گوناگون

از هشدار درمورد بحران امنیتی جدید تا انتقاد علم‌الهدی از دیدار وزیر ورزش با الناز رکابی

از هشدار درمورد بحران امنیتی جدید تا انتقاد علم‌الهدی از دیدار وزیر ورزش با الناز رکابی

پارسینه: مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، ما تلاش می‌کنیم صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانمان برسانیم.

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

نماینده مجلس: در ماجرای مرگ دختر اردبیلی اظهارات خانواده، موثق‌ترین نظر است

احمد متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که درباره موضوع مرگ دختری در اردبیل با اظهارنظر‌های متناقضی مواجه بودیم از جمله اینکه نماینده مردم اردبیل گفتند آن دختر خودکشی کرده و عموی آن دختر نیز اعلام کرد به دلیل نارسایی قلبی فوت کرده است علت این اظهارنظر‌های مختلف چیست، گفت: عموما در شرایط امروز که اعتراضات خیابانی که وجود دارد، کشور آبستن خبر‌های درست و نادرست است لذا سواد رسانه‌ای ایجاب می‌کند که در هر جایی موضع رسمی نگیریم تا موضوع مسجل و روشن شود و بعد اظهارنظر کنیم. وقتی یک فردی یا یکی از مشاهیر می‌آید حرفی می‌زند و معلوم شود که اصلا موضوع چیز دیگری بوده خب مشخصا آبروریزی می‌شود. به نظرم این موضوع درباره همه افراد حتی نمایندگان مجلس هم صدق می‌کند. من فکر می‌کنم درباره این موضوع اظهارنظر خانواده می‌تواند موثق‌ترین نظر باشد؛ لذا من توصیه‌ام به همگان این است که عجولانه نظر ندهند.

حمله فیزیکی به پزشکیان در تبریز

در حاشیه‌ی حضور دکتر مسعود پزشکیان نماینده‌ی اول تبریز در مسجدی در این شهر، یک فرد معلوم الحال ضمن اهانت به او، قصد حمله‌ی فیزیکی داشت، اما موفق نشد. به گفته‌ی شاهدان عینی، این اتفاق در زمان هنگام خروج پزشکیان از مسجد رسول الله (ص) کوی دانشگاه تبریز در روز پنجشنبه رخ داده است.

انتقاد علم‌الهدی از دیدار وزیر ورزش با الناز رکابی

علم الهدی امام جمعه مشهد تصریح کرد: اخیراً شاهد بودیم که یک دختر فریب‎خورده که در اجرای مراسم سنگ‌نوردی روسری برداشته، کشف حجاب کرده و در پیش چشم همه مردم دنیا آبروی نظام را برده است، به کشور بازگشته و با آقای وزیر ورزش و جوانان دیدار کرده است. در این باره اساساً فرض کنیم که ملاحظات سیاسی درست باشد و بهتر باشد که این خانم طرد نشود و به نظام برگردد، اما نکته اینجاست که چرا وزیر ورزش با این خانم ملاقات کرد درحالی‌که او بازهم بدون حجاب، تنها به یک کلاه اکتفا کرده است؟

دبیر مجمع تشخیص: برای بی حجابی جرم‌انگاری شده

محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حادثه اخیر مصداق یک فتنه بود. حجاب و رعایت پوشش مناسب زنان و مردان در جامعه یک واجب شرعی و یک وظیفه و الزام قانونی است که برای آن جرم‌انگاری شده است و مرتکب آن، مجرم شناخته می‌شود.

مذاکره کاخ سفید با ایلان ماسک در اینترنت ماهواره‌ای در ایران

چند مقام آگاه به سی ان ان گفتند کاخ سفید در مورد امکان راه اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در داخل ایران، با ایلان ماسک مذاکره کرده است. پیش از این دولت ایالات متحده برای کمک به ارائه خدمات مهم مخابراتی در اوکراین به استارلینک روی آورده بود و اگر چنین طرحی برای ایران هم اجرا شود، این دومین اقدام بررگ از این دست خواهد بود.

امام جمعه قم: به استعمار مجازی کشور شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، تلگرام و... پایان دهیم

آیت الله سید محمد سعیدی، در خطبه نمازجمعه ۲۹ مهرماه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: فتنه اخیر درس‌هایی را برای مردم و مسئولان داشت که روایت سازی وارونه‌ای که دشمن از این حرکت کرد اولین این درس‌ها است که باید بدانیم دشمنان این شیوه گسترش کنش‌گری را تکرار خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه در مواجهه با این حوادث باید به چند نکته توجه کنیم، افزود: باید ضمن تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی به استعمار مجازی کشور درحوزه بستر‌های اینترنت محور و شبکه‌ها اجتماعی مانند توییتر، تلگرام و... پایان دهیم و شبکه‌های اجتماعی خارجی را مجبور به پذیرش قوانین جمهوری اسلامی ایران کنیم. خطیب جمعه قم با بیان اینکه باید برای روایت‌های درست و دست اول از رخ داد‌های کشور تلاش کرد، گفت: تسریع و تقویت دستگاه‌های مسئول در رابطه با پاسخگویی درباره عملکردشان همچنین تسریع در خنثی سازی عملیات روانی فعالان این جنبش با عملیات رسانه‌ای هماهنگ از سوی رسانه‌های انقلاب از دیگر درس‌ها است.

سردار اشتری: طبق آمار تنها یک درصد از دانش‌آموزان کشور اقدام به اعتراض کردند

سردار اشتری: ما در کشور ۳۰ میلیون دانش‌آموز داریم و طبق آمار تنها یک درصد از این دانش‌آموزان اقدام به اعتراض کردند، ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که تنها در ۵۰ مدرسه اعتراضاتی روی داد و در مجموع کشور ما ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و نهایتا ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها ریختند و این‌ها در برابر جمعیت مردم ایران و جمعیتی که روز سوم مهر در سراسر کشور به خیابان آمدند قابل مقایسه نیستند. فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد:البته که حتی یک نفر هم زیاد است، اما این اواخر واقعا افراد دیگر تنها برای زدن و کشتن به خیابان می‌آمدند و به قصد براندازی. همین اواخر ۱۷ نفر مسلح دستگیر کردیم و ۹۴ نفر از افراد وابسته به سازمان منافقین و خانواده‌های آنان و به این دلیل است که می‌گویم به قصد جنگ با جمهوری اسلامی آمده بودند، اما به یاری خداوند، حمایت مردم، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و ایستادگی نیرو‌های انتظامی و امنیتی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

هشدار وزیر دادگستری به گرانفروشان

امین حسین رحیمی در مورد اولتیماتوم قیمت گذاری کالا‌های اساسی از سوی وزارت دادگستری گفت: تمام کالا‌هایی که مردم خریداری می‌کنند قیمت آن‌ها در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ثبت شده و همان قیمت ملاک است، اگر تولید کننده‌ای خارج از قیمت تعیین شده بر روی کالایی برچسب بزند و یا فروشنده‌ای خارج از قیمت تعیین شده اقدام به فروش کالا کند؛ مرتکب گرانفروشی شده است. وزیر دادگستری با اشاره به ثبت گرانفروشی در سامانه ۱۲۴، تاکید کرد: بیش از ۵۲ هزار کالا در اجرای مصوبه ۱۸ خرداد قیمت گذاری شده و وزارت صمت هم قیمت‌ها را تایید کرده است، اگر هر ذینفعی بخواهد قیمت‌ها را اصلاح کند باید از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه بگیرد تا بتواند بر روی قیمت‌های درج شده اصلاحاتی را ایجاد کنند. تا زمانی‌که قیمت کالا‌ها در سامانه اصلاح نشده باشد ملاک نرخ گذاری مصرف کالا همان مبلغ ثبت شده در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت است، در واقع اجرای مصوبه تنظیم بازار «ثبت قیمت کالا در سامانه وزارت صمت» است.

انتقاد وزیر اقتصاد از بی‌انضباطی مالی در برخی بانک‌های خصوصی

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران استانی گفت: به نظر من موضع وزارت اقتصاد باید در کنار استاندار موضع مطالبه کننده باشد، بدانید فعالان اقتصادی، تجار، تولیدکنندگان و عامه مردم با شما همکاری خواهند کرد و این نارضایتی را از عملکرد بانک‌های خصوصی در اکثر استان‌ها دارند. عملکرد بانک‌های استان از لحاظ رعایت تکالیف را ماهانه و به صورت متناوب اعلام کنید، اسامی بانک‌های با عملکرد ضعیف و خوب را اعلام کنید، زمانی که ماهانه و به صورت متناوب این کار صورت گیرد آرام آرام جامعه حساس می‌شود و می‌توانیم این مطالبه را از بانک‌های خصوصی داشته باشیم. خاندوزی تاکید کرد: برخی بی‌انضباطی‌ها را در بانک‌های خصوصی رسماً در سامانه کدال مشاهده می‌کنیم که نرخ‌های مصوب را صراحتاً پشت سر می‌گذارند، این جزو کار ویژه‌های جدی و جدیدی است که خوب است در استان‌ها بخش نظارت بر بیمه و بانک‌ها را تقویت کنیم.

ادعای حضور نظامیان ایران در کریمه در کنار روس‌ها

ایالات متحده روز پنج‌شنبه ادعا کرد که نظامیان ایران برای کمک به روسیه در کریمه حضور دارند. بر اساس بیانیه کاخ سفید، نیرو‌های ایرانی برای کمک کردن به روسیه در استفاده از پهپاد‌های «انتحاری» علیه اوکراین، به این منطقه اعزام شده‌اند. کربی همچنین افزود که پرسنل ایرانی حاضر در کریمه، عمدتا در فعالیت‌های آموزشی مشغولند و پشتیبانی‌های فنی ارائه می‌دهند و روس‌ها نیز کار هدایت پهپاد‌ها را برعهده دارند.

استاندار تهران: چند نقطه در تهران به زودی برای برگزاری تجمعات تعیین می‌شود

محسن منصوری استاندار تهران با بیان اینکه موافق برگزاری تجمعات در چارچوب قانون هستیم، گفت: ۲ یا ۳ نقطه را در تهران به زودی برای برگزاری تجمعات تعیین می‌کنیم. وی ادامه داد: معاونت سیاسی وزارت کشور در حال تهیه و تدوین آیین نامه‌ای اجرایی است، ما هم مکان‌هایی را مشخص و معرفی می‌کنیم که فرایند این کار و محل این تجمع سریعا مشخص شود سپس به صورت رسمی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

هشدار درمورد بحران امنیتی جدید

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در زمستان بیش از ۲۳۰ میلیون مترمکعب کاهش گاز خواهیم داشت تاکید کرد: همه قوا باید بدانند ناترازی‌ها در حوزه انرژی تهدیدی هستند که در صورت عدم مدیریت به یک بحران امنیتی تبدیل خواهند شد.

منبع: پارسینه

ارسال نظر

  • الف

    با اینکه این روزها رسم بر این شده که هر کس میخواهد بگوید آزادیخواه و طرفدار مردم است در مبانی اسلام و احکام فقهی شیعه تشکیک نموده و به نظرات جناب آقای علم الهدی امام جمعه محترم مشهد نیز حمله ای میکند ولی من با سخنان ایشان در خصوص حوادث اخیر کاملا موافق بوده و علاوه بر نقش انکار ناپذیر امریکا و صهیونیسم بین الملل در طراحی پروژه اغتشاشات در ایران و همکاری مزدوران و پادوهای وطن فروش و خائن انها در اپوزیسیون برانداز و پشتیبانی فراگیر و جانب دارانه رسانه های جریان عبری عربی غربی از این پروژه ناجوانمردانه و مداخله جویانه به منظور تحریک و فریب کودکان و نوجوانان و جوانان کشور برای به خیابان کشاندن انها و ایجاد آشوب و اغتشاش و بلوا در ایران را عامل اصلی شکل گیری و تداوم این حوادث دانسته ولی خطای تئوریک و عملکرد برخی از مسئولین بلند پایه در قوای سه گانه و مقامات اطلاعاتی امنیتی کشور را در بستر سازی این پروژه ضد ایرانی را نیز بسیار مهم و تاثیرگذار میدانم و دیدار وزیر محترم ورزش با ورزشکار سنگ نورد خانم الناز رکابی را نیز از جنس همان اشتباهات تلقی نموده و آن را حاصل برنامه ریزی و هدایت و چراغ سبز نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به وزیر ورزش ارزیابی میکنم. و عامل اصلی بروز چنین اشتباهاتی را به علت سیاست گذاری غیر کارشناسی برخی از افراد کلیدی در نهادهای اطلاعاتی امنیتی کشور دانسته که با نیت خیر میخواهند به نظام خدمت کنند ولی با درک ناصحیح و ناآگاهانه از دو موضوع جداگانه " خبر سازی " و " خبر گیری " در حیطه امور اطلاعاتی دچار خطای شناختی و خلط مبحث شده و " خبر سازی یا همان جریان سازی " را که عامل مهمی در خنثی سازی توطئه دشمنان است را با " خبرگیری " یکسان فرض کرده و آن دو را در یک کانتکس تعریف کرده اند در حالی که برای پروسه "خبرگیری " خبرچین در خفا اقدام به جمع آوری خبر نموده و نیاز به دارا بودن تخصص و تعهدی خاص ندارد و حداکثر آسیب و خطرش این است که او خبرچینی دو طرفه شده و توسط سرویس های رقیب یا دشمن به کار گرفته شود که این خطر با رعایت ملاحظات اطلاعاتی قابل شناسایی و پیشگیری است ولی در موضوع " خبر سازی" فرد مورد نظر چون در منظر و رویت عمومی قرار داشته و تمام حرکات و سکنات او مورد رصد و ارزیابی قرار میگیرد اگر چنین فردی فاقد تخصص و مهارت و تعهد و پایبندی اعتقادی باشد نتیجه اش میشود اقای امید دانا که به علت بیسوادی و زیر دیپلم بودن از تلفظ حتی ساده ترین کلمات فارسی در برنامه های خود عاجز است و نشان میدهد که هنگام انتخاب ایشان فاکتور تخصص و مهارت لحاظ نشده و علاوه بر ضعف تخصصی از نظر اعتقادی نیز مشکل داشته و در لایو یوتیوب بطری مشروبش را نشان ببینده داده و با افتخار میگوید بعد از اتمام برنامه با همسرم این بطری مشروب را به سلامتی شما و ایران مینوشیم که بیان چنین موضوعی برای یک برنامه ساز ی که ادعای طرفداری از جمهوری اسلامی دارد نقیصه ای بس بزرگ و غیر قابل بخشش است ولی از همه اینها شرم آورتر چرخش 180 درجه ای او در حوادث اخیر است که او را از فردی طرفدار رژیم به فردی مخالف نظام تبدیل نموده تا برای روز مبادا برای خودش در میان مخالفین جمهوری اسلامی جایگاهی دست و پا کند و اینکه چرا میتواند به این سرعت موضع خود را تغییر دهد به این دلیل است که طرفداری او از رژیم جنبه اعتقادی و دینی نداشته و کاسبکارانه بوده و از محل این طرفداری از کسی که پول خرید یک بلیط هواپیما جهت امدن به سوئد را نداشته امروزه دارای مال و منالی گردیده و به قول خودش زندگی لاکچری می کند. و برای تداوم این زندگی لاکچری لازم دیده تا مثل بوقلمون و آفتاب پرست تغییر رنگ داده و رهبری را که تا دیروز " ایزد نشان و شاهنشاه داریوش " میخواند امروز او را آقای خامنه ای دروغگو خطاب کرده و جمهوری اسلامی را قاتل کودکان و جنایتکار بخواند. و ایشان باید درس عبرتی برای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور شده تا بداند به چنین کسانی اعتماد کردن اشتباهی بزرگ است و به مصداق ضرب المثل عامیانه ایرانی " اگر آدم برادر نداشته باشد بهتر است تا حسن پیازی برادرش باشد"

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار