گوناگون

ویدئو: مهران مدیری خودکشی کرد؟

پارسینه: بیشتر رسانه‌ها از نقد کردن «مهران مدیری» هراس دارند، چون نگران هستند که افکار عمومی با آنها قهر کند. مدیری هر چه بود و هر چه کرد یا نکرد، دوره‌اش به پایان آمده، اما جامعه هنوز از حذف شدن او می‌ترسد.

پارسینه: یک روزنامه‌نگار و طنزپرداز با نقد سریال خانگی «شوخی کردم!» که به تازگی توزیع شده، آن را «خودکشی مهران مدیری» نامید.

«فرورتیش رضوانیه» با انتشار یک ویدئوی کوتاه سه دقیقه‌ای در اینترنت، تاکید کرده که دوره «مهران مدیری» به پایان رسیده و او ثابت کرد دیگر هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

نویسنده داستان‌های بومرنگ در حاشیه این ویدئو نوشته:

مافیای صداوسیما اجازه نداد تا «مهران مدیری» هیچ رقیب جدی داشته باشد. اگر غیر از این است، از سال 77 تاکنون، جز یاران سابق مدیری چند چهره دیگر توانسته‌اند به تلویزیون راه پیدا کنند و مورد حمایت قرار گیرند؟

«مهران مدیری» با ساعت خوش به اوج رسید .

«سروش صحت»، «رضا عطاران»، «سعید آقاخانی»، «جواد رضویان»، «رضا شفیعی جم»، «حمید لولایی»، «یوسف صیادی» و «رامین ناصر نصیر» از چهره‌هایی هستند که با کشتی بزرگ «مهران مدیری» به سرزمین شهرت رسیدند و تا زمانی که ‌می‌توانستند در آنجا اقامت کردند و سپس خود سوار بر کشتی کوچک‌تری شدند و به سوی مسیر دلخواه خود حرکت کردند .

در سال 82 «مهران غفوریان» با «ورود ممنوع، ممنوع!» به پایان ایده‌ها و خلاقیت خود رسید و از کارگردانی تلویزیونی کنار گذاشته شد. اما چرا «مهران مدیری» با وجود اشتباهات و بدقولی‌ها و بی‌احترامی‌هایش به شعور مخاطبان، تاکنون حذف نشده است؟

حقیقت این است که دو عامل باعث شده تا جایگاه «مهران مدیری» ضد سقوط باشد :

نخست: مخاطبان هوادار «مهران مدیری» به پاس شب‌هایی که کنار خانواده خود پای تلویزیون نشستند و خندیدند و قهقهه زدند، دلرحم شده‌اند و همیشه می‌خواهند به او فرصتی دوباره بدهند تا همان مدیری سابق شود. بسیاری از آنها همچنان مدیری را «اسطوره طنز ایران» می‌دانند و منتقدان او را «حسود» و «حقیر» می‌نامند و حتی با توهین، تهمت و هر چیزی، از موضع خود دفاع می‌کنند .

دوم: جامعه ایران از حذف شدن «مهران مدیری» هراس دارد. مافیای صداوسیما ابتدا راه‌های ورود به تلویزیون را بر افراد جدید بست و سپس این‌طور به مخاطبان تلقین کرد که هیچ کسی جز «مهران مدیری» قادر به ساختن سریال‌های کمدی نیست. به دنیال این رخداد، بینندگان تلویزیون به پرستش مدیری پرداختند و گروهی نیز با او مدارا کردند تا در عرصه بماند .

تلویزیون در دو دهه اخیر، هر چیزی که «مهران مدیری» ساخت را «طنز» نامید و تاکید کرد: «به خدا سوگند اگر تمام نویسندگان و کارگردان‌های ایران دور یکدیگر جمع شوند و عقل و استعداد و خنر خود را وسط بگذارند، باز هم نمی‌توانند حتی یک قسمت از سریال‌های مهران مدیری را بسازند. همانا او هنرمندی یکتا و بی‌همتاست و رقبایش محکوم به شکست و نابودی هستند.»

«مهران مدیری» مشهور و پول‌ساز بود و همیشه دوستانش را نیز به شهرت و ثروت رساند، حتی رسانه‌هایی که با او دوست بودند هم از این نعمت‌ها بی‌بهره نماندند .

باید بپذیریم خلاقیت «مهران مدیری» از هر نوع و جنسی که بود، تمام شد .

«شوخی کردم!»، همان «ساعت خوش» و «مرد هزار چهره» و «نقطه‌چین» است و حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد. باید بپذیریم که مهران مدیری به تکرار افتاده بود و حتی «مرد دو هزار چهره» را از روی «مرد هزار چهره» کپی‌‌برداری کرد .

فیلم «قاعده بازی» هم چهره‌های بازیگر زیادی داشت، اما آیا اثری ارزشمند بود؟

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بیشتر رسانه‌ها از نقد کردن «مهران مدیری» هراس دارند، چون نگران هستند که افکار عمومی با آنها قهر کند. مدیری هر چه بود و هر چه کرد یا نکرد، دوره‌اش به پایان آمده، اما جامعه هنوز از حذف شدن او می‌ترسد .

باید بپذیریم که مهران مدیری، خودکشی کرد


ارسال نظر

  • ناشناس

    تو از رو نمیری پارسینه از این به بعد تحریمت میکنیم

  • رضا

    باورم نمیشه بالاخره یکی حرف دل مارو زد

  • ناشناس

    چه كساني قصد تخريب مديري رادارند كه شما هم با آنها هم قدم شديد خوب اگر خلاقيت در اين كار مديري نيست كمكش كنيم تا اثر بهتر بسازه نه به كوبيمش حالا كه تلويزيون و ترك كرده بايد به دستور يك كسري كه خودتونم خوب ميدونيد كيا هستند دوره اونها هم به پايان ميرسه

  • ناشناس

    این چندمین مطلبی است که میبینم درباره مهران مدیری توی این هفته منتشر کردید در حالی که بقیه سایتها دنبال تعریف و تجمید از او هستند و الکی به به چه چه میکنند

  • نسیم

    من آقای رضوانیه را نمیشناسم اما این که گفته «مهران مدیری» مشهور و پول‌ساز بود و همیشه دوستانش را نیز به شهرت و ثروت رساند، حتی رسانه‌هایی که با او دوست بودند هم از این نعمت‌ها بی‌بهره نماندند، حقیقتی مهم است که ما فراموش کردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار