گوناگون

ماندگاری ملی‌پوش استقلال در آمریکا

ماندگاری ملی‌پوش استقلال در آمریکا

جواد زرینچه کاپیتان اسبق استقلال و تیم ملی روز ۲۹ دی سال ۱۳۷۸ تصمیم بسیار مهمی گرفت که در زندگی ورزشی او تاثیر بسزایی گذاشت.

تیم ملی فوتبال کشورمان دی ماه سال ۱۳۷۸ برای برگزاری ۳ دیدار تدارکاتی راهی آمریکا شد و جواد زرینچه هم تحت عنوان کاپیتان عازم ینگه دنیا شد تا عصای دست منصور پورحیدری، سرمربی فقید آن زمان تیم ملی شود.

تیم ملی ۲۶ دی سال ۷۸ سومین و آخرین بازی دوستانه خود در آمریکا را مقابل کشور میزبان برگزار کرد و پس از آن چمدان‌هایش را به مقصد تهران بست ولی بدون کاپیتان خودش به ایران برگشت چون جواد زرینچه در آمریکا ماندگار شد! زرینچه با هماهنگی مسئولان فدراسیون در آمریکا ماند تا به کارهای شخصی‌اش رسیدگی کند. این اتفاق در حالی رخ داد که او موثرترین بازیکن آن زمان استقلال و یکی از چهره‌های کارآمد تیم ملی محسوب می‌شد.

پس از این‌که تیم ملی بدون جواد زرینچه به ایران بازگشت، شایعات زیادی مطرح شد که این چهره فراموش‌نشدنی فوتبال ایران می‌خواهد برای همیشه در آمریکا ماندگار شود ولی قضیه صحت نداشت چون زرینچه فروردین سال ۷۹ به ایران بازگشت و دوباره در ترکیب استقلال هم به میدان رفت اما طی دو ماهی که در ایران نبود، اتفاقات فراوانی برای استقلال و تیم ملی به وقوع پیوست: منصور پورحیدری از هدایت تیم ملی کناره‌گیری کرد تا سرمربی استقلال شود و جلال طالبی برای دومین مرتبه روی نیمکت ایران نشست. آقا جلال این بار برخلاف جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه اعتقادی به استفاده از زرینچه نداشت و در نهایت هم او را به لبنان ۲۰۰۰ نبرد.

حالا ۲۳ سال از ماجرای جواد زرینچه و آمریکا می‌گذرد ولی بسیاری از اهالی فوتبال معتقدند اگر زرینچه آن مقطع در آمریکا ماندگار نمی‌شد، می‌توانست در جام ملت‌های آسیا هم کاپیتان تیم ایران باشد. البته انصاف و منطق حکم می‌کند که دلایل خود آقاجواد در مورد آن ماجرا را شنیده و پس از آن قضاوت کنیم.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار