گوناگون

برای جلوگیری از افتادگی پوست چه کنیم؟

برای جلوگیری از افتادگی پوست چه کنیم؟

پارسینه: در این مطلب با راه های جلوگیری از افتادگی پوست با شما همراه هستیم.

از راه های جلوگیری از افتادگی پوست می توان به استفاده از لیزر، پی آر پی، لیفتینگ صورت با هایفوتراپی، تزریق ژل، آر اف فرکشنال و غیره اشاره کرد.

اگر تجربه کاهش وزن در سالن های بدنسازی را دارید، احتمالا می دانید که افتادگی پوست یکی از عوارض شایع کاهش وزن می باشد. البته دلایل دیگری برای افتادگی و شل شدن پوست وجود دارد. ما در این مطلب راه های جلوگیری از افتادگی پوست را به شما نشان می دهیم.

شل شدن پوست (چه در صورت و چه در بدن) بیشتر با نابودی چربی ارتباط دارد. تخریب یا کاهش کلاژن و الاستین در درم یکی از علل شل شدن پوست می باشد. با وجودی که افتادگی پوست امکان دارد برای هر فردی رخ دهد، احتمال آن با بالا رفتن سن اشخاص، افزایش می یابد. کاهش وزن به مقدار قابل توجهی و همچنین مبتلا شدن به بعضی از بیماری ها امکان دارد موجب افتادگی و شل شدن در پوست شوند.


علل شل شدن پوست

اگر بخواهیم علل افتادگی و شل شدن پوست را بیان کنیم، یکی از علل آن بالا رفتن سن می باشد که قادر نیستید جلو بالا رفتن سن خودتان را بگیرید ولی با انجام شیوه هایی می توانید جلوگیری از افتادگی پوست را داشته باشید . . به صورت کلی علل افتادگی پوست به شرح زیر می باشد:

افزایش سن
استعمال سیگار
عوامل محیطی مثل کار کردن در وضعیت یا محیط های ویژه
کاهش وزن سنگین و غیر علمی
عوامل ژنتیکی
قرار گرفتن در مدت زمان طولانی در معرض آفتاب

برای برطرف کردن افتادگی پوست شیوه هایی هست که قادر هستید این روش ها را در خانه انجام دهید و به سفت شدن پوست صورت کمک نمایید. ولی در برخی مواقع اشخاصی که روی ساق پاها، روی بازو ها، شکم و گردن دارای پوست اضافه هستند و پوست بیش از اندازه کشیده شده و به صورت طبیعی قابل بازگشت به صورت اولیه نیست، امکان دارد با تصمیم متخصص پوست برای معالجه افتادگی پوست به روش های غیر جراحی احتیاج داشته باشند.

با توجه به تحقیقات و بررسی های بسیار زیادی که در رابطه با افتادگی و از دست دادن حالت ارتجاعی و کشش پوست ال به کنون توسط پزشکان انجام شده است، شیوه ها و متد های بسیار متنوعی برای معالجه مشکل افتادگی و شلی پوست ابداع و کشف شده است. از جمله مواظبت ها و شیوه های پیگیرانه ای که اشخاص بایستی به آن توجه کنند عدم قرار گرفتن در مدت زمان طولانی در زیر نور مستقیم خورشید است. نور خورشید به علت داشتن بعضی اشعه های مضر برای صورت قادر است بر کلاژن های پوست صورت تاثیرات منفی داشته باشد و با گذشت زمان موجب صدمه دیدن صورت شود.

همانگونه که در قسمت بالا اشاره کردیم، سیگار می تواند اثرات زیان آوری بر پوست داشته باشد. چون عدم استفاده از دخانیات و ترک آن می تواند از صدمه بر پوست فرد جلوگیری نماید. برای رژیم غذایی خود اهمیت زیادی قائل شوید و تلاش کنید حتما در برنامه غذایی خود از میوه ها و سبزیجات و همچنین غذاهای سالم که از ویتامین ها و مواد معدنی گوناگونی برخوردار هستند استفاده نمایید. ورزش کردن برای سلامتی پوست بدن و صورت بسیار تاثیر گذار است و عموما تمام کسانی که به صورت دائم ورزش می کنند از پوستی با نشاط و زیبا برخوردار هستند.

کسانی که به افتادگی پوست دچار هستند قادر هستندبا ماساژ دادن روزانه پوست خود تاثیرات مثبتی در معالجه آن داشته باشند. ماساژ دادن موجب بالا رفتن جریان گردش خون در زیر پوست می شود و همین عامل قادر است مواد مغذی را به خوبی برای تقویت پوست تامین نماید. تلاش کنید برنامه خواب خوبی و اصولی داشته باشید و حتما در طی شب حداقل به مدت 7 ساعت خواب کافی داشته باشید.

معرفی شیوه های جلوگیری از افتادگی پوست

خواب تاثیر مستقیم و زیادی در حالات و فرم پوست صورت دارد چون اگر شخص برای مدتی به اندازه کافی نخوابد می تواند تاثیر آن را به خوبی در پوست خود مشاهده کند. از شیوه های حفظ و مراقبت از پوست صورت که تاثیر چشمگیری در جلوگیری و رفع چین و چروک پوست و افتادگی پوست دارد، استفاده از ماسک های تقویت کننده پوست صورت است. امروز ماسک های مختلفی برای تقویت کردن پوست در بازار وجود دارد که شخص قادر است با توجه به شرایط و خصوصیت های پوستی خود، ماسکی مناسب برگزیند.


لیزر

یکی از راه های جلوگیری از افتادگی پوست لیزر است. بهره بردن از لیزر های تهاجمی که به لایه برداری سطح پوست و تحریک آن برای افزایش کلاژن سازی منجر می شود عالی ترین راه حل برای معالجه افتادگی پوست و جوانسازی پوست است. برای رفع شل شدن پوست و افتادگی بدن از شیوه های جراحی مثل لیپوماتیک می توان استفاده کرد. در صورتی که افتادگی پوست شما خفیف می باشد یا نسبت به نتایج متوسط راضی هستید، می توانید از شیوه های خانگی برای سفت شدن پوست صورت و بدن خود استفاده کنید. درمان های غیر تهاجمی و کم تهاجم می توانند موجب بهبود رنگ و خاصیت ارتجاعی پوست افتاده شوند. اگر چنین درمان ها با سبک زندگی سالم مثل ترک سیگار و برنزه نشدن همراه باشند، تاثیرگذارتر خواهند بود، این شیوه ها توسط متخصص پوست صورت می گیرد.

انواع گوناگونی از لیزر درمانی وجود دارد که می تواند در تقویت تولید کلاژن و بهبود رنگ کلی پوست کمک بسیاری نماید. اغلب افراد بهترین نتیجه ها را بعد از چند نوبت درمان رویت می کنند. لیزر درمانی می تواند برای محکم شدن پوست بازو ها و شکم و دیگر نواحی بدن دارای فایده باشد.

روش های جلوگیری از شل شدگی پوست

در این شیوه با استفاده از نور مادون قرمز، کلاژن گرم شده و موجب سفت شدن آن می شود. سفت شدن پوست صورت به کمک این شیوه بلافاصله بعد از انجام آن قابل مشاهده می باشد. به علت عدم وجود هر گونه برگشتی، این روش درمان به یکی از متداول ترین درمان ها برای سفت شدن پوست مبدل شده است. دلخواه ترین نتیجه با کمک این شیوه زمانی حاصل می شود که دو یا سه بار درمان و هر کدام با فاصله یک ماه صورت می گیرد.


پی آر پی (PRP‬)

یکی از روش های جلوگیری از افتادگی پوست پی آر پی است. در این شیوه خون بیمار گرفته می شود و بعد از آن پلاکت ها جداسازی می شوند و به شکل فعال درون بافت تزریق می شوند. از آنجایی که در این شیوه از خون خود فرد استفاده می شودبه صورت کامل عارضه ای ندارد و دارای خطر حساسیت هم نمی باشد. کلاژن سازی از حدود یکماه بعد سرعت می گیرد و در طول سه ماه به صورت واضح آشکار می شود.


تزریق ژل

تزریق ژل موجب سفت شدن پوست می شود. از جمله ژل های مورد استفاده در این شیوه می توان به سلول های چربی، اسید هیالورونیک و کلاژن اشاره کرد. طبق نوع ژل مورد استفاده امکان دارد هر چند ماه یا هر چند سال به تزریق مجدد احتیاج داشته باشید.


لیفتینگ صورت با هایفو تراپی

یکی از راه های جلوگیری از افتادگی پوست لیفتینگ صورت با هایفوتراپی می باشد. در شیوه اولتراپی (هایفوتراپی) که ترفند پیشرفته تری در قیاس با شیوه جراحی لیفت است؛ افزون بر سطح پوست، موجب بازسازی بافت زیرین می شود و فرم بهتری پیدا می کند. هایفوتراپی در حقیقت تکنولوژی نسبتا قدیمی می باشد که در امروزه برای لیفت پوست از آن استفاده می شود. این شیوه که مورد تایید FDA ( سازمان غذا و داروی آمریکا) است؛ بدون جراحی از امواج قوی و متمرکز شده اولتراسوند یا همان امواج به کار گرفته شده در سونوگرافی، برای تاثیر گذاری بر بافت های زیرین پوستی کاربرد دارد؛ بدین وسیله پوست و بافت زیرین ان جمع و کشیده می شود. هایفوتراپی یک شیوه غیر جراحی ایمن، علمی و پیشرفته برای لیفت صورت می باشد که بدون اینکه برشی برای کشیدن پوست صورت ایجاد شود، استفاده می شود.


آر اف فرکشنال

یکی از شیوه های جلوگیری از افتادگی پوست آر اف فرکشنال است. در این شیوه گرمای یکنواخت در بافت های زیر سطح پوست به وجود می آید. با گرم شدن درم ( درم که دارای رشته های کلاژن است و به پوست قوام می بخشد به همراه روپوست، پوست بدن را به وجود می آورند)، رشته های کلاژن منقبض و ضخیم شده و بافت زیر سطح پوست سفت می شود. در روز های بعد هم کلاژن جدید ایجاد می شود که باز هم بر سفتی پوست اضافه می کند و باعث لیفت صورت در سه جهت عمودی، افقی و عمقی می شود.

منبع: آرگا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار