گوناگون

جواد فروغی در تایلند به زبان انگلیسی قرآن را ترجمه و تفسیر می کند + فیلم

جواد فروغی در تایلند به زبان انگلیسی قرآن را ترجمه و تفسیر می کند + فیلم

پارسینه: در این ویدئو ،جواد فروغی در مسجدی در بانکوک تایلند ضمن تلاوت آیاتی از قرآن،آنها را به زبان انگلیسی...

پارسینه: جواد فروغی خاطره مشترک دهه شصتی هاست.در نیمه دوم دهه شصت جواد فروغی ناگهان مثل ستاره ای ظهور کرد و برای مدت ها به عنوان یک نابغه قرآنی مورد توجه خیلی ها در داخل و حتی خارج از کشور بود. قرائت های او مخصوصا قرائت سوره تکویر در زمان نوجوانی بارها از تلویزیون ایران و دیگر کشورها پخش شد و در مسابقات مختلف قرائت جوایز بسیاری به دست آورد. بعد از مدتی اما ستاره قرآنی کشور آهسته آهسته کمرنگ و کم پیدا شد و حالا دیگر خیلی ها از او خبری ندارند.

جواد فروغی اگر چه دیگر کمتر در رسانه ها حضور دارد،اما فعالیت های قرآنی اش را به شکلی دیگر ادامه داده است.در این ویدئو که در سایت آپارات منتشر شده،جواد فروغی در مسجدی در بانکوک تایلند ضمن تلاوت آیاتی از قرآن،آنها را زبان انگلیسی ترجمه و تفسیر می کند.در بخش دیگری از این ویدئو او در یک برنامه تلویزیونی و این بار به زبان عربی به ترجمه و تفسیر قرآن می پردازد.

فروغی متولد 1358 است و در سایت شخصی اش نوشته است:« با یک سال جهش تحصیلی در سن ۱۷ سالگی در رشته ریاضی فیزیک دبیرستان را به پایان رساندم. در سال ۷۷ در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه بین المللی کیش پذیرفته شدم و در سال ۸۱ از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، خدمت سربازی را در بسیج منطقه تهران بزرگ به پایان رساندم . »

او تاکید کرده که 10 سال تمام به یادگیری زبان های انگلیسی و عربی پرداخته تا از این طریق بتواند به اتقال مفاهیم قرآنی به مسلمانان و غیر مسلمانان خارج از کشور بپردازد.

تماشای ویدئو:


لینک دریافت

ارسال نظر

  • ناشناس

    ماشاالله باید ازاین نخبه قرآنی تقدیر شایسته ای بعمل آید

  • عبدالصمد

    این جوان استثناییه . هنوز زمان مناسب فرا نرسیده تا این جوان عامل واقعی به قرآن ، دوباره مثل همان دهه شصت ورد زبان تمامی ایرانیان بشه ولی آن روز را خواهیم دید. وقتی که شخصیتی بی نظیر مثل آیت الله العظمی بهجت یکی دو سال قبل از فوتشان نامه ای آن هم چه نامه ای آن هم با دست خط مبارک خودشان شخصا برای آقای جواد فروغی می نویسند دیگه معلومه که این جوان چه گوهر درخشانیه . نامه آقای بهجت در سایت جواد فروغی هست هر کی میخواد ببینه بسم الله. این نامه لطایف زیادی داره که حکایت از آینده درخشان آقای فروغی داره . و السلام. از طرف یکی از علاقمندانش که پس از سالها افتخار نوکری شبانه روزی ( تقرب به خدا با این نوکری ) ، سالهاست او را ندیده و در حسرت دیدارشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار