گوناگون

بلایی که مثل خیلی از فیلمها سر «فسیل» هم آمد!

بلایی که مثل خیلی از فیلمها سر «فسیل» هم آمد!

گیشه سینماها در آخرین روزهای زمستان سردترین روزهای خود را در یک سال اخیر تجربه می‌کند. با انتشار نسخه قاچاق و آنلاین «فسیل» و نمایش مداوم آن از چندین کانال ماهواره‌ای حالا دیگر «هتل» تنها فیلم پرفروش سینماهاست که بیش از ۲۰۰ میلیون فروش روزانه دارد و دیگر فیلم‌ها مانند «بچه زرنگ» و «هاوایی» در رده‌های بعدی جدول هستند که فروش‌شان به کمتر از ۲۰۰ میلیون می‌رسد.

به گزارش پارسینه؛ سازندگی نوشت: این وضعیت گیشه در ماه آخر سال، پایان خوبی برای یک سال پررونق سینمای ایران نیست که البته با فروش تنها دو فیلم کمدی صدر جدولی به رونق رسید. چراکه در صورت ادامه اکران عمومی «فسیل» و «هتل»، گیشه سینماها گرمای خود را حفظ می‌کرد تا نوبت به اکران فیلم‌های نوروزی برسد و بعد هم نمایش این فیلم‌ها در کنار آثار نوروزی می‌توانست همچنان رونق گیشه را تداوم بخشد.

ابراهیم عامریان، تهیه‌کننده «فسیل» درباره انتشار نسخه قاچاق این فیلم به ایرنا می‌گوید: «تلاش ما این بود که در زمینه مجموع مخاطبان بتوانیم رکورد فیلم «عقاب‌ها» را هم بزنیم. البته منظور یک فیلم خاص نیست، ما تا چند قدمی شکستن این رکورد هم رفته بودیم اما متاسفانه نگذاشتند که به آن برسیم. حالا چه عمدی بود و چه غیرعمدی، این اتفاق باعث شد که این رکورد را به ‌دست نیاوریم».

این تهیه‌کننده درباره چگونگی انتشار این نسخه توضیح می‌دهد: «نسخه‌ای که از فیلم ما منتشر شده، دقیقاً نسخه‌ای است که در سینماهای داخل کشور درحال اکران است و حتی تبلیغات ابتدایی هم در آن وجود دارد. این نسخه تنها در اختیار سینماها بوده است و حتی لابراتوار ما هم نسخه بدون تبلیغات فیلم را در اختیار دارد!‌ حتی نسخه موجود در شبکه شناسا هم نسخه دی‌سی‌پی بوده و بدون کی‌دی‌ام، قابل استفاده نبوده است. پیگیر سرمنشأ این اتفاق هستیم و حدس‌هایی هم می‌زنیم اما امیدواریم اشتباه کرده باشیم. اگر آنچه حدس می‌زنیم برای‌مان اثبات شود قطعاً باید گفت همه سینما در خطر است. این اتفاق بسیار بدی برای همه سینمای ایران است که شاید به تعطیلی کامل فرآیند اکران منتهی شود. حتما باید برخی از سرورهای مربوط به اکران در سینمای ایران تعویض شود در غیر این صورت، من نوعی، قطعاً دیگر فیلمی را در سینمای ایران اکران نخواهم کرد».

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار