گوناگون

آیفون ۱۶ با طرحی متفاوت روانه بازار می شود

 آیفون ۱۶ با طرحی متفاوت روانه بازار می شود

اپل احتمالاً دکمه جدیدی به آیفون ۱۶ اضافه می‌کند که کارکرد اصلی‌اش، ثبت عکس و ضبط ویدیو خواهد بود.

پارسینه: تابستان امسال گفته شد که اپل قرار است آیفون ۱۶ را به دکمه‌ی خازنی جدیدی به نام دکمه‌ی کپچر (Capture Button) مجهز کند که در سمت راست به جای آنتن موج میلی‌متری (در مدل‌های آمریکایی) قرار خواهد گرفت. این دکمه احتمالاً برای ثبت عکس و ضبط ویدیو کاربرد خواهد داشت.

خبرگزاری The Information در گزارشی اختصاصی می‌گوید دکمه‌ی کپچر می‌تواند فوکوس را هنگامی که کاربر آن را به آرامی فشار می‌دهد، تنظیم کند. همچنین زمانی که روی آن به سمت چپ یا راست سوایپ کنید، بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی انجام خواهد شد.

اپل ایده‌ی دکمه‌ی خازنی جدید گوشی آیفون را از دکمه‌ی شاتر فیزیکی در دوربین‌های DSLR الهام گرفته است؛ جایی که اگر دکمه را تا نیمه فشار دهید، دوربین فوکوس را روی یک سوژه تنظیم می‌کند و وقتی آن را تا انتها فشار می‌دهید، باعث می‌شود که عکس بگیرید.

آیفون ۱۶ اپل به‌لطف دکمه‌ی کپچر می‌تواند جایگاه مستحکم‌تری در فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین و فهرست بهترین گوشی‌ ها پیدا کند.

بر اساس شایعه‌ای دیگر، ممکن است در سری آیفون ۱۶ شاهد دکمه‌ی اکشن خازنی نیز باشیم. اگرچه این موضوع در حد یک احتمال است و ممکن است محقق نشود. تاکنون خبری از قیمت گوشی مذکور به بیرون درز نکرده است.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار