی‌های واقع در استان قم، با استفاده از موادی مانند روغن، شکر، زعفران و کنجد، این شیرینی را طبخ می‌کنند.

· قالی

شهر قم علاوه‌بر خوراکی، سوغاتی‌های بی‌نظیر دیگری نیز دارد که می‌توان به قالی های مشهور قم اشاره کرد. این قالی‌های دستباف محبوبیت بسیار بالایی داشته و در بازار فرش فروشان قم با تنوع بسیار بالا به فروش می‌رسند. فرش و قالی قم از نظر الیاف، رنگ و نوع بافت، نمایی کلی از فرش ایرانی را نشان داده و ترکیبی از تمام سبک‌های فرش ایرانی هستند

· معرق

هنر معرق به ایجاد طرح سنتی روی چوب گفته می‌شود. این هنر از گذشته تاکنون در کشور ایران رواج داشته و برخی شهرهای ایران به‌عنوان مراکز تولید تابلوهای معرق شناخته می‌شوند. در این میان شهر قم یکی از شهرهای پیشگام در این هنر محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که تابلوهای معرق تولیدشده در قم، به‌عنوان محصولاتی بسیار باارزش به سراسر کشور عرضه می‌شوند.

همچنین جالب است بدانید که تعدادی از هتل های قم، دارای فروشگاه‌هایی هستند که انواع صنایع دستی ازجمله تابلوهای معرق را به‌فروش می‌رسانند.

· انجیر آردی

میوه انجیر و همچنین محصولات به‌دست آمده از آن را می‌توان در گروه خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین خوراکی‌ها قرار داد. این محصولات علاوه بر برخورداری از ارزش غذایی بالا، بسیار خوش‌طعم بوده و به‌عنوان میان‌وعده‌های سالم و مقوی در نظر گرفته می‌شوند. انجیر آردی یکی از پرطرفدارترین محصولاتی است که از میوه انجیر تهیه می‌شود. این خوراکی جزو مهم ترین سوغاتی های قم بوده و در مغازه‌های خشکبارفروشی این شهر به‌فروش می‌رسد.

· ظروف سفالی

سفالگری یکی از شاخه‌های صنایع دستی محسوب می‌شود و معمولاً در مناطق گردشگری رونق بسیار بالایی دارد. شهر قم به‌دلیل برخورداری از خاک مرغوب و باکیفیت، در صنعت سفالگری به‌شدت پیشرفت کرده و پیشینه سفالگری در این شهر، به حدود ۵۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد. ازاین‌رو گردشگران شهر قم می‌توانند انواع مختلفی از سفال را به‌عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنند. این اقلام تنوع بسیار بالایی داشته و در اشکال، طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون تولید می‌شوند.

از قم چه سوغاتی بخریم؟

اقامت در شهر قم

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که هنگام سفر به هر شهری مطرح می‌شود، بحث اقامت در آن شهر است. اگر قصد سفر به شهر قم را دارید، باید بگوییم که امروزه هتل های متعددی در این شهر احداث شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و مسافران می‌توانند با توجه به موارد مدنظر خود، بهترین هتل را برای اقامت انتخاب کنند.

از دیگر مواردی که ممکن است ذهن مسافران را به خود مشغول کند، رزرو بهترین هتل در قم است. در این بخش تعدادی از بهترین هتل های قم را معرفی کرده‌ایم:

  • هتل بین المللی قم
  • هتل بزرگ پارسیا
  • هتل المپیک
  • هتل ونوس
  • هتل ملل
  • هتل کریمه

سفر به شهر قم با فلای تودی

در این مطلب مهم‌ترین سوغاتی‌هایی در شهر قم به فروش می‌رسند را مورد بررسی قرار دادیم؛ همچنین تعدادی از بهترین هتل های قم را به شما عزیزان معرفی کردیم. اگر شما هم قصد سفر به شهر قم و رزرو هتل و یا خرید بلیط قطار به این شهر را دارید، مراجعه به «وب‌سایت فلای تودی» می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. از طریق این وب‌سایت می‌توانید علاوه‌بر بررسی و مقایسه هتل های مختلف، مورد مناسب را انتخاب کرده و آن را با بهترین قیمت رزرو کنید.

درواقع باید گفت فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های گردشگری آنلاین کشور است و شما می‌توانید برای تمام سفرهای داخلی و خارجی خود از آن کمک بگیرید. مزایای دیگری همچون بیمه مسافرتی هم باعث شده است که ما این مجموعه را به همه اشخاصی که قصد سفر به هر نقطه و هر کشوری را دارند، پیشنهاد دهیم.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار