گوناگون

تنها یک قدم تا بازگشت ایران به صدر رنکینگ آسیا+ عکس

تنها یک قدم تا بازگشت ایران به صدر رنکینگ آسیا+ عکس

تیم ملی ایران با پیروزی برابر قطر می‌تواند پس از سیزده ماه، یک بار دیگر به رتبه نخست تیم‌های آسیایی در رنکینگ فیفا بازگردد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ورزش سه؛ تقابل میان ایران و ژاپن، مسابقه‌ای بین تیم‌های اول و دوم قاره آسیا بود. دو تیمی که نزدیک به پنج سال است همواره در این دو رتبه حضور داشته‌اند و روز گذشته نیز دو قدرت اول آسیا در مسابقه‌ای جذاب به مصاف هم رفتند که می‌تواند در ادامه، رده اول قاره را پس از سیزده ماه تغییر دهد.

آخرین‌بار که تیمی غیر از ایران و ژاپن در رتبه‌های اول و دوم رنکینگ آسیا حضور داشت، به 20 دسامبر 2018 بازمی‌گردد. در واقع در آخرین رنکینگ رسمی فیفا در سال 2018 بود که استرالیا رتبه دوم را در اختیار داشت و ایران نیز در جایگاه نخست قاره بود.

اما در نخستین رنکینگ سال 2019 در هفتم فوریه، ژاپن با صعودی شگفت‌انگیز و باورنکردنی، 23 پله در رتبه بندی جهانی صعود کرد و از جایگاه پنجاهم دنیا به رده بیست و هفتم جهان و دوم آسیا رسید تا جای استرالیا را بگیرد.

تنها یک قدم تا بازگشت ایران به صدر رنکینگ آسیا

از آن زمان تاکنون، 1823 روز معادل با چهار سال و یازده ماه و 25 روز می‌گذرد که رتبه اول و دوم آسیا همواره میان ایران و ژاپن رد و بدل شده است و حتی قهرمانی کره جنوبی یا قطر در جام ملت‌های آسیا نیز نمی‌تواند این جایگاه را به خطر بیندازد و در رنکینگ رسمی بعدی فیفا نیز رتبه‌های اول و دوم در اختیار ژاپن و ایران خواهد بود.

اما این‌بار تیم ملی ایران فرصت بسیار خوبی دارد تا بتواند با پیروزی برابر قطر، به صدر رنکینگ فیفا صعود کند. در حال حاضر سامورایی‌ها 1615.19 امتیاز مثبت دارند و ایران نیز پس از پیروزی روز گذشته، امتیازات خود را به عدد 1610.32 رساند.

در صورتی‌که ایران بتواند در جریان بازی برابر قطر به پیروزی برسد، 14.29 امتیاز مثبت به دست آورده و در نتیجه شمار امتیازات ملی پوشان به عدد 1624.61 می‌رسد و می‌تواند بالاتر از ژاپن، در رتبه نخست قاره قرار بگیرد.

پس از پیروزی روز گذشته، تیم ملی ایران یک پله در رنکینگ جهانی صعود کرد و از رتبه بیست و یکم، به رده بیستم دنیا رسید. در صورت پیروزی برابر قطر در جریان بازی، ملی پوشان می‌توانند به رتبه هفدهم جهان دست پیدا کنند.

تنها یک قدم تا بازگشت ایران به صدر رنکینگ آسیا

لازم به ذکر است که رسیدن ایران به رتبه نخست آسیا تنها با پیروزی در جریان مسابقه به دست خواهد آمد و در صورتی که ملی پوشان در ضربات پنالتی از سد حریف خود عبور کنند، هیچ امتیازی در رنکینگ جهانی به شمار امتیازات قبلی اضافه نخواهد شد.

آخرین باری که ایران در صدر آسیا قرار داشت، به رنکینگ 6 اکتبر 2022 بازمیگردد و پس از آن، رتبه اول قاره در اختیار ژاپن بود و حالا ملی پوشان می‌توانند با غلبه بر قطر، عنوان بهترین تیم قاره را از آن خود کنند.

ایران فقط با پیروزی در جریان بازی می‌تواند امتیاز مثبت از دیدار با قطر کسب کند و اگر کار به ضربات پنالتی کشیده شود، امتیازی به ایران تعلق نخواهد گرفت.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار