گوناگون

پادشاهی که خودروهای رولز رویس را تبدیل به ماشین حمل زباله کرد+ عکس

پادشاهی که خودروهای رولز رویس را تبدیل به ماشین حمل زباله کرد+ عکس

مهاراجه جای سینگ، از خودرو رولز رویس برای جمع آوری زباله استفاده کرد.

به گزارش پارسینه، قبل از جنگ جهانی اول بیش از بیست هزار رولزرویس ساخته شد و تقریباً ۲۰ درصد آن به هند ارسال شد. در آن زمان تقریباً ۲۳۰ پادشاه هندی (ماهاراجه) و به طور متوسط حدود ۲۰۰۰ رولز رویس در هند وجود داشت. داشتن رولز رویس در گذشته برای هندی ها، مایه افتخار بود. اما یک پادشاه مشهور از الوار ( شهری در هند) هر بار سه اتومبیل می خرید. در سال ۱۹۲۰، مهاراجه الوار، جای سینگ در خیابان های منطقه مایفر لندن قدم می زد. او در لباس معمولی بود و وارد نمایشگاه رولز رویس شد. سپس فروشنده بریتانیایی به مهاراجه جای سینگ توجهی نکرد زیرا فکر می کرد او فقط یک سرخپوست فقیر معمولی است.

پادشاه جای سینگ نتوانست این تحقیر را تحمل کند و به اتاق هتل خود بازگشت. سپس از خادمانش خواست تا با نمایشگاه تماس بگیرند و به آنها بگویند که پادشاه شهر الوار قصد دارد تعداد کمی از اتومبیل های آنها را بخرد. پس از آن، تمام فروشندگان در نمایشگاه به منظور احترام به دیدار پادشاه صف کشیده و فرش قرمز در نمایشگاه پهن شد. پادشاه با ظاهر سلطنتی خود از نمایشگاه بازدید کرد. در آن زمان شش اتومبیل در نمایشگاه بود. پادشاه هر شش اتومبیل را در یک زمان خریداری کرد. او تمام مبلغ را با احتساب هزینه تحویل پرداخت کرد. 

Rolls-Royce-415x246

هنگامی که تمام شش رولز رویس به هند منتقل شد، پادشاه به شهرداری دستور داد تا از این خودروها برای جارو کردن، جمع آوری و حمل زباله از گوشه و کنار خیابان‌های شهر استفاده کنند. در کمترین زمان این خبر در سراسر جهان پخش شد و خودروساز شماره یک رولز رویس در شوک کامل قرار گرفت. شهرت و درآمد آنها به سرعت کاهش یافت. و در نهایت رولز رویس با ارسال پیامی از پادشاه عذرخواهی کرد. آنها همچنین شش خودروی کاملاً جدید دیگر را به صورت رایگان ارائه کردند. پادشاه که عذرخواهی شرکت رولز رویس را پذیرفته بود از شهرداری و سایرین خواست که از رولز رویس برای جمع آوری زباله خودداری کنند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار