گوناگون

طراحی تابلو مغازه در صنعت تابلو سازی

طراحی تابلو مغازه در صنعت تابلو سازی

پارسینه: امروز تابلو مغازه به یکی از ابزارهای تبلیغاتی تبدیل شده که اگر در ساخت و طراحی آن به نکاتی مانند تناسب طرح و نوع فعالیت، رنگ و استفاده از لوگو توجه شود می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد.

با توجه به اینکه استفاده از تابلو مغازه یکی از راه‌های مهم در جذب مشتری و به‌طور کلی بازاریابی به‌شمار می‌آید طراحی آن نیز باید به‌صورت کاملا اصولی و بر پایه شناخت نیازهای کسب‌وکار انجام شود.

امروز تابلوها نقش مهمی در برندینگ و بازاریابی ایفا می‌کنند. در واقع یک مغازه بدون نصب تابلویی مناسب نمی‌تواند به‌خوبی نظر مشتریان را جلب کند و در نتیجه آن فروش را افزایش دهد. به همین دلیل نیز طراحی این محصولات یکی از مهم‌ترین موارد در تبلیغات به‌شمار می‌آید.

در این مطلب می‌خواهیم به‌طور کلی با اهمیت طراحی اصولی تابلو و نکاتی که در این زمینه وجود دارد آشنا شویم. اگر برای مغازه خود به‌دنبال تابلویی با بهترین طرح هستید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

https://www.tablonama.com/shop-signs/

اهمیت استفاده از تابلو مغازه

پیش از بررسی طراحی بهتر است با اهمیت نصب تابلو بر سردر مغازه نیز تا حدودی آشنایی شویم. در واقع تابلو محصولی است که به افراد نشان می‌دهد در مغازه مورد نظرشان چه خدماتی ارائه می‌شود.

درحقیقت تابلو مغازه زمانی می‌تواند ما را به اهدافمان برساند که طرحی ایده‌آل و اصولی داشته باشد. یعنی رهگذران با نگاهی کوتاه به آن متوجه نوع خدمات شوند و درصورت نیاز از مغازه بازدید کنند.

با این تفاسیر می‌بینیم که طرح تابلو است که می‌تواند به ما در جذب مشتری کمک کند. درصورتی‌که تابلویی بی‌مفهوم را جلوی مغازه خود نصب کنیم توجه هیچ فردی به آن جلب نخواهد شد و در نتیجه کسب‌وکار با شکست مواجه می‌شود.

مهم‌ترین نکات طراحی تابلو مغازه در صنعت تابلو سازی

اهمیت روزافزون تابلوها و تاثیر آن‌ها در کسب‌وکارهای مختلف باعث شد صنعت تابلو سازی رشد چشم‌گیری داشته باشد. ازاین‌رو نکاتی که در طراحی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد نیز افزایش یافته‌اند.

مهم‌ترین نکته را می‌توان تناسب طرح با نوع کسب‌وکار دانست. برای مثال؛ باید گفت برای فروشگاه لباس بزرگ نمی‌توان از تابلویی استفاده کرد که مناسب سوپرمارکتی کوچک است. در ادامه این نکات را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

https://www.tablonama.com/

جنس تابلو مغازه

تابلویی که برای مغازه استفاده می‌شود باید از بهترین مدل‌های موجود در بازار باشد تا علاوه‌بر مقاومت بالا در برابر شرایط آب‌وهویی با ظاهر جذاب خود بتواند افراد را جذب کند. در واقع تابلو باید دارای انعطاف باشد تا بهترین طرح‌ها روی آن ایجاد شوند.

یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار تابلو چلنیوم است که از نوعی آلیاژ آلومینیومی ساخته می‌شود و می‌تواند ظاهری زیبا برای مغازه شما ایجاد کند. همچنین تابلوهای استیل، ترموود، لایت باکس و حروف برجسته نیز برای این منظور مناسب‌اند.

بررسی نوع فعالیت برای انتخاب طرح تابلو مغازه

مغازه شما چه خدماتی به مشتریان ارائه می‌دهد؟ آیا در زمینه فروش ماشین فعالیت دارید یا یک فروشگاه پر از لباس‌های زنانه را مدیریت می‌کنید. پیش از سفارش یا خرید تابلو تبلیغاتی ابتدا باید حوزه فعالیت خود را به‌طور کامل بررسی کنید.

زمانی که مشتری بتواند از طریق تابلو و تنها در عرض چند ثانیه نوع فعالیت شما را تشخیص دهد احتمالا راحت‌تر جذب شده و با کسب‌وکار شما ارتباط بهتری برقرار می‌کند. پس طرح تابلو نباید بی‌ربط یا حتی تکراری باشد.

خلوت بودن طرح تابلو مغازه

زمانی که به تابلوی مغازه‌ها نگاه می‌کنید طرح‌های خلوت توجه شما را بیشتر جلب می‌کنند یا شلوغ؟ قطعا کم‌تر کسی پیدا می‌شود که وقت خود را برای خواندن تمام بخش‌های یک تابلو شلوغ صرف کند.

تابلویی که برای مغازه خود انتخاب می‌کنید در عین زیبایی باید طرحی ساده و خلوت داشته باشد. در غیر این ‌صورت در ذهن مشتری ابهام ایجاد کرده و مانع ایجاد ارتباط مناسب می‌شود.

https://www.tablonama.com/channelume-signage/

استفاده از المان مرتبط با شغل در طرح تابلو

طرح تابلو باید نوع کسب‌وکار را به‌خوبی نشان دهد تا مشتری تشخیص دهد که آیا مغازه مورد نظر می‌تواند نیازهای او را برطرف سازد یا باید سراغ سایر مغازه‌ها برود. برای این منظور بهترین کار استفاده از عناصر مرتبط با شغل در طرح تابلو است.

این المان برای فست‌فودی‌ها می‌تواند تصویر یک ساندویچ باشد و برای نمایشگاه خودرو عکسی از ماشین. توجه به همین نکات ساده می‌تواند در نهایت تابلو شما را بسیار زیبا، کاربردی و تبلیغاتی کند.

توجه به رنگ‌ها در طراحی تابلو مغازه

روان‌شناسی رنگ‌ها به شما می‌گوید از کدام رنگ در طراحی تابلوی کسب‌وکارهای مختلف استفاده کنید. این مورد شاید در ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشد اما تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

رنگ قرمز می‌تواند اشتهای افراد را باز کند و رنگ آبی برای جلب اطمینان و اعتماد مناسب است. به همین دلیل نیز رستوران‌ها از تابلو قرمز و موسسه‌هایی مانند بانک از نمادهای آبی استفاده می‌کنند.

در کنار روان‌شناسی رنگ‌های مختلف باید به ترکیب آن‌ها و انتخاب رنگ مکمل نیز دقت کرد تا تابلو علاوه‌بر تاثیر بر ذهن افراد با زیبایی خود بتواند توجه مشتریان را نیز جلب کند.

استفاده از شعار و درج لوگو در طرح تابلو مغازه

اگر شعاری مناسب، کوتاه و جذاب برای مغازه خود پیدا کرده‌اید بهترین کار این است که شعار کسب‌وکارتان را روی تابلو درج کنید. به‌خصوص اگر این شعار بتواند ذهن مخاطب را برای لحظاتی درگیر کند.

از دیگر مواردی که در طرح تابلو قابل استفاده هستند و می‌توانند تاثیر زیادی در بازاریابی و جذب مخاطب داشته باشند باید به لوگو اشاره کرد. به‌طور کلی لوگو یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات به‌شمار می‌آید.

زمانی که شما نشان کسب‌وکار را روی تابلو نیز درج کنید به ماندگاری آن در ذهن مخاطب کمک خواهید کرد و ازاین‌رو در کنار داشتن تابلویی با طرح زیبا به جذب مشتری نیز کمک می‌کنید.

اگر می‌خواهید بهترین تابلو را با طرحی کاملا اصولی و ایده‌آل سفارش دهید باید در انتخاب سازنده این محصولات دقت زیادی باشید. تابلو سازی رسام با رعایت تمام اصول به شما در این مسیر کمک می‌کند.

جمع‌بندی

تابلو مغازه را می‌توان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی دانست. برای خرید این محصول شما یک‌بار هزینه می‌کنید اما تاثیر بسیار زیادی از آن خواهید دید. به همین دلیل در انتخاب تابلو علاوه‌بر جنس باید به طرح آن نیز دقت کنید.

از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب طرح تابلو باید به آن‌ها توجه کرد می‌توان به تناسب نوع فعالیت و طرح، توجه به روان‌شناسی و ترکیب رنگ‌ها، خلوت بودن طرح، استفاده از شعار کسب‌وکار در تابلو، درج لوگو و استفاده از المانی مرتبط با نوع فعالیت در طرح اشاره کرد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار