گوناگون

«رسانه» این‌بار باید به آلکنو فرصت دهد!

«رسانه» این‌بار باید به آلکنو فرصت دهد!

پارسینه: آلکنو حالا تیمی را در اختیار دارد که یک تورنمنت سخت و طاقت فرسای لیگ ملت ها را پشت سر گذاشته و حالا یک اندوخته بزرگ از این رقابت ها دارد.

به گزارش سرویس ورزشی پارسینه ؛ آلکنو حالا تیمی را در اختیار دارد که یک تورنمنت سخت و طاقت فرسای لیگ ملت ها را پشت سر گذاشته و حالا یک اندوخته بزرگ از این رقابت ها دارد.

او به خوبی می داند که رسانه ها در ایران صبور نیستند و اگر تیم ملی نتایج قابل قبولی کسب نکند مورد شدیدترین نقدها توسط رسانه های داخلی قرار می گیرد حتی اگر او بگوید که این تیم و مسابقات را برای المپیک آماده کرده است اما در هر صورت برای رسانه پذیرفتنی نیست که ده مسابقه در لیگ ملت ها برای تیم ملی والیبال ایران با شکست همراه باشد.

آلکنو حضور در المپیک چهارم را بزرگ‌ترین انگیزه‌اش برای کار در ایران می‌دانست و حالا پس از تجربه ناکامی در لیگ ملت‌ها به انگیزه حرفه‌ای اصلی خود یعنی المپیک توکیو نزدیک می‌شود.

ساختن این تیم بازنده برای موفقیت در المپیک نمی‌تواند کار آسانی باشد اما شبیه این است که بعد از دو ست شکست در یک بازی، تیم را برگردانید و بازی را برنده تمام کنید؛ کاری که از آلکنو در تیم ملی روسیه حتی در فینال المپیک ۲۰۱۲ مقابل برزیل برآمده است. بازهم برمی‌آید؟ چاره‌ای جز منتظر ماندن تا المپیک نیست اما سوابق آلکنو و چهره‌های تازه و پرامید تیم ملی می‌گویند درخشش در المپیک از ما ساخته است.

چنین جوانگرایی در والیبال ملی در ایده‌آل‌ترین زمان ممکن به دست آلکنو کلید خورده؛ پروژه‌ای نظیر پوست‌اندازی تیم‌ملی فوتبال پس از جام‌جهانی ۲۰۱۴ که با افزودن علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سردار آزمون و مستحکم‌شدن جایگاه علی‌رضا جهانبخش در تیم ملی، راه را برای استعدادهای جوان بسیاری باز کرد تا جزوی از تیم خاطره‌آفرین کارلوس کی‌روش در دهه ۹۰ باشند .


آنچه ۵ سال گذشته پرفسور پرتغالی در فوتبال انجام‌ داد و نظیر آن را سرمربی کاربلد روسی در والیبال پیاده‌ کرده، طرز تفکر سرمربیان حرفه‌ای را به‌خوبی پررنگ می‌کنند؛ اینکه فارغ از نام ورزش، چنین افراد برجسته‌ای به دستاوردهایی فراتر از یک پیروزی یا یک صعود (و حتی قهرمانی) می‌اندیشند و به‌جای چند ساعت، چند سال آینده تیم خود را می‌بینند .

آلکنو احتمالاً بعد از المپیک توکیو سرمربی ایران نخواهد بود و تیم ملی بعد از یک دهه با مربی ایرانی -آنطور که از خبرهای گذشته به جا مانده- راهش را ادامه می‌دهد اما موفقیت یا ناکامی در المپیک می‌تواند درباره این تصمیم نیز تردیدها و وارسی‌های تازه را پدید بیاورد.

منبع: پارسینه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار