گوناگون

سرجنگی پهپاد‌های انتحاری خانواده شاهد+ عکس

سرجنگی پهپاد‌های انتحاری خانواده شاهد+ عکس

جنس آستر مورد استفاده در این دست تسلیحات، عموما فلز چگال و منعطفی است تا نفوذ عمیق‌تری ایجاد کند.

به گزارش پارسینه به نقل از مشکات: پس از ورود پهپادهای انتحاری خانواده شاهد-131/136 به جنگ اوکراین و انجام تحقیقاتی درمورد این خانواده از پهپادها توسط موسسه CAR (https://t.me/Projectmeshkat/6907?single)، مشخص شد این پهپاد از سرجنگی استوانه‌ای شکلی استفاده می‌کند که با طول و قطر حدود 50 و 16 سانتی‌متر، در بخش جلویی از یک آستر مخروطی شکل بهره برده که با طرحی مشابه با طراحی Shaped charge، این امکان را فراهم می‌کند تا پس از انفجار انرژی ماده منفجره متمرکز شود.

 جنس آستر مورد استفاده در این دست تسلیحات، عموما فلز چگال و منعطفی است تا نفوذ عمیق‌تری ایجاد کند (مس رواج زیادی برای این نقش دارد). برای بهترین عملکرد، ماده منفجره هم باید با خاصیت سرعت و فشار انفجار بالایی داشته باشد که عموما از مواد منفجره HMX/RDX برای این نقش استفاده می‌شود.

سرجنگی این پهپاد علاوه‌بر 18 قطعه در نقش خرج گود، از ترکش‌های مربعی استفاده می‌کند که پس از انفجار می‌تواند با پخش شدن در محدوده انفجار، به تجمعات آسیب وارد کند. کلاهک پهپاد نیز با استفاده از پوشش فولادی با ضخامت 7 میلی‌متر، امکان نفوذ در سازه‌ها را پیش از انفجار سرجنگی فراهم می‌کند.

photo_2023-12-29_20-24-25

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار