گوناگون

همکاری دفاعی جدید ترکیه و امارات؛ تجهیز پهپاد بیرقدار به بمب های هدایت شونده+ فیلم

همکاری دفاعی جدید ترکیه و امارات؛ تجهیز پهپاد بیرقدار به بمب های هدایت شونده+ فیلم

امارات و ترکیه در ساخت بمب برای هواپیماهای بدون سرنشین همکاری می کنند

آذین گودرزی_ به گزارش پارسینه و به نقل از c4isrnet، گروه دفاعی Edge Group مستقر در ابوظبی، ادغام بمب هدایت شونده Desert Sting خود را بر روی پهپاد Bayraktar TB2 ترکیه نهایی کرده است که نشان دهنده موج جدیدی از همکاری بین شرکت های دفاعی اماراتی و ترکیه است.

 

گروه دفاعی Edge در پستی که در 17 ژانویه در پلتفرم X، منتشر شد، نوشت: «ما با ادغام موفقیت‌آمیز مهمات هدایت‌شونده پیشرفته Desert Sting 16 بر روی پهپاد TB2، به نقطه عطف مهمی در همکاری با Baykar رسیدیم.

در ویدئویی، پهپاد بیرقدار TB2 در حال بلند شدن از تاسیسات بایکار، در حال پرتاب یکی از مهمات در حین پرواز و فرود در شب دیده می شود. این تصاویر نشان می دهد که این پرواز بر فراز خلیج ساروس در سواحل ترکیه انجام شده است.

این پیشرفت بخشی از توافقنامه راهبردی است که Edge و بایکار امضا کرده اند، که به دنبال افزایش همکاری آنها در بخش امنیتی است. این دو شرکت همچنین برنامه هایی برای ادغام ظرفیت های دیگر در وسایل نقلیه مختلف بایکار در آینده دارند.

در نمایشگاه هوایی دبی در ماه نوامبر، فیصل البنایی، رئیس هیئت مدیره Edge به defence news گفت که این جاه طلبی ها می تواند شامل TB3 باشد که به تولید سریالی نزدیک شود.

 

وی با اشاره به نوع دریایی TB2 گفت: «ما در حال مذاکره با بایکار هستیم تا موشک‌هایمان را روی برخی از پهپادهای آن‌ها ادغام کنیم و احتمالاً مدل TB3 را در نهایت به دست آوریم».

 

گفتنی است دولت امارات که پیش از این به عنوان واردکننده تجهیزات نظامی شناخته می شد، تلاش می کند تا وابستگی خود به واردات دفاعی خارجی را کاهش دهد.

حجم ویدیو: 1.95M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار