گوناگون

اجرای دیدنی اثر فاخر استاد غلامحسین بنان توسط چینی ها + فیلم

اجرای دیدنی اثر فاخر استاد غلامحسین بنان توسط چینی ها + فیلم

پارسینه: «بهار دلنشین» با شعری از بیژن ترقی و آهنگ روح الله خالقی، برای نخستین بار با صدای زیبای استان غلامحسین بنان به گوش علاقه مندان به موسیقی در ایران رسید و چندین دهه است که این ترانه خاطرات بسیاری را در در یادهای دوستداران موسیقی به جای گذاشته است.

اجرای دیدنی اثر فاخر استاد غلامحسین بنان توسط چینی ها خبرساز شد. «بهار دلنشین» با شعری از بیژن ترقی و آهنگ روح الله خالقی، برای نخستین بار با صدای زیبای استان غلامحسین بنان به گوش علاقه مندان به موسیقی در ایران رسید و چندین دهه است که این ترانه خاطرات بسیاری را در در یادهای دوستداران موسیقی به جای گذاشته است.

کارکنان بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین نیز مانند چند سال گذشته با خواندن ترانه جاودان «بهار دلنشین»، نوروز باستانی را به همه همراهان این رسانه در سراسر جهان و به ویژه به فارسی زبانان در ایران، افغانستان، تاجیکستان و کشورهای دیگر شادباش می گویند.

«بهار دلنشین» با شعری از بیژن ترقی و آهنگ روح الله خالقی، برای نخستین بار با صدای زیبای استان غلامحسین بنان به گوش علاقه مندان به موسیقی در ایران رسید و چندین دهه است که این ترانه خاطرات بسیاری را در در یادهای دوستداران موسیقی به جای گذاشته است.

بهار و نو شدن طبیعت در فرهنگ مردم چین نیز جایگاهی برجسته دارد و بسیاری از شاعران چینی سروده های زیبایی را با الهام از این فصل آفریده اند. شعری که در ابتدای این ترانه می شنوید اثر «مِنگ هائو رَن»، شاعر دوران دودمان پادشاهی تانگ (740-689 م) است.

ارسال نظر

  • مرتضی

    جمع کنید این مسخره بازی را...... کارکنان بخش فارسی رادیو چین چه صیغه ایست؟؟؟؟؟؟
    وقتی هنوز در ایران زنان اجازه ی آواز خوانی ندارند، چطور است برای چینی ها مجاز است... حیف این ترانه ی جاودانه که اینگونه به ابتذال کشیده شده‌!!!!

  • ناشناس

    روح بنان شاد. خدا بیامرزاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار