گوناگون

خبر خوش از سوئیس برای استقلالی ها

خبر خوش از سوئیس برای استقلالی ها

استقلال در لابه لای مشکلات مالی خود، حالا با یک خبر خوب مواجه شده است.

به گزارش پارسینه و به نقل از خبر ورزشی؛ یکی از دغدغه‌های بزرگی که استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، بحث شکایت ریکاردو ساپینتو از این باشگاه بابت عدم دریافت مطالبات خودش بود ولی حالا به نظر می‌رسد قضیه حداقل در کوتاه مدت حل شده است.

خبر خوش از سوئیس

ریکاردو ساپینتو به خاطر عدم دریافت مطالبات خودش از استقلال شکایت کرد و حکم اولیه هم به نفع او صادر شد ولی باشگاه استقلال اعتراض داد و کار به دادگاه تجدید نظر کشیده شد. از طرف دیگر، حتی اگر استقلال در این دادگاه نیز شکست بخورد، باز هم می‌تواند پرونده را به دادگاه عالی ورزش ببرد. در همین خصوص عصر چهارشنبه شنیدیم از سوئیس به استقلالی‌ها اطلاع داده‌اند که با توجه به اینکه حکم دادگاه تجدید نظر سرمربی سابق استقلال تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی ارسال نشد، به احتمال بسیار زیاد حتی اگر همین فردا چنین حکمی صادر شود با توجه به مهلتی که برای پرداخت آن یا شکایت مجدد گذاشته می‌شود، استقلال از بابت ساپینتو در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل نخواهد شد و داستان به سال ۲۰۲۵ کشیده می‌شود. معمولا برای صدور حکم قطعی و احکام تنبیهی در چنین پرونده‌هایی ۶ ماه پس از ارسال حکم به طرف بازنده زمان داده می‌شود و حتی اگر همین حالا هم حکم ساپینتو به تهران برسد، استقلال تا تیر ماه سال آینده برای به سرانجام رساندن قضیه فرصت دارد در حالی که جهت تکمیل مدارک  برای دریافت مجوز حرفه‌ای حداکثر تا فروردین سال ۱۴۰۳ فرصت باقی است و به همین خاطر ماجرای ریکاردو ساپینتو فعلاً دردسری درست نمی‌کند.

پرداخت پول و غرامت

اینکه استقلال از بابت سرمربی سابق خودش در حال حاضر دچار دردسر نمی‌شود اتفاق مثبتی است ولی اصلاً نباید ساده‌اندیشی کنیم و تصورمان بر این پایه استوار باشد که در دادگاه تجدید نظر یا دادگاه عالی ورزش برنده می‌شویم و ریکاردوساپینتو به هیچ پولی نمی‌رسد. یکی از حقوقدانان آشنا به امور ورزشی در همین رابطه اطلاعات جالبی به خبرورزشی داد و گفت: مدیران وقت استقلال پیرامون شفر و استراماچونی  حرف‌هایی زدند که در نوع خودش عجیب بود. آنها می‌گفتند پرونده شفر را با چیزی حدود صفر ریال می‌بندند و در قضیه سراماچونی هم پیروز می‌شوند اما متاسفانه دیدیم نماینده کشورمان در هر دو پرونده شکست خورد. داستان ریکاردوساپینتو هم همین گونه است و استقلال در بهترین شرایط فقط می‌تواند از میزان بدهی خودش به او کم کند. تازه فراموش نکنیم پس از صدور حکم قطعی، هزینه‌های تمام دادگاه‌های برگزار شده با طرف بازنده خواهد بود و به ازای هر روز تاخیر در پرداخت مطالبات مرد پرتغالی، باید غرامت هم داده شود بنابراین استقلال بهتر است هرچه سریع‌تر این پرونده را ببندد و پول کمتری بدهد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار