گوناگون

دلیل سقوط آزاد کشتی فرنگی چیست؟

دلیل سقوط آزاد کشتی فرنگی چیست؟

پارسینه: کشتی فرنگی نتوانست انتظارات را در المپیک ریو برآورده کند و با کسب دو مدال برنز به کار خود پایان داد تا نسبت به المپیک لندن افت فاحشی داشته باشد. پارسینه این افت محسوس را به صورت کارشناسی بررسی می‌کند:

گزارش - تحریریه پارسینه | کشتی فرنگی نتوانست انتظارات را در المپیک ریو برآورده کند و با کسب دو مدال برنز به کار خود پایان داد تا نسبت به المپیک لندن افت فاحشی داشته باشد. پارسینه این افت محسوس را به صورت کارشناسی بررسی می‌کند:
سعید عبدولی: این کشتی گیر در وزن ۷۵ کیلوگرم در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد. در دور دوم مغلوب نماینده دانمارک شد. با فینالیست شدن کشتی گیر دانمارک عبدولی در جدول شانس مجدد ورزشکار صربستان را شکست داد و در دیدار رده بندی برابر حریفی از مجارستان پیروز شد اولین مدال برنز ایران را بدست آورد.
دلیل سقوط آزاد کشتی فرنگی چیست؟
حمید سوریان : اسطوره کشتی فرنگی ایران، با تحمل دو شکست متوالی، وداع تلخی با المپیک داشت. سوریان پس از شکست در دور نخست رقابتهای وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ریو برابر حریف ژاپنی و همچنین فینالیست شدن این فرنگی‌کار شگفتی‌ساز به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این بخش به مصاف نماینده ای از قزاقستان رفت و در حالی که ۷ بر صفر از حریف پیش بود با ضربه فنی غافلگیر شد و با دست خالی از المپیک ریو خداحافظی کرد. سوریان در رده بندی کلی این وزن یازدهم شد.

بشیر باباجان زاده : نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران پس از استراحت در دور اول ، ابتدا برابر نماینده چین پیروز شد اما مقابل ورزشکار آلمان شکست خورد و با این شکست شانس ادامه رقابتها را از دست داد. وی در رده بندی کلی در رده دهم قرار گرفت.
حبیب اله اخلاقی : کشتی گیر ایران در وزن ۸۵ کیلوگرم در دور نخست برابر نماینده سوئد پیروز شد، در مسابقه بعد مقابل کشتی گیر روس ضربه فنی شد اما با راهیابی این حریف به فینال به جدول شانس مجدد راه یافت. در این جدول برابر سامان طهماسبی ایرانی الاصل تبعه آذربایجان به برتری رسید، اما در مسابقه بعدی مقابل نماینده آلمان شکست خورد و شانس کسب مدال برنز را از دست داد و در رده بندی کلی هفتم شد.
دلیل سقوط آزاد کشتی فرنگی چیست؟

امید نوروزی: امید مدال طلای ایران در وزن ۶۶ کیلوگرم بعد از قرعه استراحت، نماینده ونزوئلا را برد اما به حریف گرجستانی باخت و شانس مدال را از دست داد. نوروزی در رده بندی کلی این وزن در مکان دهم ایستاد.
قاسم رضایی: آخرین امید تیم ملی کشتی فرنگی در وزن ۹۸ کیلوگرم بعد از قرعه استراحت، برابر نماینده ونزوئلا پیروز شد اما به کشتی گیر کوبایی باخت. رضایی با راه یابی حریف کوبایی اش به فینال به جدول شانس مجدد راه یافت؛ در راه کسب مدال نماینده چین را از پیش رو برداشت و در دیدار رده بندی برابر حریف سوئدی پیروز شد و دومین مدال برنز کشتی فرنگی را کسب کرد.

اکبر فیض کارشناس قدیمی کشتی درخصوص نتایج تیم ملی فرنگی گفت: « تیم ملی کشتی فرنگی برخلاف انتظارات عمل کرد و نتوانست سه مدال طلای دوره قبل را تکرار کند. محمد بنا اشتباهی که انجام داد اعتقادی به مسابقات انتخابی نداشت و اجازه نداد شورای کمیته فنی نظرش را بدهد و این نتایج بدست آمد. محمد بنا باید طی چهار سالی که بعد المپیک لندن وقت داشت به جوانان میدان دهد اما این اتفاق رخ نداد و دیدیم که همان تیم المپیک لندن برای ریو هم اعزام شد.

فیض ادامه داد: « ما همش می‌ترسیدیم بنا قهر کند به همین دلیل با او نمی توانستیم مخالفت کنیم و بارها این عقیده را داشتیم که باید به مسابقات انتخابی بها دهد اما متاسفانه مشورت نمی‌کرد.»
کارشناس کشتی در پایان گفت: « البته من این عقیده را دارم که باید بنا در راس کادر فنی باقی بماند چون او واقعا بهترین مربی کشتی فرنگی است و در کنار جوانان کشتی این مملکت را بسازد».


ارسال نظر

  • ناشناس

    اقای بناء !!!!!!!! بزرگ بین و تحقیر کننده مشاوران !!!

  • یونس

    اقای بنا دوست داریم .

  • ناشناس

    رقابتهای المپیک آشکارساز ظهور نوابغ -تکنیک های جدیدو تبادل یافته های ورزشی با یکدیگر است و اهمیت آن در همین نامشخص بودن ها است به تیم کشتی فرنگی خسته نباشید می گویم . انشاءالله همیشه المپیکی باشید.

  • ناشناس

    شاید دلیلی که کمتر گفته شده پرورش گلخانه ای فرنگی کاران است در واقع کشتی قرنگی پشتوانه ای ندارد چند مربی در سطح کشور در رده های پایه به پرورش کشتی گیران فرنگی می پردازند؟ در بسیاری از شهرستانها حتی یک مربی متوسط کشتی فرنگی هم وجود ندارد
    در واقع دلیل اصلی که همان تیم لندن به ریو می رود نبود رقیب تمام عیار برای کشتی گیران موجود بوده است

  • فرهاد

    مرد حسابی .
    اقای بنا 3 سال بعد از المپیک مربی تیم ملی نبود!!!!
    ایشون کلا 9 ماه مربی تیم ملی بود اقای نا کارشناس.
    مثل اینکه دوست دارید همه مثل شما فراموش کنند نتایج عجیب و غریب اقایان بابک و پاساج رو.
    بازیکن سازی رو باید دوستان اقای خادم که سرمربی بودند انجام میدادند نه کسی که هیچ کاره بوده اون زمان.
    انصاف هم خوب چیزیه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار