گوناگون

تاثیر وزن تیرآهن ۱۸ اصفهان بر قیمت آن

تاثیر وزن تیرآهن 18 اصفهان بر قیمت آن

تیرآهن 18 اصفهان یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین تیرآهن‌های اصفهان بوده که در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد.

تیرآهن 18 اصفهان یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین تیرآهن‌های اصفهان بوده که در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. دلیل کاربرد بسیار زیاد آن، مقاومت بالایی است که در برابر نیروهای خمشی دارد و می‌تواند مقاومت و استحکام سازه را افزایش دهد.

در هنگام خرید تیرآهن 18 اصفهان یکی از مواردی که بر روی قیمت این محصول تاثیر می‌گذارد وزن آن است. این نوع تیرآهن‌ها با ابعادی مطابق جدول اشتال تولید می‌شوند که همین موضوع باعث برتری این نوع تیرآهن شده است.

در لینک https://ahanresan.ir/product/تیرآهن-18-ذوب-آهن-اصفهان-12-متری/ لیست کاملی از قیمت‌های تیرآهن 18 اصفهان درج شده است. در ادامه به نحوه محاسبه قیمت تیرآهن 18 اصفهان و عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت آن می‌پردازیم.

مشخصات فنی تیرآهن 18  اصفهان

وزن یکی از المان‌های اصلی در تعیین قیمت تیرآهن اصفهان است. آشنایی با مشخصات فنی تیرآهن 18 اصفهان این موضوع را برای شما قابل درک خواهد کرد که چگونه وزن این تیرآهن بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. در ادامه جدولی از مشخصات فنی این نوع تیرآهن را گردآوری کرده‌ایم تا شما درک بهتری از این موضوع داشته باشید. مشخصات فنی تیرآهن18  اصفهان به شرح زیر است:

 

ویژگی

مقدار

نوع فولاد

St37

ضخامت بال

۸ میلی‌متر

عرض بال

۹۱ میلی‌متر

ضخامت جان

۵.۳ میلی‌متر

عرض جان

۱۸۰ میلی‌متر

وزن

۱۸.۸ کیلوگرم

سطح مقطع

۲۳.۹ سانتی‌متر

تنش تسلیم

۲۴۰۰ کیلوگرم

تنش نهایی

۳۷۰۰ کیلوگرم

 

محاسبه قیمت تیرآهن 18  اصفهان بر اساس وزن

برای اینکه شما بتوانید قیمت تیرآهن 18 اصفهان را از طریق وزن به دست بیاورید نیاز به دو مقدار دارید:

  • نرخ روز تیرآهن به ازای هر کیلوگرم
  • وزن تیرآهن مورد نیاز

نرخ تیرآهن به جهت نوسانات و تغییراتی که بر روی قیمت جهانی وجود دارد، متغیر است. برای اطلاع از نرخ روز تیرآهن 18 اصفهان، می‌توانید از طریق وب سایت‌ها و مجموعه‌های بزرگی که به صورت عمده‌ مقاطع فولادی را عرضه می‌کنند، اقدام نمایید. در مرحله بعد باید وزن تیرآهن خالصی را که نیاز دارید حساب کنید.

این وزن معمولاً توسط استانداردهای مختلف ابعاد تیرآهن‌ها، توسط مهندسان سازه مشخص می‌شود. این وزن بر حسب طول و معمولاً به‌ازای هر متر مشخص خواهد شد. در ابتدا وزن تیرآهن 18 اصفهان را در طول مورد نظر خود ضرب کنید تا وزن کلی آهن مورد نیاز شما به دست بیاید‌.

 سپس وزن کیلویی را در قیمت و نرخ روز تیرآهن ضرب نمایید تا هزینه کلی که باید برای خرید تیرآهن در نظر بگیرید محاسبه شود. این روش یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که شما می‌توانید با وجود آن قیمت تیرآهن مورد نیازتان را بر اساس وزن به دست آورید.

تاثیر وزن تیرآهن 18 اصفهان بر قیمت آن

بررسی تاثیر وزن بر قیمت تیرآهن 18  اصفهان

در هنگام خرید آهن آلات و مقاطع فولادی پارامترها و فاکتورهای مختلفی وجود دارند که بر روی قیمت تیرآهن اصفهان تاثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به صادرات و واردات، نرخ ارز، بازار جهانی، تقاضای خرید و ... اشاره داشت. هر یک از این عوامل به نوبه‌ای می‌توانند باعث کاهش یا افزایش قیمت تیرآهن 18 اصفهان شوند.

در تعیین قیمت تیرآهن 18 اصفهان وزن آن نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. یعنی یکی از فاکتورهای مهمی که برای تعیین قیمت این محصول و مقاطع فولادی در نظر گرفته می‌شود ضخامت، ابعاد و وزن این محصول است. قبل از اینکه درباره تاثیر وزن تیرآهن 18 اصفهان بر قیمت آن صحبت کنیم، بهتر است کمی درباره مشخصات فنی این محصول صحبت نماییم.

عوامل موثر بر وزن تیرآهن  18اصفهان

یکی از مهم‌ترین عواملی که در تعیین قیمت تیرآهن‌ها نقش اساسی دارد، وزن تیرآهن است. تیرآهن‌‌ها یکی از انواع مصالح پرکاربرد ساختمانی هستند که عموماً قیمت آن‌ها به‌ازای هر کیلوگرم فروخته می‌شود.

همانطور که از نام این تیرآهن‌ها مشخص است، این نوع مقاطع فولادی از تولیدات داخلی کشور هستند. برای تعیین قیمت این نوع تیرآهن‌ها علاوه بر وزن، به میزان مواد اولیه نیز توجه می‌شود.

نوع و میزان مواد اولیه

وزن تیرآهن 18 اصفهان به نوع مواد و میزان مواد اولیه به کار رفته شده، وابسته است. تیرآهن‌ 18 اصفهان مانند سایر انواع تیرآهن‌ها از دو ماده اصلی آهن و کربن ساخته می‌شود.

البته این موضوع را فراموش نکنید که گاهی از عناصر دیگری مانند فسفر، منگنز، سیلیکون و ... نیز برای بهبود  خواص مکانیکی و فیزیکی تیرآهن‌ها استفاده می‌کنند.

فرایند تولید تیرآهن

در کنار مواد و میزان مواد اولیه، نحوه و فرایند تولید تیرآهن نیز تاثیر مستقیمی بر روی وزن تیرآهن 18 اصفهان دارد.

در فرآیند تولید تیرآهن‌ها در ابتدا آهن و ترکیبات آن در کوره‌های بزرگ صنعتی ذوب می‌شوند سپس در شکل‌های مخصوصی که به آن‌ها اشکال مقاطع گفته می‌شود در می‌آیند.

که شما آن‌ها را در دسته بندی‌های تیرآهن‌های موجود در بازار مشاهده می‌کنید. هر یک از آن‌ها در صنایع ساختمانی و مهندسی کاربردهای خاصی دارند.

تاثیر وزن تیرآهن 18 اصفهان بر قیمت آن

ضخامت، عرض و ارتفاع

توجه داشته باشید که ضخامت، عرض و ارتفاع بخش‌های مختلف تیرآهن بر روی وزن تیرآهن 18 اصفهان تاثیر زیادی  دارد. هرچه ابعاد این تیرآهن بیشتر و بزرگتر باشد، مواد بیشتری برای تولید آن مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت وزن تیرآهن 18 اصفهان نیز با افزایش روبه‌رو خواهد شد. تیرآهنی که ابعاد و ضخامت بزرگتری دارد، وزن بیشتری داشته و سنگین‌تر است، در نتیجه قیمت بالاتری دارد.

دانسیته

وزن تیرآهن 18 اصفهان علاوه بر اینکه تابع ترکیبات و ابعاد است به دانسیته آهن وابسته است. به میزان جرم موجود در واحد حجم، دانسیته گفته می‌شود، میزان دانسیته می‌تواند بر اثر ترکیب مواد متغیر باشد.

برای مثال اگر آهن موجود برای ذوب و تولید تیرآهن ناخالصی کمتری داشته باشد یا عملیات شیمیایی بر روی این نوع آهن انجام شود، احتمال اینکه دانسیته تغییر کند بسیار زیاد است‌ این مورد موجب تغییر وزن تیرآهن می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت تغییر وزن تیرآهن با دانسیته می‌تواند باعث کاهش یا افزایش وزن تیرآهن 18 اصفهان شود و افزایش یا کاهش قیمت تیرآهن را در پی بگیرد. وزن تیرآهن 18 اصفهان از ترکیب عوامل مختلف شامل ابعاد مقاطع، جنس آلیاژ، دانسیته و ضخامت مواد به دست می آید.

 وزن به دست آمده می‌تواند بر روی هزینه‌های جانبی مانند نیروی کار، استهلاک دستگاه‌ها، حمل و نقل، انرژی مصرفی و ... تاثیرگذار باشد و به صورت مستقیم بر روی قیمت نهایی تیرآهن تاثیر بگذارد.

تاثیر وزن تیرآهن 18 اصفهان بر قیمت آن

سخن پایانی

تیرآهن 18 اصفهان یکی از انواع تیرآهن‌هایی است که در استان اصفهان تولید می‌شود. وزن هر عدد از این نوع تیرآهن معادل 18.8 کیلوگرم است. اگر بخواهیم وزن این نوع تیرآهن‌ را به صورت شاخه‌ای محاسبه نماییم، تیرآهن 18 اصفهان با طول 12 متر دارای وزن حدوداً 226 کیلوگرم است. .

در کنار مواد اولیه، وزن، ابعاد و سایز تیرآهن است که اهمیت زیادی در قیمت دارد. از آنجایی که سازه‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند مشتریان در هنگام سفارش تیرآهن به سراغ ابعاد و سایزهای مختلفی از این تیرآهن می‌روند.

تنها برخی از مشتریان هستند که از تیرآهن 18 اصفهان استفاده می‌کنند. دقیقاً در سازه‌هایی که ارتفاع زیادی دارند از این نوع تیرآهن برای افزایش مقاومت و استحکام سازه استفاده می‌شود.

از‌این‌رو می‌توان تیرآهن 18 اصفهان را نوعی تیرآهن سفارشی دانست که برای تولید آن از مواد اولیه با کیفیت، ابعاد و اندازه‌ای استاندارد با جدول اشتال استفاده می‌کنند. به همین جهت می‌توان گفت که هرچه ابعاد، اندازه و وزن تیرآهن بیشتر شود به همان نسبت قیمت تیرآهن نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار