گوناگون

مرتفع ترین شهر جهان در نزدیکی فضا+ فیلم / این شهر فقط ۵۰ درصد اکسیژن دارد

مرتفع ترین شهر جهان در نزدیکی فضا+ فیلم / این شهر فقط ۵۰ درصد اکسیژن دارد

زندگی در نزدیکی بهشت ممکن است ایده‌ای ایده‌آل به نظر برسد تا زمانی که برخی از معایب، به ویژه کمبود اکسیژن را کشف کنید.

آذین گودرزی_ به گزارش پارسینه، شهر La Rinconada که در میان کوه‌های آند پرو در ارتفاع خیره‌کننده بیش از ۱۶۷۰۰ فوت (۵۱۰۰ متر) قرار دارد، گواهی بر انعطاف‌پذیری و سازگاری انسان است. این شهر معدنی دورافتاده به عنوان مرتفع ترین شهر جهان شناخته می شود و در میان قله های مرتفع و زمین های ناهموار واقع شده است.

شهر La Rinconada که در ابتدا به عنوان یک کمپ معدن در دهه ۱۹۶۰ تأسیس شد، در طول سال ها به دلیل کشف طلا در کوه های مجاور رشد کرده است. با وجود آب و هوای سخت و ارتفاع زیاد، جذابیت فلزات گرانبها جمعیتی را که به دنبال فرصت‌های اقتصادی هستند جذب کرده است. بیش از ۱۱۰۰۰ نفر در این شهر زندگی می کنند.

شرایط آب و هوایی در مرتفع ترین شهر جهان

زندگی در La Rinconada آسان نیست. ساکنان با شرایط آب و هوایی سخت، از جمله دمای سرد و بارش های مکرر برف مواجه هستند. حتی در تابستان نیز این شهر دارای هوای سرد است. بالاترین میانگین دما در ماه اکتبر ثبت شده است و حدود ۱۱ درجه سانتیگراد است، در حالی که کمترین آن به منفی ۱۱/۶ درجه سانتیگراد می رسد. بنابراین همه مردم در تمام طول سال لباس گرم زمستانی می پوشند.

فقدان زیرساخت‌های مناسب چالش‌ها را تشدید می‌کند و دسترسی به امکانات اولیه را به یک مبارزه روزمره تبدیل می‌کند. با این حال، این شهر به عنوان یک شهر معدنی غیررسمی رشد می کند، جایی که افراد خستگی ناپذیر در معادن موقت کار می کنند، به این امید که طلا را به دست آورند و زندگی خود را بهبود بخشند.

جمعیت شهر که عمدتاً متشکل از مهاجرانی است که به دنبال آینده‌ای بهتر هستند، در خانه‌های محقری که در دامنه‌های شیب‌دار قرار دارند، زندگی می‌کنند.

نگاهی به زیرساخت های مرتفع ترین شهر جهان 

امکانات محدود پزشکی و فرصت های آموزشی بر شرایط دشوار زندگی تاکید دارد. با وجود این سختی ها، مردم La Rinconada روحیه قابل توجهی از خود نشان می دهند. در آن ارتفاع، تقریباً نصف اکسیژن وجود دارد که برای بازدیدکنندگانی که به شهر می آیند باعث تهوع و سردرد می شود بنابراین مهاجران برای سازگاری در این شهر به یک ماه اقامت نیاز دارند.

اثرات زیست محیطی فعالیت های معدنی در La Rinconada یک نگرانی رو به رشد است. روش‌های استخراج غیرقانونی به آلودگی آب و خاک کمک می‌کند و خطراتی را هم برای ساکنان و هم برای اکوسیستم‌ ایجاد می‌کند.

شهر La Rinconada یک مشکل ناامنی جدی دارد و برخی رسانه ها آن را شهری بی قانون توصیف می کنند. با این حال این شهر به دلیل نزدیکی به کوه Nevado de Ananea، که ارتفاع آن به ۵۸۵۲ متر می رسد و امکان اسکی در آن وجود دارد، یک مقصد گردشگری است و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

حجم ویدیو: 9.15M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار