گوناگون

رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا به تعویق افتاد

رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا به تعویق افتاد

پارسینه: کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF)، مسابقات قهرمانی ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۲۰ را به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق انداخت.

طبق اعلام شبکه خبری bein Sports، مسابقات قهرمانی ملت‌های آفریقا (CHAN) ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. این مسابقات قرار بود از ۴ تا ۲۵ آوریل در کامرون برگزار شود.

قهرمانی ملت‌ها (CHAN)، نخستین تورنمنت بزرگ در آفریقا است که به دلیل نگرانی‌های فزاینده ناشی از شیوع ویروس کوید ۱۹ لغو می‌شود. از زمان شیوع گسترده این ویروس بسیاری از فعالیت‌های فوتبال از جمله مسابقات لیگ در کشور‌های مختلف لغو شده است.

روز دوشنبه آفریقای جنوبی یکی از کشور‌هایی بود لیگ خود را متوقف کرد. کنیا، بوتسوانا، رواندا، غنا، مصر، مراکش و تونس کشور‌های دیگری هستند که فعالیت‌های فوتبال را تعطیل کرده اند. ۲ دوره بعدی مسابقات انتخابی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ (AFCON) نیز متوقف شده است.

تفاوت این ۲ رقابت قاره‌ای در این است که در مسابقات قهرمانی ملت‌های آفریقا تیم‌ها فقط از بازیکنانی باید استفاده کنند که در لیگ داخلی آن کشور بازی کنند، اما در رقابت‌های جام ملت‌ها (AFCON) بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی نیز می‌توانند حضور داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار