گوناگون

رویت ۴ قلاده خرس قهوه ای در منطقه دنا + فیلم

رویت ۴ قلاده خرس قهوه ای در منطقه دنا + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمدگفت :‌ یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش و کوهنورد پنجشنبه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ موفق به مشاهده و فیلمبرداری از چهار قلاده خرس قهوه ای در مسیر جاده منطقه اندرسا در منطقه حفاظت شده دنا شد.

پارسینه: اسلام جاودان خرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار کرد: ویدئویی توسط یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش و کوهنورد پنجشنبه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ از حضور ۴ قلاده خرس قهوه ای در حوالی منطقه حفاظت شده دنا تهیه شده است.

وی افزود: همراهمی همه آحاد مردم در امر حفاظت عرصه های طبیعی امری ضروری به نظر می رسد و در این راستا با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و تلاش شبانه روزی همکاران شاهد گونه‌های مختلف حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و در زیستگاه‌های خود تراکم پایینی دارند؛ به همین خاطر خطرات متعددی آنها را تهدید می‌کند، بنابراین حفاظت از آنها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی کشور به شمار می‌رود.

«امین خوبیاری»، این دوستدار محیط زیست و کوهنورد ۳۶ ساله سی سختی در این خصوص گفت: ساعت ۲۲ و ۳۷ دقیقه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ حوالی شهر سی سخت و در محدوده منطقه حفاظت شده دنا ناگهان یک قلاده خرس قهوه ای به همراه سه توله اش را در مسیر مشاهده و از آنها فیلمبرداری کردم.

گفتنی است که طی دو روز اخیر یک قطعه فیلم از چهار قلاده خرس قهوه ای که توسط یک دوستداران محیط زیست و کوهنورد در محدوده منطقه حفاظت شده دنا فیلمبرداری شده بود در فضای مجازی منتشر شده بود که واکنش هایی را در پی داشت.

 

حجم ویدیو: 1.77M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22 دانلود ویدیو
منبع: همشهری

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار