گوناگون

با مهم ترین اصطلاحات دریافت وام آشنا شوید

با مهم ترین اصطلاحات دریافت وام آشنا شوید

پارسینه: اصطلاحات دریافت وام به شرایط و ضوابط مربوط به خرید اعتباری مانند دوره بازپرداخت وام، نرخ بهره، کارمزد و جریمه دیرکرد اشاره دارد که هریک از آن‌ها در شرایط خاصی، ممکن است اعمال شده و شامل حال شما شود.   

بررسی دقیق شرایط وام‌های خرید کالا برای درک تعهدات خود هنگام دریافت وام فوری ، بسیار مهم است؛ بنابراین ما در این مقاله، شما را با برخی از مهم‌ترین اصطلاحات دریافت وام آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با اصطلاحات دریافت وام

ارائه‌دهندگان وام‌های خرید کالا ، تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی اقدام به اعطای وام به مشتریان خود می‌کنند. آشنایی با برخی اصطلاحات، شما را به درک بهتری از جزئیات شرایط وام که معمولاً در قرارداد نهایی گنجانده می‌شود، خواهد رساند.

به‌طورکلی، بررسی شرایط قبل از امضای وام به چند دلیل مهم است. در وهله اول، باید بدانید که چه تعهداتی در رابطه با پرداخت وام دارید؛ به‌عنوان‌مثال شما باید از موعد مقرر بازپرداخت وام در هرماه، اطلاع داشته باشید تا بتوانید از تأخیر در پرداخت و آسیب احتمالی به امتیاز اعتباری خود، جلوگیری نمایید.

از سوی دیگر، آشنایی با اصطلاحات دریافت وام و بررسی دقیق شرایط، به شما کمک می‌کند تا بتوانید تشخیص دهید که آیا وام ارائه‌شده برای شما مناسب است یا خیر.

توجه داشته باشید که شرایط وام می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی متفاوت باشد؛ برای مثال، آن‌چه برای وام خودرو با آن موافقت می‌کنید، ممکن است در مقایسه با شرایط مورد نیاز برای دریافت تسهیلات خرید کالا یا وام مسکن، بسیار متفاوت باشد.

انواع اصطلاحات دریافت وام

تعدادی اصطلاح مهم وجود دارد که هنگام بررسی شرایط وام باید در نظر بگیرید. در ادامه مقاله، به توضیح مهم‌ترین اصطلاحات دریافت وام، خواهیم پرداخت.

دوره بازپرداخت وام

اولین اصطلاحی که باید با آن آشنا شوید، دوره بازپرداخت وام است. این بدان معناست که طی چه مدت قادر به تسویه مبلغ وام خواهید بود؛ به‌عنوان‌مثال، حداکثر مدت بازپرداخت دیجی شهر، 60 ماه است.

این یعنی پرداخت‌های شما در یک دوره 60ماهه توزیع خواهد شد. مدت بازپرداخت وام‌های خرید کالا ی ارائه‌شده توسط دیجی شهر می‌تواند بین 6 تا 60 ماه، متغیر باشد.

توجه داشته باشید که هرچه مدت بازپرداخت وام شما طولانی‌تر باشد، پرداخت‌های ماهانه شما کمتر خواهد بود؛ اما دوره بازپرداخت طولانی‌تر می‌تواند به‌معنای سود بیشتر نیز باشد که به‌مرور از حساب شما کسر خواهد شد.

نرخ بهره و کارمزد

اصطلاحات دیگری که باید با آن آشنا باشید، نرخ بهره و کارمزد هستند.

نرخ بهره به مبلغ مازادی گفته می‌شود که علاوه‌بر مبلغ اصلی وام، ملزم به پرداخت آن هستید. نرخ درصد سالانه (APR) شما نیز نشان‌دهنده کل مبلغ کسرشده به‌عنوان بازپرداخت در طول یک سال و شامل هرگونه کارمزد و هزینه‌های مربوط به وام است.

سایت‌هایی مانند دیجی شهر، امکان خرید اقساطی اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. این سایت‌ها ممکن است در ازای تسهیلات خرید کالا یی که ارائه می‌دهند، مبلغی را به‌عنوان کارمزد طلب کنند.

این وام‌دهندگان هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند کدام شکل از کارمزد در چه زمانی اعمال شود؛ به‌عنوان مثال، برخی سایت‌ها کارمزدی را برای پوشش هزینه‌های جانبی اعطای وام دریافت می‌کنند؛ درحالی که برخی دیگر، این هزینه را از شما طلب نخواهند کرد.

با مهم ترین اصطلاحات دریافت وام آشنا شوید

وثیقه یا ضمانت

وثیقه، یک دارایی است که وام‌گیرنده به‌عنوان تضمینی برای بازپرداخت به وام‌دهنده ارائه می‌کند.

به‌عنوان مثال، وقتی مبلغ وام شما خیلی بالا باشد، وام‌دهنده ممکن است نگران باشد که شما نتوانید بازپرداخت آن را انجام دهید؛ درنتیجه، ممکن است از شما بخواهند که یک دارایی ارزشمند را به‌عنوان وثیقه گرو بگذارید. درچنین شرایطی اگر نتوانید مبلغ وام را تسویه کنید، باید آن دارایی خاص را تسلیم نمایید.

در این بین سایت‌هایی مانند دیجی شهر، بدون نیاز به ضامن و تنها با ارائه یک برگ چک صیادی به‌عنوان ضمانت، تسهیلات خرید کالا را در اختیار متقاضیان می‌گذارند؛ همچنین در دیجی شهر، کسر از حقوق نیز به‌عنوان ضمانت مورد قبول است.

تلفیق بدهی

تلفیق بدهی، به وام‌گیرندگان این امکان را می‌دهد که مانده حساب از چندین وام را در یک وام واحد ترکیب کنند تا به‌این‌ترتیب فقط یک پرداخت ماهانه انجام دهند.

پیش‌پرداخت

برخی سایت‌ها ممکن است بخشی از کل مبلغ وام را به‌عنوان پیش‌قسط و در زمان صدور وام از شما طلب کنند که به آن پیش‌پرداخت می‌گویند. سایت‌هایی مانند دیجی شهر، امکان خرید اقساطی اینترنتی بدون نیاز به پیش‌پرداخت را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.

عقد رهن

عقد رهن، یک ادعای حقوقی در برابر مال است که به یک شخص حقیقی یا سازمان اجازه می‌دهد تا اموالی را تصرف کرده یا اقدامات قانونی دیگری را برای برآورده کردن بدهی‌ها و تعهدات مقرر انجام دهد.

سقف اعتبار

سقف اعتبار، حداکثر مبلغی است که وام‌دهنده اجازه برداشت آن را به شما می‌دهد. این امکان برای شما وجود دارد که مبلغی کمتر از سقف تعیین‌شده را نیز درخواست دهید.

برای مثال، حداکثر اعتباری که در سایت دیجی شهر ممکن است به شما تعلق بگیرد، دویست میلیون تومان است؛ اما شما بسته به نیاز خود می‌توانید مبالغ کمتری را نیز به‌عنوان وام درخواست دهید.

سررسید

سررسید، تاریخی است که در آن مدت بازپرداخت وام به پایان می‌رسد؛ به‌عبارت‌دیگر، شما ملزم هستید تا با فرارسیدن تاریخ سررسید نهایی، وام خود را به‌طور کامل تسویه کنید.

تامین مالی مجدد

تامین مالی مجدد، فرآیند جایگزینی وام موجود با وام جدید که معمولاً شرایط مطلوب‌تری برای وام‌گیرنده دارد، تعریف می‌شود. توجه داشته باشید که تامین مالی مجدد را با تلفیق بدهی اشتباه نگیرید.

با تامین مالی مجدد، مردم اغلب می‌توانند نرخ بهره خود را کاهش داده، یک وام جدید دریافت کرده و حتی قرارداد وام خود را از شکلی به شکل دیگر تغییر دهند؛ مانند تغییر وام مسکن با نرخ قابل‌تنظیم به وام مسکن با نرخ ثابت.

جمع‌بندی

آشنایی با اصطلاحات دریافت وام می‌تواند به‌میزان قابل‌توجهی بر درک شما از شرایط وام، اثرگذار باشد؛ بنابراین، اصطلاحات بررسی‌شده در مقاله فوق را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید.

شما پس از مطالعه موارد توضیح‌‌داده‌شده، قادر خواهید بود تا با آگاهی و دیدی باز نسبت به دریافت وام‌های خرید کالا اقدام نموده و از مزایای خرید اقساطی اینترنتی بهره‌مند شوید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار