گوناگون

شاسی بلند جدید ایران خودرو به اسپانیا رفت

شاسی بلند جدید ایران خودرو به اسپانیا رفت

ری را به عنوان شاسی بلند جدید ایران خودرو برای تست های ایمنی به اسپانیا رفت، اما ایران خودرو ریرا با چه مشخصات فنی و امکانات ایمنی در اسپانیا تست می‌شود؟

خودروسازان داخلی برخی از محصولات خود را سالانه به مراکز تست کشورهایی چون آلمان، اسپانیا و ایتالیا می‌فرستند تا با انجام تست‌های تصادف بتوانند مجوزهای لازم را دریافت و همچنین سطح ایمنی آنها را ارزیابی کنند. در همین راستا گروه صنعتی ایران خودرو شاسی بلند جدید خود یعنی ری را را به مرکز تست تصادف اسپانیا فرستاده تا بتواند 6 اعتبارنامه ECE و ای-مارک را دریافت کند.

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تا به امروز حدود 40 دستگاه خودرو ری را تولید شده است. البته این خودرو در مرحله تولید آزمایشی قرار داشته و به‌زودی وارد مرحله تولید انبوه می‌شود، اما ایران خودرو ریرا با چه مشخصات فنی و امکانات ایمنی در اسپانیا تست می‌شود؟ در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات شاسی بلند جدید ایران خودرو ویژه تست در اسپانیا آشنا خواهیم شد.

مشخصات شاسی بلند جدید ایران خودرو در اسپانیا

خبرها حاکی از آن است ایران خودرو شاسی بلند ریرا را با پیشرانه EFP با گیربکس 6 دنده اتوماتیک به اسپانیا فرستاده است. همچنین این خودرو به امکانات ایمنی متعددی چون 4 ایربگ ایمنی، کروز کنترل، سیستم پایش فشار باد تایرها، سنسور پارک جلو، دوربین عقب، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل پایداری و کشش، اتوهلد ترمز پارک برقی مجهز خواهد بود که روی نتایج تست‌های تصادف تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

ezgif.com-webp-to-jpg-converter (20)

از سایر امکانات رفاهی ایران خودرو ریرا نیز می‌توان به در صندوق برقی با حسگر حرکتی پا، سانروف، نورپردازی کابین، فرمان برقی، چراغ گردش، گرمکن جلو، صندلی‌های برقی جلو، مانیتور و کلاستر یکپارچه اشاره کرد.

گفتنی است از آنجایی که ایران خودرو از پلتفرم PF1 یا IKP1 برای طراحی و ساخت ری را استفاده کرده و قالب‌های بدنه این خودرو نیز مشابه پژو 2008 جدید است، می‌توان انتظار داشت ایران خودرو ریرا از لحاظ ایمنی در سطح پژو 2008 و سیتروئن C3-XR قرار بگیرد.

ریرا به عنوان اولین شاسی بلند ایران خودرو به یک پیشرانه 1.7 لیتری توربوشارژ EFP مجهز شده است که می‌تواند قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

 

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

  • حمید عسگری

    اگر کسی پول داشته باشه که خودرو نو بخره .لااقل بره ی خودر چینی بخره که ی تضمینی برای خراب نشدنش اول کار داشته باشه

  • منوچهر

    ژاپن اگر ژاپن شد بهترین محصولات راتش را صادر کرد نه اون در پیتی های تخریب کن را اما ما در نمایشگاه خودرو تمام محصولات مصرف داخلی بی ارزش را هم در نمایشگاه های خارجی عرضه میکنیم و امیدوارم به مرحله‌ای برسیم که استاندارد داخلی و خارجیمان در همه نوع تولید و نه تنها خودرو یک سطح عالی داشته باشد تا مردم کشورمون هم کاملاً راضی باشند چون ما بی کیفیت ها را تحمل میکنیم تا پشتوانه تولید شود اما نه برای همیشه ملت بسوزد و دیگری سود ببرد و تا یک زمان مشخص باشد

    • سعید

      هر امتحانی یه زمان مشخصی داره! دیگه وقت تمومه! برگه ها بالا!

  • علی

    خوش بحال سهامداران ایران خودرو ...حتی یک ریال هم نه سهامش بالا میره نه سودی داره ...ما جزو اون سهامداران متضرر هستیم

  • احسان

    آی زززززززززززززززززززاررررررررررررررت

  • Daruosh

    من خوشنبینم

  • خان‌خانا

    به‌نظر‌‌من‌این‌ارابه‌مرگ‌همون‌بهتره‌که‌بره‌‌همونجا‌‌اینجا‌احتیاجی‌به‌ارابه‌مرگ‌نیست‌ما‌خودمون‌همینجوری‌رفتنی‌هستیم‌

  • خان‌خانا

    این‌ارابه‌مرگ‌بدرد‌همون‌خارجیها‌میخوره‌بدرد‌ما‌نمیخوره

    • ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ماشاا۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

      نمایشگاه های خارجی عرضه میکنیم و امیدوارم به مرحله‌ای برسیم که استاندارد داخلی و خارجیمان در همه نوع تولید

  • بی نام

    با سلام ایران خودرو اگه راست میگه اول جواب کسای رد بده که ماشین ثبت نام کردن ولی دیگه خبری از پیامک نیست این تبلیغ مثل همه تبلیغات دیگه مردم ساده رو دارن خام میکنن تا هرچی دارن بفروشن به شکم آقایون بریزن

  • محمد

    موتور سمند چطوری میتونه ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید کنه. بعد هم تضمینی نیست که با همین کیفیت که بردن اسپانیا برای گرفتن اعتبار نامه ها، با همین کیفیت هم تحویل مردم بدن

  • محمد

    شما تو پرایدتون ... دم از شاسی میزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار