گوناگون

اشتباهات مرگبار ساوت‌گیت رویای ملکه الیزابت را بر باد داد!

اشتباهات مرگبار ساوت‌گیت رویای ملکه الیزابت را بر باد داد!

پارسینه: بامداد امروز تیم فوتبال ایتالیا در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد در ورزشگاه ومبلی لندن و مقابل بیش از شصت هزار تماشاگر عصبانی انگلیسی جام قهرمانی فوتبال اروپا را بالای سر ببرد.

به گزارش سرویس ورزشی پارسینه ؛ بامداد امروز تیم فوتبال ایتالیا در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد در ورزشگاه ومبلی لندن و مقابل بیش از شصت هزار تماشاگر عصبانی انگلیسی جام قهرمانی فوتبال اروپا را بالای سر ببرد.

انگلیس توانسته بود بعد از پنجاه و پنج سال به فینال یک تورنمنت مهم راه پیدا کند. سه شیرها امیدوار بودند که در بازی پایانی که در ومبلی و مقابل چشم هزاران تماشاگر انگلیسی برگزار می شد به پیروزی دست پیدا کنند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند اما نهایتاً در ضربات پنالتی کار را واگذار کردند تا یک شکست دراماتیک برای انگلیس رقم بخورد.

در واقع مارکوس راشفورد که پنالتی خود را به تیر دروازه کوبید و ضربه جیدون سانچو نیز توسط جانلوئیجی دوناروما مهار شد. همچنین همانطور که گفته شد دیگر بازیکن تعویضی ساوت‌گیت یعنی باکایو ساکا نیز پنالتی خود را از دست داد تا انگلیس به تلخ ترین شکل ممکن شکست خورده باشد.

تعویض‌های گرت ساوتگیت در بازی فینال بعد از دریافت گل تساوی آغاز شد؛ جایی که او در ابتدا باکایو ساکا را به زمین مسابقه فرستاد که اتفاقا این ستاره جوان عملکرد نسبتا خوبی را هم از خود ارائه داد. با این حال ساکا در ضربات پنالتی ناموفق عمل کرد و نتوانست ضربه خود را تبدیل به گل کند.

اما نکته قابل توجه دیگر در رابطه با تعویض های گرت ساوت‌گیت به حضور مارکوس راشفورد و جیدون سانچو در دقیقه پایانی بازی باز می گشت؛ به نظر می رسید آنها برای زدن ضربه پنالتی وارد زمین مسابقه شده بودند اما این دو تعویض به کابوس ساوت‌گیت و تیمش تبدیل شد.

انگلیس و ایتالیا در مجموع 27 بار مقابل هم قرار گرفته اند که آتزوری صاحب یازده پیروزی شده، انگلیس نیز هشت بار به برتری دست یافته و هشت مسابقه دیگر با تساوی به پایان رسیده است. اما در هشت مسابقه رسمی، سه شیرها فقط یک بار به برتری دست یافته اند و در این اتفاق نیز در سال 1977 رخ داده است. چهار سرمربی ایتالیایی به نام های کارلو آنچلوتی، روبرتو مانچینی، کلودیو رانیری و آنتونیو کونته موفق به فتح لیگ برتر شده اند و این اتقاق هنوز یک بار برای یک سرمربی انگلیسی رخ نداده است.

چهار تقابل اخیر دو تیم انگلیس و ایتالیا در تورنمنت های مهم شامل یورو ١٩٨٠، جام جهانى 1990، یورو ٢٠١٢ و جام جهانى ٢٠١٤ با برتری لاجوردی پوشان تمام شده و انگلیس به دنبال پایان دادن به این طلسم است.

حالا ایتالیا موفق شد بعد از پنجاه و سه سال بار دیگر بر بام فوتبال اروپا قرار بگیرد و دوران ناکامی طولانی مدت خود را پایان ببخشد. این تیم در دو دهه اخیر دو بار موفق شده بود به فینال این رقابت ها راه پیدا کند اما یکبار مقابل فرانسه و بار دیگر مقابل اسپانیا شکست تلخی را متحمل شده بود اما حالا توانست با غلبه بر انگلیس جام را به رم ببرد.

منبع: پارسینه

ارسال نظر

  • ناشناس

    طرفدار ایتالیا نیستم اما همینکه انگلیس سر دانمارک رو تو نیمه نهایی برید خوشحالم که ایتالیا قهرمان شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار