گوناگون

از اظهارنظر جدید طالبان درباره حقابه ایران از هیرمند تا برکناری معاون وزیر راه بعد از هدیه ۸۰ میلیونی

از اظهارنظر جدید طالبان درباره حقابه ایران از هیرمند تا برکناری معاون وزیر راه بعد از هدیه ۸۰ میلیونی

پارسینه: مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، ما تلاش می‌کنیم صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانمان برسانیم.

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

برکناری مقام دولتی که هدیه ۸۰ میلیونی داد

فرزاد نجات نیا معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه وشهرسازی امروز با حکم وزیر راه وشهرسازی برکنار و مجتبی یزدانی معاون سابق خدمات شهری شهرداری تهران به این سمت منصوب شد.

در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن در خراسان شمالی، وقتی دو نونهال با گل به استقبال معاون وزیر راه رفتند، آقای نجات نیا برای تشکر به آن‌ها سفر عتبات به همراه خانواده هدیه داد. این موضوع منجر به اعتراض امام جمعه شیروان شد و در نهایت دستور وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری این موضوع صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان با دعوت از نجات نیا درباره پرداخت هدیه مصاحبه‌ای انجام داد و او اعلام کرد که این هدیه‌ها از سوی یک موسسه خیریه پرداخت می‌شود.

حضور ۴۰۰ هزار نظامی آمریکا در ۱۵۵ کشور

روز سه‌شنبه، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که روسیه و چین به دنبال تغییر نظم کنونی جهان هستند و ادامه داد: «چین و روسیه توانایی نظامی بزرگی دارند و هر دو قصد دارند تا ساختار نظام کنونی جهان را تغییر دهند.»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اضافه کرد: «در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نظامی آمریکایی در ۱۵۵ کشور حضور دارند. حمله روسیه به اوکراین، تنها تهدیدی برای صلح و ثبات در اروپا نیست بلکه این حمله تهدیدی برای همه جهان است.»

مارک میلی افزود: «در حال حاضر شاهد بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در اروپا هستیم.»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اضافه کرد: «توانایی ما برای انتقال معلومات مهم به اوکراین بسیار مفید بوده است.»

وی به موضوع ایران نیز پرداخت و مدعی شد که ایران همواره تهدید منطقه‌ای بزرگی علیه آمریکا خواهد ماند.

میلی گفت: «آمادگی پاسخ به هرگونه تهدیدی را داریم که آمریکا و منافعش را تهدید می‌کند.»

واکنش اینفانتینو به احتمال حضور ایتالیا به جای ایران در جام جهانی

با توجه به حواشی رخ داده در بازی ایران و لبنان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ٢٠٢٢ قطر و عدم حضور بانوان در این بازی در آستانه قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رسانه‌های ایتالیایی از احتمال حضور این کشور به جای ایران در جام جهانی سخن به میان آوردند. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا که برای در ایتالیاست، در واکنش به این خبر و احتمال وقوع این اتفاق گفت: شوخی کافی است؛ لطفا بیایید جدی باشیم! در این دنیای تقسیم شده، مهم است که شانس بیشتری برای متحد شدن و ورزش کردن با هم داشته باشیم. در حال حاضر بهترین بازیکنان در بهترین لیگ‌ها بازی می‌کنند و بقیه حذف شده‌اند.

دادستان مشهد: ۵ تن در رابطه با حادثه حرم رضوی دستگیر شدند

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: پنج تن در خصوص حادثه امروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند. وی با بیان اینکه، یک نفر ضارب و چهار تن دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند، افزود: کار تحقیق در رابطه با حادثه امروز حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در حال پیگیری است؛ ضارب فردی با تبعه خارجی است، اطلاعات تکمیلی بعد از مشخص شدن موضوع ارائه خواهد شد.

عضو شورای شهر: ۲۰۰ قطعه درخت در دانشگاه تهران قتل عام شدند

ناصر امانی در جلسه پنجاه و پنجمین شورای شهر تهران از قطع ۲۰۰ اصله درخت در موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران خبر داد. او این اقدام را یک دهن کجی آشکار به قوانین و مقررات و تخریب محیط زیست توسط مرکزی اعلام کرد که آرم علم و پژوهش بر سردر آن مزین شده است. امانی با اشاره به اینکه پس از انتشار گزارش در این خصوص هیچ واکنشی از طرف مرکز فوق نشان داده نشده است، از شهرداری تهران خواست که ویژه به این هنجارشکنی رسیدگی کند. شهردار منطقه سه توضیح داد که در مجموع سه بار نسبت به قطع درختان در این محوطه اقدام شده است؛ در تاریخ ۱۲ فروردین برای بار سوم با بیل مکانیکی وارد مجموعه شدند و ما مجبور شدیم با نیوجرسی خروجی‌های مرکز را بگیریم تا بیل مکانیکی و لودر امکان خروج نداشته باشند.

رئیس اتحادیه نانوایان: حدود ۴۰ سال است که صبح ماه رمضان پخت نان بربری و سنگک در آذربایجان غربی ممنوع است

الله‌وردی حسن زاده رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه اظهار داشت: موضوع ممنوعیت پخت نان بربری و سنگگ به عنوان نان صبحانه از زمان پیروزی انقلاب و حتی قبل از آن همواره در استان آذربایجان‌غربی اعمال شده است و این امر مبحث تازه‌ای نیست. وی افزود: دادستان کل کشور اعلام کرد که با روزه‌خواری در ملاءعام باید برخورد کرد و در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی نیز برخورد با روزه‌خواران ابلاغ شد نانوایی‌های بربری با ابلاغیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در شیفت صبح در ماه رمضان تعطیل هستند. حسن زاده گفت: نانوایی‌های پخت بربری و سنگگ یا به اصطلاح نان روغنی موظفند در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۵ فعالیت خود را آغاز کنند و برخی تا ساعت ۲۲ تا ۲۳ شب نیز فعال هستند.

صف‌های طولانی در خوزستان برای خرید مرغ/ معاون استاندار:هر کس مرغ بخواهد تلفن بنده را بدهید!

هرچند منابع دولتیِ متولی تولید و توزیع مرغ صحبت از توزیع و حجم مناسب مرغ در بازار می‌کنند، برخی مشاهدات محلی خبر از صف‌های طولانی خرید مرغ درشهر‌های مختلف استان می‌دهد. رضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با رد کمبود مرغ در استان، گفت: هر شهروندی مرغ بخواهد تلفن بنده را به وی بدهید تا راهنمایی کنم از کجا هر نوع مرغی را بخواهد تهیه کند. /فارس

فرماندار رامهرمز: مادری در رامهرمز ٣ فرزند خود را به قتل رساند

عوامل انتظامی شهرستان در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه در جریان این حادثه قرار گرفته و با حضور در محل، بررسی‌های قانونی را در دستور کار قرار دادند. گزارش اولیه عوامل انتظامی حاکی است که مادر ۲۷ ساله به نام "زهرا. ع" به دلیل اختلالات عصبی و اختلافات خانوادگی در زمانی که همسر وی در محل کار حضور داشته، دست به قتل سه فرزند خود زد و سپس خود را نیز حلق آویز کرد. فرزندان به قتل رسیده ۲ پسر ۱۰ و ۶ ساله و یک دختر سه ساله می‌باشند. بررسی جسد‌ها نشان می‌دهدکه به وسیله ضربات چاقو و همچنین خفگی به قتل رسیده اند. به نظر می‌رسد فرد قاتل بعد از اینکه مرتکب قتل فرزندان خود شده، اقدام به حلق آویز کردن خود کرده است. بررسی‌های قضائی و انتظامی این حادثه همچنان ادامه دارد. /ایرنا

استاندار خراسان: بررسی‌های اولیه مشخص نشان می‌دهد ضارب تحت تاثیر القائات استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری، اقدام به حمله به چند نفر در حرم رضوی کرده است

استاندار خراسان رضوی:در پی حادثه ظهر امروز در حرم مطهر رضوی، متاسفانه یکی از روحانیان که با چاقو مضروب شده بود به شهادت رسید و دو روحانی دیگر در بیمارستان بستری شدند، که حال یکی از آن‌ها وخیم است. در پی این اتفاق، فرد ضارب با کمک زائران و توسط ماموران حاضر درصحنه دستگیر شد و تحقیقات از وی در حال انجام است. در بررسی‌های اولیه مشخص شد ضارب تحت تاثیر القائات استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری این اقدام را انجام داده است. /صدا و سیما

نماینده مجلس: این غربتی بی‌اصل و نسب کیست که به یک زن در پشت‌صحنه فیلم تعرض کرده است

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی واکنش تندی نسبت به اتفاقات پشت صحنه سینما و تعرض به زنان نشان داد. مرتضی محمودوند، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: یک هنرمند مظلومه رسما مصاحبه می‌کند که وقتی پشت صحنه مورد تعرض جنسی قرار گرفتم، فلان هنرمند سرشناس مرا به باد کتک گرفت. می‌خواهم بگویم این غربتی بی اصل و نسب چه کسی است که در کشور اسلام و شهدا، به این حد از گستاخی رسیده که اینگونه تعرضی را انجام دهد؟ عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها عنوان کرد: اگر مسئولین ذیربط نمی‌توانند جلوی این کثافت‌ها را بگیرند بچه رزمنده‌ها و مدافع ناموس ملت ایران هستند. سمیه میرشمسی دستیار کارگردان سینما چندی پیش از رفتار نامناسب یکی از بازیگران مرد در پشت صحنه یک فیلم سینمایی با او خبر داد که این افشاگری منجر به جریانی جدی در فضای سینمایی کشور شده است.

آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای از زبان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه منتظر هستیم، متن توافقنامه بعد از نهایی شدن در چارچوب فرایند رسمی به مجلس ارائه شود، گفت: درحال حاضر بر اساس شایعات اعلام نظر نمی‌کنیم. عباس گلرو، رییس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به اخباری که پیرامون وجود متن پیش نویس توافق مطرح شده است گفت: درحال حاضر مجلس نمی‌تواند براساس شایعات و فضاسازی‌های رسانه‌ای اعلام نظر کند. وی با بیان اینکه هنوز توافقی صورت نگرفته است، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های مجلس بررسی متن توافق نهایی است، به همین دلیل منتظر هستیم متن توافقنامه بعد از نهایی شدن در چارچوب فرایند رسمی به مجلس ارائه شود که از آن زمان خانه ملت ۴۵ روز فرصت دارند تا نظر خود را رسماً اعلام کند.

واکنش نماینده مردم مشهد به حادثه خونین امروز در حرم امام رضا (ع)

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: مضروب ساختن و شهادت یک تن از طلاب در حرم امام رضا (ع) توسط یک تبعه خارجی توطئه دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان است. فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعرض به سه طلبه در حرم امام رضا (ع) گفت: مضروب ساختن این طلاب که یک تن از آن‌ها نیز به شهادت رسیده توطئه دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان است. شهید حجت‌الاسلام اصلانی و حجت‌الاسلام پاکدامن هر دو افرادی بصیر و خدمتگزار بودند و همواره در حوزه امور فرهنگی و همین‌طور خدمت رسانی به مناطق حاشیه‌ای شهر تلاش و فعالیت داشتند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این سه طلبه توسط یک فرد تبعه خارجی با چاقو مورد آسیب قرار گرفتند در جلسه مشغول بررسی برنامه‌های خود برای خدمت‌رسانی به مناطق حاشیه‌ای شهر و برنامه‌ریزی برای این کار بودند که مورد حمله قرار گرفتند. رحمانی با بیان اینکه شهید اصلانی با این شهادت مزد زحمات خود را گرفت، خاطرنشان کرد: نیرو‌های امنیتی در حال بررسی ابعاد مختلف این حادثه هستند و من از مردم فهیم ایران می‌خواهم تا با هشیاری با این موضوع مواجهه داشته باشند تا در مسیر خواسته‌های دشمن حرکت نکنیم.

واکنش عباس عبدی به اعلام تعطیلی نوبت صبح نانوایی بربری

عباس عبدی نوشت: دیدن صف نانوایی در صبح ماه رمضان برای آنان آزاردهنده است. بهتر است صورت مسئله را پاک کنند. عباس عبدی فعال سیاسی در واکنش به تعطیلی نانوایی بربری به دلیل نماد صبحانه در ماه رمضان نوشت: این تصمیمات را باید از زاویه دیگری هم دید. ترس شدید از آشکار شدن آنچه که نمی‌خواهند دیده شود. دیدن صف نانوایی در صبح ماه رمضان برای آنان آزاردهنده است. بهتر است صورت مساله را پاک کنند.

اظهارنظر جدید طالبان درباره حقابه ایران از هیرمند

وزیر انرژی و آب طالبان در دیدار معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، اطمینان داد که این گروه در مدیریت آب رودخانه هیرمند بر اساس قانون و توافقات موجود دو کشور همکاری صورت خواهد گرفت. «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز سه‌شنبه (۱۶ فرودین) با «ملاعبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب طالبان درباره مسائل تغییرات اقلیم و موضوع آب گفتگو کرد. وزارت انرژی و آب طالبان دولت موقت طالبان اعلام کرد که دو طرف درباره مسائل مربوط به مدیریت آب با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند. وزیر انرژی و آب طالبان در این دیدار اطمینان داد که حکومت سرپرست افغانستان در مدیریت آب رودخانه هیرمند بر اساس قانون و توافقات موجود دو کشور با ایران همکاری خواهد کرد. ملاعبداللطیف منصور در این دیدار گفته که تغییر اقلیم و خشکسالی مداوم بر رودخانه هیرمند تاثیر گذاشته است.
منبع: پارسینه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار