گوناگون

خبر خوش درباره ترمیم حقوق و افزایش خدمات بیمه ای نیروهای مسلح در سال آینده

خبر خوش درباره ترمیم حقوق و افزایش خدمات بیمه ای نیروهای مسلح در سال آینده

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از اجرایی شدن ترمیم حقوق و افزایش خدمات بیمه ای هماهنگ با برنامه هفتم توسعه در سال آینده خبر داد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا؛ نشست تخصصی شورای هماهنگ سازمان های بیمه گرِ کشور با حضور سردار سرتیپ پاسدار ابن الرضا مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، امیراحمدی مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و جمعی از مدیران عالی سازمان های بیمه گرِ کشوری برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدارسید مجید ابن الرضا دراین نشست تخصصی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماع ینیروهای مسلح به منظورتکریم کارکنان وسرمایه های انسانی نیروهای مسلح نقش ویژه ای درارائه خدمت به کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح را عهده دار است گفت: سرمایه های انسانی ومخاطبان اصلی این سازمان، کانون مرکزی دفاع در برابر دشمنان هستند و براین اساس درتلاش هستیم از طریق هم افزایی، مشارکت و تشریک مساعی وکمک سازمان های بیمه گردرخدمت رسانی به موقع و مناسب به مردم شریف وهمچنین شاغلین وپیشکسوتان معزز نیروهای مسلح گام برداریم.

وی با بیان اینکه در جهانِ امروز، فعالیت های غیرهوشمند محکوم به شکست خواهند بود گفت: این مهم در صنعت بیمه نیز صادق است؛ چرا که سازمان های بیمه گر با تسلط عمیق بر چالش های پیش رو و تنها با تکیه بر هوشمندسازی این صنعت می توانند خدمات و مسائل این حوزه را به نقطه نظر مطلوب سازمان و مردم برسانند.

سردار ابن الرضا گفت: در تلاش هستیم ترمیم حقوق و همچنین افزایش خدمات بیمه ای هماهنگ با برنامه هفتم توسعه در سال آینده محقق شود.

حمیدرضا امیراحمدی مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز هدف از این نشست را هماهنگی سازمان های بیمه گر برای ارائه خدمت هر چه بهتر به مردم عنوان کرد و گفت: در این نشست تخصصی، هماهنگی در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در قالب نظامی هماهنگ، ارائه برنامه های جامع و کاربردی برای ارائه خدمات بیمه ای در سال ۱۴۰۳، استحقاق سنجی بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و استفاده از سامانه نسخه نویسی «سنا» در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی، رفع هم پوشانی و نحوه همکاری بین سازمان های بیمه گر و در نهایت هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی برای پرداخت مطالبات دارویار و رفع چالش های داروسازان مورد بررسی قرار گرفت.

امیراحمدی در خصوص رفع همپوشانی و نحوه همکاری بین سازمانی افزود: هر فردی به صورت مشخص می بایست توسط یک سازمان بیمه گر پایه تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد و در این خصوص گاهاً هم پوشانی وجود دارد که این موضوع با تجمیع مناسب و بهره گیری از اطلاعات فردی سازمان های بیمه گر برای همیشه رفع خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشوری نیز هدف از این نشست را هماهنگی بین بیمه های پایه و تکمیلی در کشور عنوان کرد و گفت: مشکلاتی که نظام بیمه ای با آن مواجه است باید با هماهنگی همه سازمان های بیمه گر حل شود.

وی با بیان اینکه باید قواعد مشترک را اعمال کرد تا از روند کاهشی بروکراسی و موانع سیستمی برای ارائه خدمات به مراجعین جلوگیری شود گفت: باید در مدیریت منابع به استانداردهای جامعی برسیم که همه ی ظرفیت های کشوری و لشکری در حوزه بیمه ای به صورت هماهنگ عمل نمایند.

موسوی با اشاره به مسئله تأمین مالی برای دارو در قالب طرح دارویارگفت: مقرر شد بیمه ها مکاتبه ای را به صورت هماهنگ با سازمان برنامه و بودجه داشته باشند و نظام پرداخت به صورت هماهنگ برای داروسازان اعمال شود.

وی با اشاره به موضوع استحقاق سنجی بیمه شدگان و مسائل امنیتی پیش رو برای کارکنان نیروهای مسلح گفت: ان شاء الله با ارایه راه حل برای عدم افشای اطلاعات نیروهای مسلح عزیز، کمیته های تخصصی به شیوه ی مدون و یکپارچه ای در ارائه خدمات واحد به آحاد مردم جامعه دست خواهند یافت.

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور نیز با بیان اینکه شورای هماهنگی بیمه ها جلسات مدون و برنامه ریزی شده ای دارد گفت: در این نشست ها موضوعات مد نظر بیمه های پایه بحث می شود و مسئله اصلی این نشست پرداخت داروخانه ها و روشی بود که فعلا توسط سازمان هدفمندی کشور ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این روش نیازمند اصلاح است گفت: این موضوع از طریق نامه به ریاست سازمان برنامه و بودجه تقدیم و پیگیری خواهد شد.

ناصحی یکپارچگی نسخه الکترونیک را موضوع مهم دیگر این نشست عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم نسخه نویسی الکترونیک در سیستمی جامع برای بیمه سلامت، تأمین اجتماعی کشوری و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به صورت واحد اجرا گردد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار