گوناگون

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی:

برنامه «سرنخ» فرهنگ سازی را اولویت خود قرار دهد

برنامه «سرنخ» فرهنگ سازی را اولویت خود قرار دهد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه سرنخ باید فرهنگ سازی را اولویت خود قرار دهد؛ چراکه معضلات اجتماعی و فرهنگی با تحکم و اجبار حل نمی‌شود و راهکارش فرهنگ سازی است.

پارسینه: عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پارسینه اظهار کرد: دو مورد از بهترین روش‌هایی که می‌تواند در حوزه کار اثرگذاری خوبی داشته باشد یک مورد رسانه‌های تصویری است و یک مورد هم دیدارهای رو در رو که این مور  از این منظر که بتوانیم مخاطب جمعی را رو در روی هم بیاوریم بسیار سخت است.

وی افزود: اما رسانه‌های صوتی تصویری که خصوصا در غالب برنامه‌های جذاب و مسابقه و فیلم ها فعالیت می‌کند با فرهنگ سازی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد و هرچقدر جذابیت برنامه‌ها بالاتر برود بیننده‌ها بیشتر و به مراتب اثرگذاری بیشتری هم به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در ذهن مخاطب می‌تواند داشته باشد. 

وی گفت: طبیعتا راهی هم به جز این در کاهش آسیب‌های اجتماعی نداریم؛ راه حل مسائل اجتماعی و فرهنگی فقط از طریق خود فرهنگ سازی قابل حل است و بازدارندگی آن از طریق اقدامات تحکمی و اجباری قابل انجام نیست و حل آن راهکاری به جز مسیر خودش ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا برنامه‌ای مانند سرنخ می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود و گام خوبی را در جهت فرهنگ سازی و نشان دادن سره از ناسره برداشته است.

 وی گفت: آسیب‌های اجتماعی از مسائل کوچک شروع می‌شود و بعضا به تدریج اگر حالت عادی و طبیعی به خود بگیرد جنبه‌های خشن آن بیشتر می شود پس در این راستا هرچقدر بتوان این موضوعات را در قالب برنامه های این چنینی مدیریت کرد قطعا می توان آسیب ها راهم مدیریت کرد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر دشمن غالب ذهنیت جوانان و نوجوانان را توسط بازی‌های رایانه ای به سمت خود پیش می‌برد و اگر در این زمینه راهکاری اتخاذ نشود اثرات سوء آنرا در درازمدت خواهیم داد و وضعیت از این هم بدتر خواهد شد. دشمن خشونت و عادی سازی خشونت را برنامه ریزی کرده و اگر برنامه های بازدارنده‌ای مانند سرنخ نباشد در آینده دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد.

منبع: پارسینه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار