گوناگون

نخست وزیر انگلیس خواستار استعفای رییس فیفا شد

پارسینه: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه از «سپ بلاتر» رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) درخواست کرد برای کمک به ریشه کن شدن فساد از دنیای ورزش فوتبال و بازگرداندن اعتبار به این فدراسیون، هر چه سریعتر استعفاء دهد.

به گزارش پارسینه ، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه از «سپ بلاتر» رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) درخواست کرد برای کمک به ریشه کن شدن فساد از دنیای ورزش فوتبال و بازگرداندن اعتبار به این فدراسیون، هر چه سریعتر استعفاء دهد.

وی در یک نشست خبری پس از دیدارش با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلین، در پاسخ به پرسشی درباره آینده 'بلاتر' گفت: «بله، به نظرم وی باید کناره گیری کند و هرچه سریعتر این اتفاق بیفتد بهتر است.»

کامرون که سخنانش از شبکه های خبری انگلیس از جمله اسکای نیوز پخش شد، افزود: « شما نمی توانید شاهد اتهامات فساد مالی در چنین سطح و مقیاسی در این سازمان ( فیفا) باشید، و در همین حال حال وانمود کنید شخصی که هدایت آن را برعهده دارد فرد مناسبی است که می تواند سازمان را به پیش ببرد.»

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: 'رک و پوست کنده بگویم که آنچه شاهد آن هستیم روی دیگری از بازی های زیبایی است که می بینیم و او ( سپ پلاتر) باید برود.

وی گفت: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تنها زمانی می تواند اعتبار از دست داده اش را مجدد بدست آورد که آقای سپ پلاتر رفته باشد.

اظهارات نخست وزیر انگلیس در حالی صورت می گیرد که امروز ( پنجشنبه ) قرار است در جریان شصت و پنجمین کنگره فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا ) در زوریخ رییس جدید آن از سوی نمایندگان 209 فدراسیون عضو، انتخاب شود.

انتخاباتی که در آن سپ بلاتر، رئیس کنونی این نهاد، برای پنجمین بار نامزد ریاست است و تنها رقیبش شاهزاده 'علی بن حسین' از اردن است.

علی بن حسین در آمریکا و انگلیس تحصیل کرده و علاوه بر نایب رییسی فیفا، ریاست فدراسیون فوتبال اردن و فدراسیون غرب آسیا را نیز برعهده دارد.

بسیاری از شخصیت های سیاسی و ورزشی از جمله 'میشل پلاتینی'، رییس فدراسیون فوتبال اروپا ، به دنبال کشف فساد مالی و دستگیری چندین نفر از مقامات فیفا، خواستار برکناری 'سپ بلاتر' از نامزدی فیفا شده اند.

وزیر خارجه و وزیر فرهنگ، ورزش و رسانه انگلیس روز پنجشنبه گذشته در سخنانی خواستار استعفای سپ بلاتر از ریاست فیفا شده بودند .

'جان ویتینگ دیل' وزیر جدید فرهنگ و ورزش انگلیس در مجلس عوام گفت که تغییر ریاست فیفا امری لازم و ضروری است.

وی گفت:« اخبار مربوط به دستگیری مقامات فیفا در زوریخ و انتشار بیانیه وزارت دادگستری آمریکا در این مورد بسیار تکان دهنده بود و این افشاگری نشان می دهد که حمایت از استانداردهای بالا برای اداره سازمان ها و ارگان های ورزشی، شفاف سازی و مسوولیت پذیری تا چه اندازه مهم است.'

وزیر فرهنگ و ورزش انگلیس تصریح کرد: من از تحقیقات در حال اجرا و همینطور موضع 'یوفا' مبنی بر لزوم ایجاد اصلاحات مهم و اساسی در فیفا از جمله تغییر ریاست این سازمان حمایت می کنم.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس نیز در گفت وگو با با شبکه اسکای نیوز گفت میلیون ها نفر طرفدار فوتبال در سراسر جهان که می خواهند از این بازی لذت ببرند، بارها به دلیل این مسائل ناامید و سرخورده شده اند.

وزیر خارجه انگلیس افزود : شکی نیست که فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) باید عملکردش را تصحیح کند و اکنون زمان آن رسیده که فوتبال بین الملل عملکردش را اصلاح کند.»

مقامات انگلیس و نیز میشل پلاتینی به طور علنی از پرنس علی بن حسین ، شاهزاده اردنی و رقیب سپ بلاتر در انتخابات ریاست فیفا حمایت کرده اند.

میشل پلاتینی گفته است اکثر اعضای فدراسیون اروپا به شاهزاده علی بن حسین رای خواهند داد و از سایر فدراسیون ها نیز خواست که به وی رای دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار