گوناگون

طرز تهیه سوپ شیر به سبک رستورانی‌ها

طرز تهیه سوپ شیر به سبک رستورانی‌ها

پارسینه: برای پخت سوپ سفید، ابتدا قارچ را ریز خرد کنید و با کره تفت بدهید و بعد پیاز و سیر رنده شده را اضافه کنید، کمی تفت بدهید.

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر:
قارچ ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
هویج ۱ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۴ لیوان
خامه صبحانه ۱ پاکت
عصاره مرغ
۲ عدد
کره ۲۵ گرم



طرز تهیه سوپ شیر:

برای پخت سوپ سفید، ابتدا قارچ را ریز خرد کنید و با کره تفت بدهید و بعد پیاز و سیر رنده شده را اضافه کنید، کمی تفت بدهید. کمی فلفل سفید و بعد هویج رنده شده را اضافه کنید و بعد آرد را کمی که تفت بدهید و به سوپ اضافه کنید در این مرحله شیر را با یک لیوان آب مخلوط کنید و عصاره مرغ را در آن حل کنید و به مواد اضافه کنید.


کمی که غلیظ شد، حرارت را خاموش کنید خامه را با مقداری از سوپ رقیق، و هم دما کنید و به سوپ اضافه کنید. سوپ آماده شده را در ظرف مناسب بکشید و با کمی جعفری خرد شده تزئین کنید.

نکاتی برای پخت سوپ شیر:

اگر از طعم فلفل دلمه‌ای خوشتان می‌آید نصف فلفل دلمه‌ای را ریزخرد کرده و به سوپ اضافه کنید. این سوپ کمی رقیق است. زمان پخت آن نیم ساعت است و واقعا"خوشمزه می‌شود. برای چاشنی لیمو را برش زده دور تا دور ظرف سوپ فرو ببرید.



طرز تهیه سوپ جو سفید:

طرز تهیه سوپ شیر به سبک رستورانی‌ها



مواد لازم برای طرز تهیه سوپ سفید مجلسی:
جو پوست کنده نصف پیمانه
گردن و بال مرغ ۴-۵ عدد
هویج نگینی خرد شده نصف پیمانه
ساقه کرفس خرد شده نصف پیمانه
قارچ خرد شده نصف پیمانه
پیاز متوسط ۱ عدد
شیر پرچرب ۱/۵ لیوان
جعفری و دیگر سبزیجات معطر خرد شده ۲ قاشق سوپخوری
سیر خرد شد ۳ حبه
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
لیمو ترش تازه ۲-۳ عدد



طرز تهیه‌ی سوپ سفید:

برای پخت سوپ سفید مجلسی، ابتدا پیاز را نگینی و ریز خرد کنید و با گردن و بال مرغ داخل قابلمه بریزید و با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و مقداری آب اجازه بدهید کمی بپزند، بعد از ۲۰ دقیقه جوی پوست کنده را که از قبل خیس کرده اید، را اضافه کنید و بگذارید بپزند.



گردن و بال مرغ را بیرون بیاورید و گوشت‌های آن را جدا کنید و سپس آن‌ها را داخل سوپ بریزید در این مرحله سیر را ریز خرد کنید و با هویج خرد شده و کرفس خرد شده و قارچ ریز شده اضافه کنید و بگذارید بپزند و بعد از آن، سبزیجات معطر و جعفری خرد شده را بعد از پخت سبزیجات اضافه کنید و اجازه بدهید حدود ۱۵ دقیقه بپزند در این هنگام شیر را درون ظرف جدایی بریزید و روی حرارت قرار بدهید تا بجوشد و در آخر به سوپ اضافه کنید.



سوپ سفید شما آماده است بهتر است هنگام سرو سوپ چند قطره آب لیموترش در سوپ بچکانید و برای تزیین سوپ میتوانید از جعفری استفاده کنید.



نکته برای طرزتهیه سوپ سفید:

اضافه کردن شیر سرد یا جوشاندن سوپ با شیر سبب بریده شدن شیر می‌شود.


منبع: بیتوته

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار