گوناگون

آزمایش قابلیت Flipside در اینستاگرام؛ انتشار پست برای دوستان نزدیک

این قابلیت جدید محلی ویژه را در پروفایل شما ایجاد می‌کند که افراد می‌توانند به پست‌های خصوصی دسترسی داشته باشند.

اینستاگرام درحال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد در پروفایل خود فید متفاوتی مخصوص دوستان نزدیک خود داشته باشند. این قابلیت با نام Flipside شباهت زیادی به قابلیت انتشار پست برای دوستان نزدیک (Close Friends) دارد که پیش‌تر در ماه نوامبر معرفی شده بود.

یک مهندس نرم‌افزار به نام «الساندرو پالوزی» در ماه دسامبر تصاویری از یک قابلیت جدید در اینستاگرام به نام Flipside را منتشر کرد و این شبکه اجتماعی کار روی نمونه اولیه این قابلیت را تأیید نمود. حالا کارشناس شبکه‌های اجتماعی، «مت ناوارو»، ویدئویی منتشر کرده است که این ویژگی را نشان می‌دهد.

در این ویدیو می‌بینیم که کاربر برای اولین‌بار یک پست «فلیپ‌ساید» منتشر می‌کند. این قابلیت مثل استوری‌های مخصوص کلوز فرندز به کاربر اجازه می‌دهد تا مشخص کند که چه افرادی می‌توانند پست‌ها را ببینند. فلیپ‌ساید یک فید جداگانه را در پروفایل کاربران ایجاد می‌کند که افراد با سوایپ به‌سمت پایین می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و درصورت داشتن مجوز، محتواهای مخفی را ببینند.

آزمایش قابلیت اینستاگرام Flipside؛ محلی برای انتشار محتواهای خصوصی

بااین‌حال، فلیپ‌ساید شباهت زیادی به ویژگی حاضر در این شبکه اجتماعی دارد و به‌نظر می‌رسد که حتی «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام نیز از این مسئله آگاه است. او در پستی در تردز اعلام کرد که آن‌ها هنوز از بابت عرضه این قابلیت در اینستاگرام اطمینان ندارند.

به باور موسری، از یک‌سو خوب است که کاربران به فضایی خصوصی‌تر برای به‌اشتراک‌گذاری پست‌های خود دسترسی داشته باشند. اما از سوی دیگر، این قابلیت صرفاً راهی دیگر در کنار استفاده از اکانت‌های ثانویه و ویژگی کلوز فرندز خواهد بود. بااین‌حال، ظاهراً انجام آزمایش با عده‌ای از کاربران مشخص خواهد کرد که این ویژگی به‌صورت عمومی در دسترس همه قرار خواهد گرفت یا خیر.

این تغییر در راستای حرکت شبکه‌های اجتماعی به‌سمت ارائه فضاهای خصوصی‌تر در سرویس‌های آنلاین است. تیک‌تاک با قابلیت Friend’s Only چنین امکانی را فراهم کرده است و توییتر هم قبلاً Circle را داشت که البته حالا از دسترس خارج شده است.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار