گوناگون

از جزئیات تیراندازی به منزل نماینده مجلس تا واکنش ها به دو پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» و «حجاب بی حجاب»

از جزئیات تیراندازی به منزل نماینده مجلس تا واکنش ها به دو پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» و «حجاب بی حجاب»

پارسینه: مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، ما تلاش می‌کنیم صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانمان برسانیم.

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

حمایت امام جمعه کرج از سفر پوتین به تهران در برابر منتقدان

سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده، ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران اشاره کرد و افزود: عده‌ای تبلیغ می‌کنند که رئیس جمهور روسیه به ایران آمد و چند عکس گرفت که هزینه داشت. امام جمعه کرج گفت: اهل فن تاثیرات بلند مدت و کوتاه مدت این سفر را می‌دانند؛ به دشمنان می‌گوییم اگر این هست که شما می‌گوید چرا ناراحت هستید؟، چرا تحلیل برای آن می‌نویسید؟

افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی

بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۵ شهر به ۵۷ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۵ شهر به ۸۶ شهر افزایش یافت.

تیراندازی به منزل نماینده مجلس

جمال صالح‌زاده فرماندار شادگان با تایید تیراندازی به منزل و حسینیه مجید ناصری نژاد نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در حال بررسی است. او اظهار کرد: شب گذشته برادر نماینده شادگان از مکه بازگشته بود و مراسم استقبال از حاجی در حسینیه این نماینده برگزار شده بود که پس از اتمام مراسم، سه تیر به پنجره دو واحد منزل در طبقه دوم حسینیه اصابت کرده است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم تیراندازی هدفمند بوده است. وی با اشاره به رسم غلط تیراندازی در مراسم شادی و عزا عنوان کرد: احتمال دارد این حادثه نیز به دلیل رسم غلط تیراندازی در مراسم (استقبال) رخ داده باشد. فرماندار شادگان گفت: احتمال امنیتی بودن حادثه بسیار کم است.

اجرای طرح دانش‌آموز تراز انقلاب در بوشهر

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی در همه مدارس مقطع متوسطه استان اجرا شده است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارد.

روسری برداشتن به خاطر لج بازی است

حجت الاسلام رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز گفت: در حال حاضر اکثر بانوان جامعه با حجاب هستند، ولی محدود افرادی هم اگر روسری را بر می‌دارند به خاطر لج بازی با گروهی است، ولی عملا داشتن حجاب را قبول دارند.

طالبان: انتقاد دور از واقعیت قابل مجازات است

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در بیانیه‌ای به مردم، اعضای طالبان و رسانه‌‌ها هشدار داد که از انتقاد و «اتهامات بی‌جا» علیه مقام‌های دولتی طالبان خودداری کنند. رهبر طالبان به نقل از فقهای اسلامی گفته است که تعرض به کارکنان دولت، بی‌احترامی به سربازان، قضات دادگاه، علمای دین و مقامات دولتی اعمال قابل «تعزیر» و مجازات است.

روایت فرمانداری اهواز از علت «اصلی» لغو کنسرت: ترافیک، تجمع و اعتراض رانندگان!

روابط عمومی فرمانداری اهواز علت اصلی لغو این کنسرت در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری را تجمع و ترافیک شدید در درب ورودی سینما هلال در ساعات اجرای کنسرت و به دنبال آن اعتراض رانندگان و شهروندان، پلیس راهنمایی و رانندگی بود که خواستار تصمیم گیری در این خصوص شد. در ادامه این بیانیه آمده است همچنین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در اجرای کنسرت از دیگر موضوعاتی است که باعث دانشگاه علوم پزشکی شده و مکاتباتی در این خصوص از سوی دانشگاه به این فرمانداری انجام شد. روابط عمومی فرمانداری اهواز تاکید کرد با توجه به موارد ذکر شده، در صورتی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مکان دیگری در اهواز را با دارا بودن شرایط لازم برای برگزاری کنسرت انتخاب کند، با اجرای کنسرت موافقت می‌شود. در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ شورای تامین شهرستان اهواز به دلایل مذکور با برگزاری کنسرت در تاریخ ۳۰ و ۳۱ تیرماه در سینما هلال موافقت نکرده و در خصوص برگزاری دیگر کنسرت‌ها نیز تصمیم گیری می‌کند.

ارشاد: مجوز کنسرت را تا شورای تامین تایید نکند، صادر نمی‌کنیم

معاون هنری وزیر ارشاد:در استان‌ها، در حوزه موسیقی و یا سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری، شورای تامین استان تصمیم می‌گیرد. در این شورا نهاد‌های مختلفی از جمله نیروی انتظامی عضو هستند و شورای تامین استان باید اعلام کند که آیا می‌تواند امکانات امنیت اجرای کنسرت یا نمایشی را مهیا کند یا خیر؟ مجوز‌های کنسرت در استان‌ها تا شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم، اما بعد از صدور مجوز همه باید پای آن بایستیم

خطیب جمعه اهواز: هر خانواده حداقل چهار فرزند بیاورد، خیلی از مشکلات حل می‌شود

موسوی فرد: نباید به بهانه اقتصادی مانع فرزندآوری شد و هر خانواده حداقل باید چهار فرزند بیاورد که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مشکلات حل می‌شود. /ایرنا

تلویزیون کره شمالی چگونه است؟

در این کشور تنها چهار شبکه تلویزیونی وجود دارد که همه آن‌ها تحت کنترل دولت هستند و در ساعات محدودی از شبانه‌روز برنامه پخش می‌کنند. اصلی‌ترین شبکه تلویزیونی کره شمالی، شبکه‌ای به نام "شبکه مرکزی کُره" است که هر روز از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۳:۰۰ به وقت پیونگ‌یانگ (۰۹:۳۰ تا ۱۷:۳۰ به وقت تهران) برنامه پخش می‌کند. برنامه‌های این شبکه در تعطیلات آخر هفته از ساعت ۰۹:۰۰ صبح و در برخی مناسبت‌های خاص زودتر از آن آغاز می‌شود. این شبکه هر روز در سه نوبت در ساعت‌های ۱۷:۰۰، ۲۰:۰۰ و ۲۲:۳۰ خبر پخش می‌کند. این شبکه با نسبت تصویر ۴:۳ پخش میشود و فیلم‌های سینمایی را بصورت سیاه سفید به نمایش می‌گذارد!

صاحبان خودرو‌های بالای یک میلیارد چقدر مالیات دادند؟

براساس عملکرد درآمد‌های مالیاتی کل کشور در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری، معادل ۳۴.۴ میلیارد تومان مالیات از انواع خودرو‌های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت گرفته شده است.

انجام ۹۵ درصد معاملات ارزی کشور با دلار ۲۵ هزار تومانی

صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی درباره تحولات بازار ارز بیان کرد: یک بازار حواله تحت عنوان سامانه نیما وجود دارد که معاملات حواله‌ای برای واردات کشور انجام می‌شود و حجم بالای معاملات به این بخش تعلق دارد، زیرا واردات کشور با اسکناس محقق نمی‌شود و اسکناس صرفا ناظر به نیاز‌های خدماتی مانند مسافرت، دانشجویی، بیماری و ... است. وی با بیان اینکه از نظر حجم بالای ۹۵ درصد حجم معاملات به حواله ارتباط دارد، افزود: امسال از ابتدای سال تا همین امروز در سامانه نیما حواله ارزی معادل ۱۳.۶ میلیارد دلار صورت گرفته که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۷.۶ میلیارد دلار بوده است که البته به دلیل افزایش صادرات غیرنفتی و نفتی ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم و دلار در این بازار حدودا بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان معامله می‌شود.

برخی پزشکان درآمد خود را ارزی دریافت می‌کنند

محسن زنگنه نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه موضوع اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، کار خوبی است و باید به سمت شفافیت برویم، گفت: یکی از نگرانی‌ها از اجرای این قانون، احتمال افزایش اقتصاد زیرزمینی است، حتی متاسفانه تقاضای ارز در برخی اقشار زیاد شده؛ به طور مثال برخی پزشکان درآمد خود را ارزی دریافت می‌کنند یا برخی رستوران‌های لاکچری که توریست‌پذیر هم هستند، به صورت ارزی کار می‌کنند.


علم الهدی: برجامِ فاسد، مصداق نرمش ذلیلانه بود

علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: برخی تأکید دارند که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید برجام را احیا کند درحالی‌که احیای برجام در گرو عقب‌نشینی از همه مواضع و تسلیم کردن همه دستاوردهای کشور است. علم الهدی افزود: نشستند برجامی در این حد فاسد را در یک جلسه کوتاه به سرعت به امضا رساندند. علم‌الهدی اظهار کرد: [علی باقری] مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یک سیاستمدار متدین، مؤمن، انقلابی و نماز شب خوان است که در هیچ یک از این جلسات، حاضر نشد از مواضع انقلابی نظام و منافع مردم کوتاه بیاید.

حمله امام جمعه کرج به پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم»

حسینی همدانی امام جمعه کرج با بیان اینکه خط تحریف در موضوعات روز جامعه همچون عفاف و حجاب فعال است، گفت: اخیر این خط تحریف پویشی تحت عنوان «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» راه انداخته است. دشمن چون در برنامه‌هایی که برای ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب داشت، پیروز نشد امروز این پویش راه انداخته که مشابه قرآن بر سرنیزه کردن سپاه معاویه در جنگ صفین است.

امام جمعه همدان: در کمپین «حجاب بی حجاب» کمتر از ۲۰۰ نفر شرکت کردند

حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان ایجاد کمپین نه به حجاب اجباری را خلاف قانون کشور برشمرد و با اشاره به اینکه البته اقلیت بسیاری اندکی کمتر از ۵ درصد ممکن است در یک فضای لجبازی باشند و یا برنامه‌های سیاسی باشند گفت: در کمپین اخیر که اعلام شد روسری از سر بردارند و تصاویر آن را برای رسانه‌های خارجی ارسال کنند، می‌بینیم که این افراد به ۲۰۰ نفر نمی‌رسند.

حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق

منابع خبری از حمله موشکی جدید اسرائیل به ریف دمشق خبر دادند. وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که این حمله از آسمان جولان اشغالی صورت گرفته است. وزارت دفاع سوریه اعلام کرد در نتیجه این تجاوز ۳ نظامی سوری به شهادت رسیده و ۷ تن دیگر زخمی شدند و برخی خسارت مادی هم به بار آورده است.

اظهارات یامین پور درباره روسری و «شورت»

وحید یامین پور، معاون وزیر ورزش گفت: می گویند روسری را آزاد کن، اما او به برداشتن روسری اکتفا نمی کند؛ الان روسری را زده روی چوب و روی بلندی ایستاده، فردا شورتش را روی چوب می زند.

نفتکش‌هایی حامل نفت ایران، نفت روسیه را حمل می‌کنند

به گفته شرکت ورتکسا که در زمینه تحلیل اطلاعات کشتیرانی تجاری فعالیت دارد، تانکرهای نفتی که قبلا نفت ایران را حمل می‌کردند، به حمل نفت خام روسیه روی آورده‌اند. از آنجا که ایران با تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای روبه‌روست، خرید و فروش نفت ایران نیز با دشواری‌هایی همراه است.

اگر بخواهم نهی از منکر کنم به سراغ شورای نگهبان و گشت ارشاد می‌روم

محمد رضا زائری: نوشته که من تو را در مترو دیده ام که کاری به حجاب زنان نداشته‌ای! خوشحال شدم که شاهد از غیب رسید، معلوم است که من به خانم‌ها کاری ندارم، من اگر برای نهی از منکر عُرضه و توان داشته باشم باید بر اساس اولویت و تراتب ابتدا به سراغ منکر‌های بزرگی، چون عملکرد شورای نگهبان بروم که اساس مردم سالاری جمهوری اسلامی در مقابل رژیم سلطنتی را متزلزل کرده یا با فاجعه گشت ارشاد مقابله کنم یا به فحشای ربا و فساد رشوه بپردازم که البته نمی‌توانم!

از ورود مادران فرزندان کاراته‌کار به سالن مسابقات مشهد جلوگیری شد

برابر دستورالعملی که معاون ورزشی وزیر ورزش صادر کرده است، از ورود مادران فرزندان کاراته‌کار به سالن کارگران مشهد جلوگیری شد. براساس توضیح نماینده حراست در مسابقات قهرمانی کیوکوشین خراسان رضوی، صبح امروز - جمعه ۳۱ تیرماه- مطابق دستورالعملی که معاون ورزشی وزیر ورزش صادر کرده است، از ورود مادران فرزندان کاراته‌کار به سالن کارگران مشهد جلوگیری شده است. نماینده حراست در این خصوص اظهار کرد: این دستورالعمل کشوری است و بنا بوده قبل از مسابقات، مسئولان برگزاری درباره آن به خانواده‌ها اطلاع دهند، اما خانواده این بچه‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. در این رابطه روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان شایعه ممنوعیت حضور مادران کاراته‌کاران در مسابقات رده پایه به دستور این وزارتخانه را تکذیب کرد.

ممنوعیت ورود بدحجاب‌ها به برخی واحد‌های صنفی در قم

حمید خرمی رئیس اتاق اصناف قم:قوانین محکمی در خصوص ضرورت رعایت حجاب و عفاف توسط فعالان صنفی مختلف با مدیریت اتاق اصناف وضع شده و در حال اجرا است. حتی عده‌ای از فروشندگان متعهد و با اصالت، ورود و عرضه کالا و خدمات به مشتریان بدحجاب را نیز در محدوده کاری خود ممنوع کرده‌اند. شهروندان در صورت مشاهده فروشنده بدحجاب در قم یا در صورت مشاهده فروش کالا به مراجعه‌کنندگان بدحجاب توسط فروشگاهی در قم، می‌توانند این مسئله را به شماره تلفن «۳۴۱۲» گزارش دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد. / فارس

عربستان مجوز استخدام زنان در اداره کل امنیت عمومی را صادر کرد

اداره کل پذیرش مرکزی معاونت نظامی وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز پذیرش و ثبت نام زنان در کادر زنان اداره کل امنیت عمومی این کشور با درجه سرباز را صادر کرده است.
منبع: پارسینه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار