گوناگون

فعالیت اتوبوس‌های برقی تهران رسما شروع شد

فعالیت اتوبوس‌های برقی تهران رسما شروع شد

نخستین اتوبوس برقی پایتخت فعالیت خود را به طور آزمایشی در خط میدان راه آهن- پارک وی در خیابان ولی عصر تهران آغاز کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به دنبال تلاش مدیریت شهری تهران برای برقی‌سازی حمل و نقل عمومی پایتخت، از اوایل هفته جاری خیابان ولی‌عصر که از پرتردد ترین خیابان‌های تهران محسوب می‌شود میزبان اولین اتوبوس برقی خریداری شده بود و بخشی از مسافران خط راه آهن- پارک‌وی سفر با این اتوبوس مجهز به تکنولوژی سوخت پاک را تجربه کردند.

این اتوبوس‌ از نوع تک کابین است و با توجه به شباهت زیاد ‌آن به اتوبوس‌های تک کابین معمولی، شهروندان می‌توانند برقی‌ بودن آن را از تصویری که بر شیشه‌های طرفین آن طراحی شده، تشخیص دهند. مدیریت شهری تهران از ابتدای فعالیت خود، برقی سازی حمل و نقل عمومی پایتخت را با توجه به شرایط آلودگی هوا در بیشتر روزهای سال، در اولویت کار قرار داده و قراردادهایی برای خرید اتوبوس، تاکسی و موتورهای برقی منعقد کرده است.

بر این اساس و با ورود اولین اتوبوس‌های برقی وارد شده به کشور، تهران از روز دوشنبه هفته جاری میزبان اولین دستگاه ار این اتوبوس ها بود و حمل ونقل مسافر در مسیر راه ‌آهن به پارک‌وی و برعکس با این خودرو برقی، به طور آزمایشی آغاز شد. قرار است به زودی تعداد این اتوبوس‌ها در سطح شهر تهران افزایش پیدا کند.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پیشتر از ورود ۲ دستگاه اتوبوس برقی به کشور به عنوان نمونه در بهمن‌ ماه خبر داده و اعلام کرده بود که پس از آن قرارداد خرید ۲۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی از چین، وارد فاز اجرایی خواهد شد. با تفاهم صورت‌ گرفته، قرار است سری‌های بعدی اتوبوس‌ها در پارت‌های ۲۰۰ تایی هر ۲ ماه یک‌بار وارد کشور شوند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار