گوناگون

تفاوت میکسر و پاور میکسر صدا | یک خرید بدون پشیمانی

تفاوت میکسر و پاور میکسر صدا | یک خرید بدون پشیمانی

میکسر یکی از مهم‌ترین تجهیزات صوتی است که برای ترکیب و کنترل کردن صدا‌های مختلف کاربرد دارد. پاور میکسر هم مانند میکسر است، با این تفاوت که قابلیت تقویت کنندگی صدا برای بلندگو‌ها را هم دارد. معمولا از این دو دستگاه در ضبط موسیقی، برنامه‌های پخش زنده و... استفاده می‌شود.

در واقع با استفاده از میکسر در بین ورودی‌های صوتی مختلفی مثل میکروفون، گیتار و... تعادل ایجاد می‌شود. پاور میکسر هم همزمان بعد میکس کردن صدا‌ها، وظیفه تقویت را بر عهده می‌گیرد. در ادامه با مقایسه تفاوت‌‌های میکسر و پاور میکسر به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دستگاه را بخرید!

در ابتدا هم توصیه می کنیم مشاوره خرید میکسر و قیمت پاور میکسر صدا بازار و فروشگاه های آنلاین تجهیزات تخصصی صدا مانند آن را جدی بگیرید تا خریدی بدون پشیمانی و دقیقاً متناسب با بودجه و نیازتان یک میکسر یا پاور میکسر مناسب انتخاب کنید.

 

میکسر صدا؛ دستگاهی برای اصلاح صدا‌های ورودی

میکسر یکی از تجهیزات صوتی پیشرفته برای اصلاح و مدیریت صدا‌های ورودی است که به شما کمک می‌کند تا منابع صوتی مختلف را با هم ترکیب کنید. برای مثال می‌توانید میزان حجم و بلندی هر کانال را تنظیم کرده و پس از ورود صدا‌ها به میکسر برای ویرایش و تنظیم آن‌ها از انواع افکت‌ها و اکولایزر استفاده کنید. تنها باید چند پورت اتصال داشته باشید که به میکروفون، گیتار، کیبورد و... متصل شوند.

میکسر صدا تمام این صدا‌های ورودی را ترکیب کرده و یک خروجی با کیفیت دلخواه ارائه می‌دهد.

از این رو در زمینه صدابرداری، ضبط موسیقی، میکس و مسترینگ و... کاربرد دارد.

در مجموع می‌توان گفت که میکسر یکی از تجهیزات صوتی ضروری برای ترکیب و پردازش صدا‌ها است که خرید آن از فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند صدابازار مزایای بیشماری دارد:

  • کیفیت صدای بالا
  • قابلیت ضبط و پخش
  • اتصال به دستگاه‌های مختلف
  • قابلیت میکس و پردازش صدا‌ها
  • کنترل پارامتر‌های مختلفی مثل حجم، تعادل صدا و...

پاور میکسر؛ دستگاهی برای اصلاح صدا‌های ورودی و تقویت آن

به زبان ساده پاور میکسر همان میکسر با قابلیت تقویت کنندگی صدا است که با داشتن ورودی‌های آنالوگ و دیجیتال به گوشی، کامپیوتر و... متصل می‌شود. این دستگاه با اصلاح و تقویت صدا از طریق افکت‌های صوتی، باعث بهبود کیفیت ضبط می‌شود. اگر می‌خواهید صدا‌ها را به شکل حرفه‌ای و با کیفیت بالا ضبط کنید، پاور میکسر یک ابزار قدرتمند برای میکس و مسترینگ است که برای تنظیم فرکانس‌های مختلف صدا و اضافه کردن افکت‌های صوتی کاربرد دارد. از این رو در صنعت موسیقی و ضبط صدا به طور گسترده استفاده می‌شود. خرید پاور میکسر از فروشگاه‌های معتبری مانند sedabazar.com مزایای بیشماری دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • بهبود کیفیت و تقویت صدا
  • کنترل بیشتر بر روی کانال‌ها
  • قابلیت اتصال به تجهیزات مختلف
  • قابلیت تنظیم بر روی انواع صدا‌ها و سیگنال‌های صوتی

2

میکسر و پاور میکسر: بررسی تفاوت‌ها

راجع به فرق میکسر و پاور میکسر باید بگوییم که اصلی‌ترین تفاوت این دو دستگاه مربوط به داشتن یا نداشتن قابلیت تقویت صدا است. اگر می‌خواهید صدا‌های ضبط شده را با اتصال به اسپیکر پخش کنید، یک پاور میکسر احتیاج است که صدا‌ها را تقویت و آن‌ها را منتقل کند. اما اگر یک سیستم تقویت جداگانه برای اسپیکر‌ها دارید، یک میکسر ساده هم کارتان را راه می‌اندازد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت صدا بازار به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر ایرانی که برندهای خارجی معروف را پوشش می‌دهد، هر یک از این دستگاه‌ها را به انتخاب خودتان سفارش دهید و از اصل بودن کالا مطمئن باشید. به طور کلی تفاوت‌ میکسر و پاور میکسر به ویژگی‌های زیر مربوط می‌شود:

خروجی دستگاه

میکسر و پاور میکسر هر دو از تجهیزات صوتی مهم برای میکس و ادیت صدا‌های مختلف هستند. میکسر سیگنال‌های صوتی را از ورودی‌های مختلف جمع کرده و آن‌ها را به کانال‌های مخصوص خودشان انتقال می‌دهد. از طرفی پاور میکسر در کنار امکانات یک میکسر معمولی قابلیت تقویت کنندگی هم دارد. با توجه به خروجی دستگاه که دیجیتال یا آنالوگ است و متناسب با تعداد کانال‌های ورودی و خروجی، هر میکسر به شکل متفاوتی به دستگاه‌های صوتی متصل می‌شود. برای مثال امکان اتصال از طریق پورت USB و HDMI در بیشتر دستگاه‌ها وجود دارد.

اطلاعات درج شده روی دستگاه

اطلاعات درج شده روی هر دستگاه متفاوت است؛ به همین دلیل میکسر و پاور میکسر از لحاظ توان خروجی، تعادل کانال‌ها، افکت‌های صوتی و... با هم متفاوت هستند. در حال حاضر فروشگاه صدا بازار به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات صوتی، با مشخص کردن مشخصات فنی محصولات مختلف امکان مقایسه ویژگی‌های میکسر و پاور میکسر را برای شما را فراهم کرده و تمام دستگاه‌های برند را با تضمین اصالت کالا به مشتریان ارائه می‌دهد.

وزن و ابعاد

وزن و ابعاد میکسر به مدل، نوع برند، اندازه و تعداد کانال‌ها بستگی دارد. از طرفی معمولا حجم پاور میکسر در مقایسه با میکسر کم‌تر است؛ زیرا تقویت‌کننده صوتی داخلی در فضای کوچکی تعبیه می‌شود.

مهم‌ترین نکات که باید برای خرید میکسر و پاور میکسر جدی گرفت!

با توجه به ورود تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته به دنیا باید به دنبال خرید جدیدترین مدل‌های این دستگاه باشید. در ادامه نکات خرید میکسر و پاور میکسر را از فروشگاه‌هایی مانند sedabazar.com بررسی می‌کنیم:

3

  • برای اتصال تجهیزات صوتی مثل میکروفون به میکسر یا پاور میکسر به تعداد کانال‌های ورودی و خروجی توجه کنید.
  • مطمئن شوید که میکسر یا پاور میکسر، کیفیت صدای بالا و تاخیر مناسبی دارد.
  • با بررسی پورت‌های مختلف، قابلیت اتصال به کامپیوتر و سیستم‌های هوشمند دیگر را بررسی کنید.
  • به امکاناتی مثل EQ، افکت‌های صوتی و اکولایزر و... توجه کنید.
  • مطمئن شوید که میکسر یا پاور میکسر با سیستم عامل دستگاه و نرم‌افزار‌های مورد استفاده سازگار است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار