گوناگون

آخرین جزئیات از عملیات تروریستی همزمان در راسک و چابهار ؛ هلاکت ۱۸ تروریست/ شهادت ۱۰ نیروی مدافع امنیت در حمله تروریستی

آخرین جزئیات از عملیات تروریستی همزمان در راسک و چابهار ؛ هلاکت ۱۸ تروریست/ شهادت ۱۰ نیروی مدافع امنیت در حمله تروریستی

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اوضاع مقر نظامی راسک و چابهار تحت کنترل است.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا؛ مرحمتی درباره این عملیات تروریستی افزود: حدود ساعت ۲۲ شامگاه چهارشنبه حمله ای توسط گروه های تروریستی به چند مقر نظامی در شهرستان چابهار انجام شد.

علیرضا مرحمتی افزود: هم اینک اوضاع تحت کنترل است و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم اخبار تکمیلی را از رسانه های داخلی و بخصوص صدا  و سیما دنبال کنند و به شایعات توجه نکنند.

معاون استاندار گفت: هم اینک اوضاع مقر نظامی راسک و چابهار تحت کنترل است و عملیات پاکسازی در حال انجام است.

معاون استاندار گفت: با آمادگی ای که نیروهای امنیتی و انتظامی ما داشتند با مهاجمین برخورد شده، تعدادی از آنها به هلاکت رسیدند و تعدادی هم زخمی شدند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این عملیات سه نفر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه اوضاع امنیتی تحت کنترل است افزود: گروهک جیش الظلم که وابسته به صهیونیست ها هستند این حمله تروریستی را برعهده گرفتند.

روایت معاون امنیتی وزیر کشور از حملۀ تروریستی در چابهار و راسک

سید مجید میراحمدی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره حمله تروریستی شب گذشته به چند مقر نظامی در شهرستان چابهار اظهار داشت: گروهک تروریستی صهیونیستی جیش الظلم همزمان به مقرهای سپاه و دریابانی در راسک و چابهار حمله کردند هدف آنها تصرف این مکان‌ها و سپس شهادت و یا اسارت کلیه نیروهای مستقر در این مکان‌ها بود، به لطف پروردگار و در سایه شجاعت و شهامت و رشادت و شهادت‌طلبی نیروهای جان برکف سپاه، انتظامی، مرزبانی و دریابانی و همه حافظان امنیت، عملیات آنها با شکست ۱۰۰ درصدی مواجه شد.

وی با بیان اینکه کلیه نیروهای عملیاتی آنها که ماموریت تصرف مقرها رو داشتند به هلاکت رسیدند، ادامه داد: در دو شهر چابهار و راسک یک تعدادی از باقی‌مانده‌های تروریست‌ها در محاصره کامل هستند که ساعت‌های دیگر اینها یا دستگیر خواهند شد یا کشته خواهند شد بنابراین همه نیروهای عملیاتی تروریستی در این عملیات کشته و یا دستگیر خواهند شد، نیروهای پشتیبانی عملیاتی آنها هم در محاصره هستند و با دیدن این شرایط پا به فرار گذاشتند که در محاصره نیروهای امنیتی هستند و همانطور که اعلام کردیم به فضل پروردگار این عملیات تروریستی با شکست ۱۰۰ درصدی و کامل مواجه شده است.

میراحمدی درباره تعداد کشته های تروریست‌ها گفت: تعداد افرادی که تا الان به هلاکت رسیدند هشت نفر هستند ولی به احتمال زیاد این تعداد افزایش پیدا می‌کند و به نظر می‌آید ۶ نفر دیگه هم یا دستگیر شوند یا کشته خواهند شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: تعداد شهدای ما فعلا 3 نفر هستند و تعدادی هم مجروح شدند که ان‌شاءالله وضعیت آنها بهبود پیدا کند.

میراحمدی در پایان گفت: بنابراین با توجه به عملیاتی که صورت گرفته تعداد کشته‌ها تروریستها قاعدتا باید بیشتر از ۲۰ نفر باشد ولی آمار دقیق را فرماندهانی که در صحنه درگیر هستند اعلام می‌کنند. 

پرواز پهپادهای تجسسی ایران بر فراز منطقه درگیری در چابهار

ویدئویی از پرواز پهپادهای تجسسی ایران بر فراز منطقه درگیری در چابهار منتشر شده است که در ادامه می بینید.

نمایی نزدیک از درگیری نیروهای امنیتی با تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری تسنیم نوشت: از دقایق اولیه بامداد گروهک تروریستی جیش‌الظلم با حمله مسلحانه به مقر سپاه شهرستان راسک قصد ضربه زدن به این مقر سپاه را داشت که با مقاومت رزمندگان با شکست روبه‌رو شد.

در این ویدئو تصاویری از درگیری را می‌بینید.

جزئیات حمله تروریستی به راسک

به نقل از ایرنا؛ گروهک جیش الظلم در ابتدای آغاز درگیری در شهرستان راسک، از ارتفاعات سمت بیمارستان راسک به مقر سپاه آتش گشودند که با پاسخ متقابل نیروهای سپاه مواجه شدند.

در این بین تعدادی از نیروهای گروهک تلاش کردند از طریق انفجار وارد مقر سپاه شوند که با هوشیاری رزمندگان مواجه شده و این اقدام آنها با آتش سنگین نیروهای سپاه ناکام ماند و در این حین حداقل یک تروریست به هلاکت رسیده و چند تن نیز زخمی شدند.

در همان ساعات نخستین درگیری، پهباد به منظور شناسایی موقعیت تروریست ها در اطراف مقر سپاه در چابهار به پرواز درآمد.

در پی حمله تروریستی به کلانتری ۱۱ چابهار عباس میر جانشین کلانتری، ستوان کریمی و یکی دیگر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند.

انفجار در مقر سپاه در راسک صحت ندارد

به نقل از ایرنا، رسانه‌های وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم با هدف برهم زدن نظم و امنیت جنوب سیستان و بلوچستان دست به انتشار اخبار دورغ مبنی بر انفجار در مقر سپاه راسک زدند که بر اساس پیگیری‌ها این خبر صحت ندارد.

مردم مرزدار سیستان و بلوچستان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خاطره‌های تلخی از دشمنی‌ها و جنایات نوکران و مزدوران استکبار داشته و هیچ‌گاه در عزم و اراده آنان برای دفاع از کیان میهن و دستاوردهای نظام اسلامی خللی وارد نشده است.

مردم شیعه و سنی از حدود ۱۷ سال پیش خاطرات تلخ و گزنده‌ای از جنایات گروهک‌های تروریستی را در دفتر دلاوری‌ها و پایداری‌های خود ثبت کرده‌اند، بیشتر اتفاقات از زمانی شروع شد که شروری به نام عبدالمالک ریگی به همراه گروهک خود موسوم به جندالله(جند الشیطان)به انجام جنایات غیرانسانی و ناجوانمردانه دست زد و هر بار تعداد زیادی از مردم بی گناه شیعه و سنی این استان را قربانی اهداف شوم خود و اربابان مستکبر و ظالم خویش کرد.

پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و برادرش عبدالحمید و هلاکت تعدادی از سرکردگان گروهک جند الشیطان معروف به جندالله در ایران و پاکستان، باقی مانده گروهک تروریستی وی دست از شرارت برنداشتند و در قالب گروهک جیش الظلم معروف به جیش العدل وابسته به القاعده در گوشه و کنار سیستان و بلوچستان با استفاده از خاک کشور پاکستان به انجام برخی اقدام های کور تروریستی پرداختند.

فیلم دستیابی تروریست‌ها به مهمات سپاه در راسک دروغ است

 

به نقل از تسنیم ، رسانه‌های وابسته به گروهک تروریستی «جیش الظلم» که پیش از این و حین درگیری در شهرستان راسک تلاش داشتند با انتشار اخبار اغراق‌آمیز به اقدام بزدلانه تروریست‌ها ضریب دهند، حالا در حالی که درگیری در مقر سپاه راسک ساعتی پیش با شکست تروریست‌ها به اتمام رسیده، با انتشار خبر دروغ «وقوع انفجار مهیب و آتش‌سوزی در مقر سپاه راسک» تلاش دارند با عملیات روانی بخشی از بار این شکست مفتضحانه بکاهند‌.

تروریست‌ها که اصلاً موفق به نفوذ به سپاه راسک نشدند، اکنون با استفاده از دروغ و فیلم‌های ساختگی برای خود دستاورد می‌سازند.

هم‌اکنون وضعیت خیابان‌های چابهار

 

به نقل از کانال صابرین، یک پاسدار، یک سرباز سپاه، یک بسیجی طرح امنیت و دو کادر انتظامی تا این لحظه در چابهار به شهادت رسیده‌اند. بیش از ١٠نفر در چابهار زخمی شده‌اند و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

پرواز هلیکوپترهای نظامی به سمت مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان 

رهاییِ گروگان‌ها از دست تروریست‌ها با ورود یگان‌ ویژه

سخنگوی فرجا گفت: در پیِ حملۀ تروریست‌ها  در چابهار ۳ نفر از تروریست‌ها به درک و تعدادی نیز زخمی و تعدادی حین فرار وارد یک مجتمع مسکونی شدند و چند نفر از اعضای خانواده‌های ساکن را به گروگان گرفتند.

دقایقی پیش با ورود یگان‌های ویژۀ فراجا گروگان‌ها از دست تروریست‌ها آزاد شدند.


شکست صد در صدی تروریست‌ها در راسک

آخرین وضعیت حوادث تروریستی در راسک و چابهار

سردار پاک‌پور: در گیری در راسک تقریبا تمام شده است. تاکنون ۱۵ تروریست به هلاکت رسیده اند.

اولین تصاویر از شهدای سحرگاه امروز که در درگیری با گروهک جیش الظلم در شهرستان چابهار  استان سیستان بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.

photo_۲۰۲۴-۰۴-۰۴_۱۰-۲۵-۰۲

photo_2024-04-04_11-34-36

photo_2024-04-04_11-34-32

 

photo_۲۰۲۴-۰۴-۰۴_۱۲-۰۱-۱۰

 تصاویری از پاکسازی منطقه و رهایی گروگان‌ها در چابهار توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آخرین آمار از شهادت نیروهای سپاه و بسیج


صابرین نیوز نوشت: تاکنون ۲ مامور فراجا، ۲ مامور دریابانی (مرزبانی) و ۷ نیروی سپاه و بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

جنازه تروریست های به هلاکت رسیده در چابهار

photo_۲۰۲۴-۰۴-۰۴_۱۲-۴۹-۰۲

photo_۲۰۲۴-۰۴-۰۴_۱۲-۳۸-۳۴

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان: عملیات برای به هلاکت رسیدن تمامیِ تروریست‌ها ادامه دارد

 

 پایان عملیات تروریستی در چابهار

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان: عملیات در چابهار با آزادسازی تمام گروگان‌ها و به هلاکت رسیدن تروریست‌ها پایان یافت.

 

دستگیریِ ۲ عنصر پشتیبان در چابهار

معاون امنیتی وزیر کشور: ۲ عنصر پشتیبان غیر ایرانی که زمینۀ حضور تروریست‌ها را برای انجام عملیات فراهم کرده بودند توسط دستگاه امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

ارسال نظر

  • سعید خان

    عوضش امنیت داشتیم که!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار