گوناگون

از واکنش همتی به کشف اموال مسروقه‌ی صندوق امانات تا ممنوعیت جدید طالبان که باورکردنی نیست!

از واکنش همتی به کشف اموال مسروقه‌ی صندوق امانات تا ممنوعیت جدید طالبان که باورکردنی نیست!

پارسینه: مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، ما تلاش می‌کنیم صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانمان برسانیم.

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

استعفای نمایندگان جریان صدر

نمایندگان جریان صدر عراق در پارلمان این کشور به درخواست رهبر این جریان نامه استعفای‌شان را امضا کردند. جریان صدر در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: همه نمایندگان جریان صدر بدون استثنا در "حنانه" (دفتر مقتدی صدر در نجف)، استعفای‌شان را امضا کردند.

محرومیت در انتظار افرادی که دز سوم واکسن کرونا را نزنند

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تازه‌ترین اظهارات خود با هشدار به شهروندانی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، گفت: این گروه از شهروندان از دریافت خدمات دولتی محروم خواهند شد.

تمدید معافیت مبادلات کرونایی ایران از تحریم‌ها

آمریکا ۲۷ خردادماه سال گذشته اعلام کرده بود انجام برخی از مبادلات ضروری برای مقابله با «کووید-۱۹» را تا ساعت تا ساعت ۱۲:۰۱ به وقت منطقه زمانی شرقی مورخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۲ (مصادف با ساعت ۲۰:۳۱، جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ به وقت تهران) مجاز کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه امروز خود همان مبادلاتی که سال گذشته اعلام شده بود را تا تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۲) مجاز اعلام کرده است.

آمار دانشجویان سیگاری پس از شیوع کرونا افزایش ۲ برابری داشته

ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از افزایش دو برابری آمار دانشجویان سیگاری پس از شیوع کرونا خبر داد و گفت: اگر چه دانشجویان پسر بیشتر از دختران سیگاری هستند، اما میزان گرایش به استعمال سیگار در بین دختران دانشجو نیز رو به افزایش است.

وعده به ذخیره‌های قرعه‌کشی خودرو

پس از آنکه با دستور وزیر صمت و براساس اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همه منتخبان اولین مرحله تخصیص یکپارچه خودرو مشمول دریافت خودرو شدند، مقرر شده است که پس از اتمام مهلت واریز وجه برای منتخبان اصلی (۲۵ خرداد ماه)، در رابطه با واگذاری خودرو به منتخبان فهرست ذخیره، اطلاع‌رسانی‌ها صورت خواهد گرفت.

لایحه جدید دولت درمورد حق استفاده از سلاح ماموران

باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما از ارائه لایحه‌ای توسط دولت به مجلس برای اصلاح قانون استفاده از سلاح خبر داد. قانون کنونی تنها به مأموران نظامی و انتظامی برای ایجاد نظام و امنیت راهپیمایی‌های غیر قانونی مسلحانه و ناآرامی‌ها و شورش‌های مسلحانه، با دستور فرمانده عملیات، اجازه به‌کارگیری سلاح را داده، اما در لایحه اصلاحی دولت، این مجوز به «مأموران امنیتی» هم داده شده است. باشگاه خبرنگاران نوشته است: در لایحه‌ای که در هفته‌های آینده ابتدا باید کلیاتش در مجلس بررسی شود، اگر «افرادی که از سوی مراجع قانونی برای حفاظت از خود مسلح شده‌اند» جرمی مرتکب شوند، در شرایطی، مطابق با قانون مجازات اسلامی مجازات نخواهند شد. همچنین در مواردی که استفاده آن‌ها از اسلحه، دفاع «مشروع» تشخیص داده شود، نیازی به پرداخت دیه نخواهد بود. این لایحه علاوه بر مأموران انتظامی، به افراد مجاز به حمل سلاح هم اجازه داده تا برای دفاع از خودشان، در برابر کسی که با سلاح سرد یا گرم به آنان حمله کرده، از اسلحه استفاده کنند. همچنین اگر این مجرمان «در حال فرار باشند» یا «اقدام به مقابله کنند»، مأموران حق به‌‎کارگیری سلاح را دارند.

امام جمعه اصفهان: برخی مثل مگس هستند

طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان گفت: این بی احترامی ست که گمان کنیم همه کار‌ها را حکومت باید انجام دهد؛ در بحث بیل مکانیکی و حادثه قطار، آیا رئیس جمهور باید این مشکل را برطرف کند؟ او اضافه کرد: برخی دنبال این می‌گردند که فقط نقاط ضعف را ببینند، این افراد به مانند مگس هستند و همه کار‌های خوب را رها می‌کنند و فقط نقاط ضعف را می‌بینند. او گفت: البته ما حرکت خود را ادامه می‌دهیم و از نظر اقتصادی هم جلو می‌رویم کما اینکه روزبه‌روز با کمک خداوند وضعمان بهتر می‌شود و هرچه بهتر شود بهانه‌گیری‌های دشمنان بیشتر می‌شود.

هشدار پکن درباره آغاز جنگ علیه تایوان

به دنبال گفت و گوی امروز جمعه وزرای دفاع چین و آمریکا در سنگاپور، وزارت دفاع چین اعلام کرد که درباره آغاز جنگ علیه تایوان تردیدی نخواهد کرد.

علم الهدی: علت حوادث قطار و متروپل بی‌بند و باری است

امام جمعه مشهد: اخیرا چند حادثه داشتیم که طبیعی نبوده و خطایی انسانی باعث این فاجعه‌ها شده است. اولین حادثه، ریزش متروپل آبادان است و دومین آن حادثه قطاری است که از مشهد بازمی‌گشت. به وجود آمدن این حوادث نتیجه ندانم‌کاری و خطای انسانی است. گفته می‌شود راننده بیل‌مکانیکی مست بوده و بیل را وسط ریل قطار گذاشته که متاسفانه باعث از بین رفتن ۲۰ نفر و مصدوم شدن ۸۰ نفر شده است. دلیل به وجود آمدن این حادثه‌ها بی‌بندو باری است. مگر آن‌جا نگهبان ندارد که باعث از بین رفتن جان ۲۰ نفر و مصدوم شدن ۸۰ نفر شده؛ این قابل چشم پوشی و گذشت نیست و باید از راه‌های مختلف پیگیری شود. این حوادث قابل تحمل نیست. این حوادث طبیعی و غیر قابل پیش‌بینی نبوده است. داستان آبادان هم همین‌طور؛ علاوه بر پیگیری باید از دوباره به وجود آمدن این حوادث جلوگیری شود. این روحیه ولنگاری و مضر است مخصوصا برای نسل جوان که نباید اینگونه بار بیایند و مسئولان فرهنگی باید روحیه سستی رخوت و باری به هر جهت را از افراد بگیرند تا در آینده دچار این سوانح نشویم.

واعظی: دولت هرچه زودتر، ترمز دستی گرانی‌ها را بکشد

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم:طرح اقتصادی جدید دولت سیزدهم و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی تا یک حدی به وضعیت معیشتی مردم کمک می‌کند، اما گرانی‌ها امروز تا حدی افزیش پیدا کرده است که این ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان جواب نمی‌دهد. آنقدر سفره مردم کوچک شده که باید راه حل دیگری پیدا کنند. مهم این است که اجازه ندهند گرانی بیش از این پیش برود و هر چه زودتر ترمز دستی آن را بکشند. الان همه اجناس گران شده است. چه آن چهار قلم، چه اجناس دیگر، چه خدمات، همه گران شده است. کاری که انجام می‌دهند را به عنوان طرح تحول اقتصادی نمی‌بینم. دوران ما ۲۵ قلم کالا سوبسید می‌گرفت، ما آن را رساندیم به ۷ کالا؛ یعنی همین کار خرد خرد انجام شد بدون اینکه شوک به جایی وارد شود. / ایلنا

نماینده مجلس: تصمیم صمت برای عدم عرضه خودرو در بورس باید لغو شود

ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که دولت قبول نکند خودرو در بورس کالا عرضه شود، با طرح این موضوع در صحن، آن را به شکل قانون درخواهیم آورد. وی افزود: از ابتدا تصمیم ما در مجلس عرضه کامل خودرو در بورس کالا بود چرا که تاکنون ساز و کار شوراى رقابت، قیمت‌گذارى دستورى و قرعه‌کشی در این حوزه با نتیجه مثبتی همراه نبوده و به کارگیرى این اقدامات بیشتر منجر به ایجاد التهاب در بازار شده است.

توضیحات مهم یک جمعیت‌شناس درباره افزایش آمار ازدواج در کشور

شهلا کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس:سال ۱۳۸۹، سالانه ۸۹۰ هزار ازدواج در کشور داشتیم، الان این تعداد حدود ۷۰۰ هزار ازدواج شده است، روی همین مسئله می‌گویند ازدواج کم شده، درحالی‌که جمعیت در معرض ازدواج هم کم شده است. سال ۱۳۸۵، ۱۶ میلیون متاهل داشتیم، سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۲۲ میلیون متاهل داشتیم. به همین دلیل من به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتم اصلاً با عدد خام نباید بررسی کرد، بلکه باید با میزان خالص مطالعه‌ها را انجام داد. یعنی جمعیت در معرض را در نظر بگیرید، ازدواج را به مجرد‌ها و طلاق را به متاهل‌ها تقسیم کنید. / خبرآنلاین

واکنش همتی به کشف اموال مسروقه‌ی صندوق امانات

عبدالناصر همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی ضمن انتشار تصاویری از اموال مسروقه از صندوق امانات بانک ملی نوشت: اگر می‌خواهید اثر تحریم را کم کنید، مردم را به سرمایه گذاری علاقمند کنید. وی در این باره نوشت: تصویری از اموال مسروقه صرفاً بخشی از صندوق امانات یک شعبه بانک ملی که عمدتاً دلار و یورو و سکه می‌باشد. میلیارد‌ها دلار از این دارایی‌های راکد می‌تواند به چرخه اقتصاد وارد شود. وی افزود: اگر می‌خواهیم اثر تحریم را کم کنیم (درکنار تلاش برای رفع تحریم)، صاحبان پس انداز باید به سرمایه گذاری در کشور علاقمند شوند. لازمه آن ایجاد ثبات و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد است.

امام جمعه اصفهان: از نظر اقتصادی، روزبه‌روز وضعمان بهتر می‌شود

طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان: از نظر اقتصادی، روزبه‌روز وضعمان بهتر می‌شود. بی احترامی به انسان هاست که گمان کنیم همه کار‌ها را حکومت باید انجام دهد، البته دولت باید به اشتباهات رسیدگی کند و اگر کسی مجرم بوده است با او برخورد شود. باید بدانیم این اشتباه، کار فرد است که با بیل (مکانیکی) آمده و به حادثه برای قطار منجر شده است، آیا رئیس جمهور باید این مشکل را برطرف کند. برخی دنبال این می‌گردند که فقط نقاط ضعف را ببینند، این افراد به مانند مگس هستند.

ممنوعیت جدید طالبان که باورکردنی نیست!

در توضیح این خبر جنجالی آمده:

* مولوی عبدالرحمان طیبی، رئیس اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان در قندهار، در یک نشست خبری فرمان‌های جدیدی را اعلام کرد.

* بر اساس دستور‌های جدید این اداره، پس از این زنان حق ندارند تاکسی دربست بگیرند و در صندلی کنار راننده بنشینند.

* مولوی طیبی گفت تنها در صورتی که راننده محرم زن باشد می‌تواند در صندلی جلو بنشیند، در غیر این صورت، این کار ممنوع است.

* رئیس این اداره همچنین به رانندگان تاکسی هشدار داد که حق ندارند هیچ زنی را بدون محرم، سوار کنند.

* انتقال دادن خانمی که تنها هست، در تاکسی ممنوع است.

* کشیدن چلم (نوعی قلیان) و قلیان در کافی‌شاپ‌ها ممنوع است.

* مولوی طیبی که دستور‌های جدید را مقابل دوربین چند رسانه محلی بیان می‌کرد، گفت طالبان با وضع این قوانین، از «فساد و فحشا» در افغانستان جلوگیری می‌کنند.

* این دستور‌ها در حالی بازگو شد که پیش از این مولوی محمد خالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان نیز قوانین سختگیرانه‌ای علیه زندگی و فعالیت زنان در کابل اعلام کرده بود.

* از زمان سلطه طالبان بر افغانستان، زنان از حق کار و دختران بالاتر از کلاس ششم از تحصیل محروم شده‌اند.

امام جمعه آستارا: هیاهو کنندگان مراسم ارتحال امام (ره) کسانی هستند که از مسیر حق خارج شدند

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری با بی حرمتی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: این‌ها همان کسانی هستند که به سبب تندوری و پیشی گرفتن از ولایت، بر اساس متون دینی از مسیر حق خارج شده و به سرنوشت مارقین دچار خواهند شد.

نماینده مجلس: مقصر بخشی از گرانی‌ها دولت روحانی است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بخشی از گرانی معلول میزان نقدینگی است که دولت حسن روحانی وارد سیستم کرد. علیرضا سلیمی درباره اظهارات محمود واعظی رئیس دفتر دولت دوازدهم در راستای تخریب دولت گفت: واعظی یادش رفته که حسن روحانی رئیس جمهور قبل صبح بیدار شد و گفت من هم صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین گران شده و کشور را به آشوب کشاندند و چه بلایی سر کشور آوردند. وی افزود: مثل اینکه آقایان دولت قبل فراموش کرده اند که برای ۲۵ قلم کالا با مصارف عجیب از جمله خوراک سگ و عصا یارانه اختصاص می‌دادند و چطور با این تصمیمات اقتصاد و معیشت مردم را با چالش مواجه کردند، ظاهرا واعظی چند وقت در خانه استراحت داشته و این موضوعات را فراموش کرده است. وی تاکید کرد: واعظی حتما باید دفتر خاطرات خود را مرور کند تا یادش بیاید که دولت روحانی ۷۰ میلیارد دلار پول ملت را سوزاند و به یک عده خاص داد و به ۶۰ تن طلا چوب حراج زد. سلیمی گفت: به نظر می‌رسد هنر آقایانی مثل واعظی این است که وقتی مردم در رنج هستند از رنج مردم پلکانی درست کنند که بالا بروند و نمک بیشتری روی زخم مردم بپاشند.

وضعیت کرونایی کشور باز هم بهتر شد؛ شمار شهر‌های آبی به ۳۳۵ رسید

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۲۱ خردادماه اعمال خواهد شد، تعداد شهر‌های زرد از ۱۴۷ به ۱۱۳ شهرستان کاهش یافته و به همین تناسب، شمار شهر‌های آبی از ۳۰۱ به ۳۳۵ شهرستان افزایش یافته است؛ تغییراتی که سهم آبی را در نقشه به شدت افزایش داده و آبی‌ترین وضعیت کرونایی کشورمان را رقم زده است.
منبع: پارسینه

ارسال نظر

  • ناشناس

    اقای واعظی این گرانی ها دست پخت جنابعالی و همکارانتان به سرکردگی روحانی و جهانگیری است که هشت سال مملکت را به خرابه تبدیل کردید ادرس اشتباه نده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار